  • 1. Data: 2003-03-01 15:43:13
    Temat: obligacje BRADY'ego
    Od: " biz" <w...@w...pl>

    Czy ktos moze wie czy warto kupic obl. BRADY"ego RSTA i kiedy kupic a kiedy
    sprzedac?

  • 2. Data: 2003-03-01 20:00:56
    Temat: Re: obligacje BRADY'ego
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    Użytkownik " biz" <w...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos moze wie czy warto kupic obl. BRADY"ego RSTA i kiedy kupic a
    kiedy
    > sprzedac?

    A mozesz cos o nich wiecej napisac (waluta, nominal, oprocentowanie, data
    wykupu) ?
    Ewentualnie gdzie o tym w sieci poczytac?

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 3. Data: 2003-03-01 22:59:15
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    biz wrote in message ...
    >Czy ktos moze wie czy warto kupic obl. BRADY"ego RSTA i kiedy kupic a kiedy
    >sprzedac?

    Witam

    Mowi sie, ze nie ma glupich pytan, sa tylko glupie odpowiedzi :))

    Tylko widzisz, jest takie powiedzonko - pierwszy raz uslyszalem je od
    znajomego dealera - doradcy z wszelkimi papierami, znaczy sie rasowego
    calkiem: "Jak ja bym wiedzial, to bym tu nie siedzial" - za glupie
    kilkanascie tysiecy miesiecznie. Tlucze euro-dolara domykajac pozycje
    klientowskie i g...o wie :((

    To mniej wiecej oddaje wartosc potencjalnych odpowiedzi na twoje pytania. I
    byc moze dla tego wlasnie ich nie uzyskales :))

    pzdr
    wkg

  • 4. Data: 2003-03-01 23:09:40
    Od: "RS" <s...@p...onet.pl>

    > To mniej wiecej oddaje wartosc potencjalnych odpowiedzi na twoje pytania.
    > byc moze dla tego wlasnie ich nie uzyskales :))

    owszem pytanie było lekko tendencyjne ale brak odpowiedzi raczej wynika z
    faktu nieznajomości tematu przez polskich małych inwestorów (pomijam
    odpowiedzi typu - pewnie że warto bo ... i tu mamy stek głupot). Sam o nich
    praktycznie nic nie wiem. Chodziły słuchy że CDM Pekao miał je sprzedawać
    ale chyba z tego nic nie będzie bo cala grupa schodzi "na dziady".

    ale pytanie do autora wątku - otrzymałeś taką propozycję od jakiegoś biura ?

    ..:: RS ::..
    www.obligacje.terramail.pl
    -------------------

  • 5. Data: 2003-03-01 23:22:12
    Od: "wkg" <w...@i...pl>

    >owszem pytanie było lekko tendencyjne ale brak odpowiedzi raczej wynika z

    Witam

    Czy tendencyjne to nie wiem, ale bylo raczej z tych: "Jak tanim kosztem byc
    zawsze pieknym, mlodym i bogatym" :))

    pzdr
    wkg

  • 6. Data: 2003-03-01 23:23:54
    Od: DeCrush <d...@o...XXX.pl>

    On Sun, 2 Mar 2003 00:09:40 +0100, RS wrote:

> [...]
    >praktycznie nic nie wiem. Chodziły słuchy że CDM Pekao miał je sprzedawać
    >ale chyba z tego nic nie będzie bo cala grupa schodzi "na dziady".

    Prowadzony przez Skarbiec FI "dolarowy" ponoć w jednej czwartej składa
    się właśnie z obligacji rzeczonego Brady'ego. W sumie samemu też byłbym
    ciekaw kto zacz i jakie są ich właściwości, tym bardziej, że sporo w ten
    fundusz ostatnio wsadziłem.

    --
    Wojtek

  • 7. Data: 2003-03-02 08:20:41
    Od: Przemek Wrzesinski <p...@n...gazeta.pl>

    Jakiś czas temu, wkg w wiadomosci <b3rdqs$lc2$1@news.onet.pl>
    w swoim donosie napisał(a):

> [...]
    >calkiem: "Jak ja bym wiedzial, to bym tu nie siedzial" - za glupie
    >kilkanascie tysiecy miesiecznie. Tlucze euro-dolara domykajac pozycje

    E, to on robi tylko prostego FX ;-)

    No to pokrotce z glowy co pamietam, obligacje Brady to nasz stary dlug
    gierkowski zamieniony na nowe obligacje i dodatkowo zabezpieczony
    obligacjami USA o terminie od 2014 do 2024. Wiecej o nich jest w archiwum
    Rzeczpospolitej. Wazna uwaga, czesc ma wbudowana opcje wykupu i sadzi sie ze
    w kwietniu bedzie ogloszone wezwanie - mozna na tym stracic, jak ktos teraz
    kupi z premia.

    Jak cos mi sie wiecej przypomni to dam znac.

    Przemek

    --
    mors(at)morsik(dot)net

  • 8. Data: 2003-03-02 08:26:30
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Hej,

    Kiedys czytalem w Rzepie ze to sa obligacje wyemitowane dobre kilka lat temu
    przez polskie wladze. Poniewaz sa w $ i daja jakies 6 czy 7 % rocznie chyba
    nikt tego nie sprzeda w tym momencie :)))). Pisalo tez ze jakis czas temu
    oferowali je w Fortisie dla VIPow tzn trzeba bylo nabyc min za jakies 10 czy
    20 000$.

    Nie wiem czy jest teraz jakas nowa emisja tych obligacji ale slyszalem tez
    ze rzad nasz przymierzal sie do wczesniejszego wykupu tych poprzednich
    (redukcja dlugu).

    Pozdrowienia

  • 9. Data: 2003-03-02 13:07:05
    Od: e...@p...onet.pl

> [...]
    > oferowali je w Fortisie dla VIPow tzn trzeba bylo nabyc min za jakies 10 czy

    zgadza sie, z wyjatkiem oprocentowania (sporo nizsze):
    http://www.fortis-sec.pl/portfolio/portfoliocurrency
    details.html

    Dokladniejsza charakterystka:
    D E S C R I P T I O N
    Issuer: Poland Revolving Short Term Agreement Bond (RSTA)
    Coupon Desc: Step-up semiannnual coupon payable April 27 and October 27.
    4/27/95-10/27/96: 2.75%; 4/27/97-10/27/97: 3.25%; 4/27/98-10/27/98: 3.75%;
    4/27/99-10/27/00: 4%; 4/27/01-10/27/01: 4.25%; 4/27/02-10/27/03: 4.5%; 4/27/04-
    10/27/14: 4.75%; 4/27/15-10/27/24: 5%.
    Matures: 10-27-24
    Country: POLAND
    Date issued: 10-27-94
    Guarantor: None
    Form: Registered notes.
    Issue Amount: 900.00 US (millions)
    Currency: US
    Denomination: 250,000
    Day Count: 30/360
    Amortization: Bullet

    > Nie wiem czy jest teraz jakas nowa emisja tych obligacji ale slyszalem tez
    > ze rzad nasz przymierzal sie do wczesniejszego wykupu tych poprzednich
    > (redukcja dlugu).

    callable Oct. 31, 2000, with 20 days' notice
    wiec termin przedterminowego wykupu juz minal - przyznam sie bez bicia, ze nie
    kojarze w tej chwili, czy bedzie jeszcze jakis kolejny.

    aha: a akutalna rentownosc do wykupu wynosi 5,12% - bardzo podobnie jak 20-
    letniej polskiej obligacji zlotowej (WS0922 bedzie ok. 5,60%).

    wiec summa summarum, oplacalnosc zakupu RSTA sprowadza sie do tego, czy dolar
    do zlotego bedzie rosl (wtedy kupic), czy wrecz przeciwnie (nie kupowac, ew.
    kupic sobie wspomniana 20-latke denominowana w PLN)

  • 10. Data: 2003-03-02 19:08:37
    Od: "Jamesi" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    ew.
    > kupic sobie wspomniana 20-latke denominowana w PLN)

    Trzeba też pamiętać, że jak komuś nie bedzie się chcialo czekac do 2024 i
    sprzeda wczesniej to bedzie sie rozliczał z fiskusem na zasadach ogólnych
    (PIT + zaliczka do US) a nie ryczałtem.