  • 21. Data: 2018-07-30 15:55:54
    Temat: Re: nowy atak
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 14:59, Budzik pisze:

    > Akurat tutaj sprawa jest absolutnie jasna - piszesz sms...?
    > Bo ja je dyktuje i pewnie wyłączenie mikrofonu spowoduje wyłączenie tej,
    > dla mnie podstawowej, funkcji.

    Jak toś lubi informować Google nawet o treści swoich sms-ów to - wolna wola.
    P.G.

  • 22. Data: 2018-07-30 16:11:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 15:55, Piotr Gałka pisze:

    > Jak toś lubi informować Google nawet o treści swoich sms-ów to - wolna
    > wola.
    > P.G.

    W sensie, że google ma problemy z czytaniem pisma pisanego?

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2018-07-30 16:25:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 16:11, Liwiusz pisze:

    > W sensie, że google ma problemy z czytaniem pisma pisanego?

    W sensie, że pismo pisane nie trafia do Google (chyba, że czegoś nie
    rozumiem).
    P.G.

  • 24. Data: 2018-07-30 16:37:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 16:25, Piotr Gałka pisze:

    > W sensie, że pismo pisane nie trafia do Google (chyba, że czegoś nie
    > rozumiem).

    Trafia, czego sam miałem najlepszy dowód - napisałem koleżance smsa, że
    się ostrzygłem na łyso, a potem ni stąd i z owąd pojawiały się reklamy
    maszynek do golenia w internecie.

    --
    LIwiusz

  • 25. Data: 2018-07-30 17:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Jak toś lubi informować Google nawet o treści swoich sms-ów to -
    > wolna wola. P.G.

    Oczywiscie to co sie dzieje z naszymi danymi nie jest niczym fajnym ale
    nie mam złudzen ze moja rezygnacja z tej uroczej funkcjonalnosci
    cokolwiek zmieni...
    Robie w tym temacie tyle ile moge ale akurat tutaj...
    pomijam fakt, iz zawsze sadziłem, ze tresc smsów jako korespondencja jest
    prawnie chroniona i nikomu poza słuzbami w szczegolnych przypadkach,
    zagladac tam nei wolno.
    Dlatego czuje sie zszokowany wpisem Liwiusza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju,

  • 26. Data: 2018-07-30 17:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Trafia, czego sam miałem najlepszy dowód - napisałem koleżance smsa,
    > że się ostrzygłem na łyso, a potem ni stąd i z owąd pojawiały się
    > reklamy maszynek do golenia w internecie.

    Hmm... Przyznaje ze zszokowałes mnie...
    A co z tajemnicą korespondencji?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 27. Data: 2018-07-30 18:09:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >W sensie, że pismo pisane nie trafia do Google (chyba, że czegoś nie
    >rozumiem).

    Przy tej zachlannosci googla na dane myslisz, ze sms ci zostawia ?
    Oj naiwny, naiwny :-)

    ciekawe czy bedzie "w celu stałego ulepszania naszych produktow badamy
    statystycznie co uzytkownicy pisza", czy tylko "przeciez uzytkownik
    mogl wylaczyc synchronizacje SMS" :-)

    Tak swoja droga - taka popularna metoda
    https://www.wikihow.tech/Transfer-SMS-from-Android-t
    o-Android

    no i czegos tu nie rozumiem - skoro robia to przez plik, to po co im
    konto googla ...

    A ile programow ma dostep do SMS ?
    https://techcrunch.com/2018/03/23/facebook-knows-lit
    erally-everything-about-you/

    Zaraz ... nawet jesli nie uzywam FB, to czy na moim telefonie fabryka
    nie zainstalowala ?
    A jak zainstalowala, to on chyba pracuje, nawet jesli go nigdy nie
    uruchamialem.
    I nawet jesli nie skonfigurowalem, to chyba wie kim jestem :-)

    J.

  • 28. Data: 2018-07-30 18:18:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Hmm... Przyznaje ze zszokowałes mnie...
    >A co z tajemnicą korespondencji?

    a) sprawdzic amerykanskie prawo - czy sms to korespondencja,
    b) no przeciez sie na to zgodziles :-)

    J.

  • 29. Data: 2018-07-30 18:59:04
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-30 o 18:09, J.F. pisze:
    > Przy tej zachlannosci googla na dane myslisz, ze sms ci zostawia ?
    > Oj naiwny, naiwny :-)

    No ale niby jak - sieć komórkowa im wysyła kopię?

    Chyba, że telefon wysyła dane jak nawet mu nie pozwolę... - wszystko
    możliwe.

    Kiedyś (6...8 lat temu) powyłączałem wszystkie transmisje przed
    włożeniem karty do telefonu a i tak skubany ileś tam kB wysłał. Potem,
    już nic nie wysyłał - czyli niby wszystko powyłączałem skutecznie, ale
    jednak przy pierwszym uruchomieniu musiał!
    P.G.

  • 30. Data: 2018-07-30 19:06:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-07-30 o 17:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Hmm... Przyznaje ze zszokowałes mnie...
    > A co z tajemnicą korespondencji?

    HGW, przecież nie czytałem wszystkich zgód, jakie się wyraża,
    korzystając z telefonu, czy serwisów typu pejsbuk. Zresztą - nawet
    czytając - miałoby się po prostu wiedzę, że mogą czytać wszystko i wszędzie.

    Generalnie stosuję zasadę, którą zasłyszałem jeszcze w latach '90 - "nie
    przesyłaj przez internet tego, czego nie chcesz zobaczyć wydrapanego na
    budce telefonicznej".

    To znaczy stosuję połowicznie - przesyłam, ze świadomością tego, że może
    być wydrapane.

    Do szczególnie ważnych korespondencji stosuję aplikację Telegram z
    szyfrowanym połączeniem end-to-end.

    --
    Liwiusz