  • 11. Data: 2018-07-25 21:58:49
    Temat: Re: nowy atak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luke" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-23 o 12:15, Piotr Gałka pisze:

    >W szkole podstawowej na odpowiedniku dawnego ZPT czy "Praca technika"
    >jest obecnie sporo o jeżdżeniu rowerem... głównie zasady ruchu
    >drogowego. Cała część techniczna sprowadza się do tego, że rower
    >trzeba
    >regularnie oddawać do serwisu. Nie ma ani słowa o tym, jak wymienić
    >dętkę, jak wyregulować hamulec, nawet nie ma słowa o wymiarach
    >klucza,
    >jakie żarówki są w światłach.

    Akurat to ostanie ... w swiatlach sa diody LED :-)

    >Dzieci nie wiedzą nawet jaka jest różnica między śrubą, wkrętem,

    Ja tam tez nie wiem. Srubę kreci się śrubokrętem, a wkręt wkrętakiem
    :-P

    >nakrętką oraz kluczem i śrubokrętem.

    przy tych imbusach, torxach, IMO - latwo sie pomylic :-)

    J.

  • 12. Data: 2018-07-26 10:37:17
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-25 o 20:58, J.F. pisze:
    > Ciekawe o co chodzi ... takie podejrzenia mam, ze za bardzo skanuje wifi.
    > Pozycje chce ustalic ?
    > Co ciekawe, to jakos dziwnie dziala - bylo dobrze, potem sie zepsulo ...

    Ze dwa dni minęły zanim znalazłem czas aby w tym nowym powybierać
    dźwięki dzwonków. Przy okazji w gąszczu menu znalazłem gdzieś dane o
    aplikacjach uporządkowane nie według aplikacji a według udostępnień.
    Np. Mikrofon - pełny dostęp ma xx aplikacji. Nie pamiętam xx, ale wydało
    mi się zdecydowanie za duże.
    Mam w planie to dokładnie przejrzeć, tylko ciągle problem z za krótką
    dobą :).
    Przedwczoraj usłyszałem od młodych ludzi, że niedawno siedzieli sobie
    przy ognisku i o czymś tam gadali. Nagle na jeden z telefonów przychodzi
    reklama dokładnie związana z tym o czym rozmawiali. Byli w szoku. Po
    zastanowieniu nie znaleźli w swoich wcześniejszych działaniach niczego
    innego co mogłoby sprowokować taką reklamę.

    Najpierw wydało mi się niemożliwe, żeby aż do tego posunęły się firmy od
    reklamy, ale po chwili zastanowienia to czemu nie. Kto może wiedzieć,
    czy nie wyraził zgody na zbieranie jakichś niby nie personalizowanych
    danych za pomocą wszystkich dostępnych interfejsów telefonu.

    Przy wstępnej konfiguracji mojego pamiętam, że było jakieś jedno okienko
    gdzie aż się prosiło aby wybrać 'Nie', albo 'Pomiń' tylko, że jedyną
    opcją było Potwierdź czy jakoś tak.

    Na razie po 3 dniach mam 63% baterii. Kilka % spadku widać w historii
    gry trochę go przeglądałem.
    P.G.

  • 13. Data: 2018-07-26 11:31:59
    Od: Luke <l...@l...net>

    W dniu 2018-07-25 o 21:58, J.F. pisze:

    > Akurat to ostanie ... w swiatlach sa diody LED :-)

    Ojtam ojtam, nadal w sprzedaży są rowery z klasycznym "dynamo" i
    jednożyłowym kabelkiem do dwóch lamp 6V.

    L.

  • 14. Data: 2018-07-26 21:29:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2018-07-25 o 20:58, J.F. pisze:
    [...]
> [...]

    >wiedzieć, czy nie wyraził zgody na zbieranie jakichś niby nie
    >personalizowanych danych za pomocą wszystkich dostępnych interfejsów

    Przeciez o tym sie glosno mowi od dluzszego czasu
    https://www.spidersweb.pl/2013/05/nowy-shazam-na-ipa
    da.html
    https://www.wykop.pl/link/3991471/zrobili-test-czy-f
    acebook-podsluchuje-ich-rozmowy-dla-personalizacji-r
    eklam/
    https://www.pch24.pl/przegladarka-internetowa-podslu
    chuje-uzytkownikow--google-sie-tlumaczy,36565,i.html
    https://dompelenpomyslow.pl/telefon-androidem-zobacz
    -google-cie-podsluchuje/

    >Przy wstępnej konfiguracji mojego pamiętam, że było jakieś jedno
    >okienko gdzie aż się prosiło aby wybrać 'Nie', albo 'Pomiń' tylko, że
    >jedyną opcją było Potwierdź czy jakoś tak.

    Brakuje mi mozliwosci sterowania uprawnieniami.
    Wylaczam takie uprawnienie dla mikrofonu, a w razie potrzeby wlaczam.
    Albo ustawiam "spytaj" i system spyta o potwierdzenie w razie proby
    uzycia.

    A tu nawet jak sie da wylaczyc, to program sie nie da uruchomic, bo
    brak uprawnien.

    J.

  • 15. Data: 2018-07-27 12:31:06
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote on
    2018-07-26_10:37

> [...]
    udostępnień.
    > Np. Mikrofon - pełny dostęp ma xx aplikacji. Nie pamiętam xx,
    A byłbyś tak uprzejmy i napisał, gdzie to miejsce jest (rozumiem,
    że to Android) bo ja też bym tak poprzeglądał... :-)

    witrak

  • 16. Data: 2018-07-27 12:54:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" pj8gbl$8cv$...@n...news.atman.pl

    > "Alf/red/" pj7vh9$bl9$...@n...news.atman.pl

    > [mistrzowie pertraktacji... zamiast prosto z mostu, że chcą więcej...]

    > Milionom gotowy byłbym dopłacić więcej niż 50 pln. :)
    > Promocja ważna jeszcze kilka dni, więc czasu mało -- jeśli
    > zbierzesz stu chętnych na czas, dam im po 65 pln w razie
    > czego.

    Inna ;) setka może otrzymać 200 pln od CA (za przeniesienie
    konta) plus 65 pln ode mnie. :)

    Inna ;) setka -- do tej pory zebrałeś 0 (zero) chętnych. :)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 17. Data: 2018-07-27 13:03:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" pjes9e$cq9$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > A byłbyś tak uprzejmy i napisał, gdzie to miejsce jest (rozumiem, że to Android) bo
    ja też bym tak poprzeglądał... :-)

    W usta_wieniach -- rzecz jasna. ;)

    usta_wienia --> aplikacje --> [rozetka] --> uprawnienia

    )\._.,--....,'``.

  • 18. Data: 2018-07-30 12:00:32
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-07-27 o 12:31, witrak() pisze:
    > A byłbyś tak uprzejmy i napisał, gdzie to miejsce jest (rozumiem, że to
    > Android) bo ja też bym tak poprzeglądał... :-)
    >
    > witrak

    U mnie to:
    Ustawienia - Aplikacje i powiadomienia - Uprawnienia aplikacji

    I tu pojawia się lista.
    U mnie do Mikrofonu dostęp ma 5 z 8 aplikacji
    Aparat - rozumiem że do kręcenia filmików
    Google - po jaki gwint
    Radio FM - no żesz przecież radia się słucha a nie z nim gada,
    Usługi Google Play - nie wiem co to jest - Google daje jakiś gry?
    Wiadomości - ciekawe po co SMS-om mikrofon

    Zastanawia mnie, że nie ma pozycji Telefon - a przecież jakoś rozmawiam.

    Zaraz powyłączam co mi się nie podoba.
    Chcę wyłączyć dostęp Googla do mikrofonu a ten mi pisze:
    Jeśli odmówisz tych uprawnień, podstawowe funkcje urządzenia mogą nie
    działać prawidłowo.

    Podstawowe - czyli dla mnie dzwonienie i SMS-owanie.
    Co jest zgrane - jak zabiorę Googlowi dostęp do mikrofonu to telefon
    przestanie mi działać.
    Myślę, że nie, ale już samo sugerowanie tego jest wredne.

    Radio FM grozi tym samym - jakiś chory ten system.
    P.G.

  • 19. Data: 2018-07-30 12:23:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
> [...]

    >I tu pojawia się lista.
    >U mnie do Mikrofonu dostęp ma 5 z 8 aplikacji
    >Aparat - rozumiem że do kręcenia filmików

    HGW, ale gdzies jest klawiatura glosowa w systemie.
    No i jest sterowanie glosowe, OK gugle.

    Tylko cos mi sie wydaje, ze sie do klawiatury i sterowania gugiel nie
    ograniczy :-)

    >Radio FM - no żesz przecież radia się słucha a nie z nim gada,
    >Usługi Google Play - nie wiem co to jest - Google daje jakiś gry?
    >Wiadomości - ciekawe po co SMS-om mikrofon

    W wiadomosciach sa jeszcze MMS, a w ich moga byc załaczniki glosowe.

    U mnie jest jeszcze Youtube ... przeciez to sie oglada, a nie gada :-)
    Ale jest w tym funkcja nagrywania i wysylania filmu, to i mikrofon
    uzasadniony.

> [...]
    >przestanie mi działać.
    >Myślę, że nie, ale już samo sugerowanie tego jest wredne.
    >Radio FM grozi tym samym - jakiś chory ten system.

    Wylacz dostep Radiu FM i zobacz czy sie uruchomi.
    Podejrzewam ze nie.

    No i w koncu nie wiem, czy system jest chory, prostacki, czy
    zachlanny.
    Wiem, ze mi sie nie podoba brak kontroli nad uprawnieniami :)

    Moze oprocz zaslonki na kamere powinien byc wylacznik do mikrofonu ?

    J.

  • 20. Data: 2018-07-30 14:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Podstawowe - czyli dla mnie dzwonienie i SMS-owanie.
    > Co jest zgrane - jak zabiorę Googlowi dostęp do mikrofonu to telefon
    > przestanie mi działać.
    > Myślę, że nie, ale już samo sugerowanie tego jest wredne.

    Akurat tutaj sprawa jest absolutnie jasna - piszesz sms...?
    Bo ja je dyktuje i pewnie wyłączenie mikrofonu spowoduje wyłączenie tej,
    dla mnie podstawowej, funkcji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."