  • 11. Data: 2022-09-30 14:40:32
    Temat: Re: no to GNB nam się kończy...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 14:22:42 +0200, Robert_DF wrote:

    > nie ma żadnej komenpsaty z kredytem, ochrona depo tylko do 100k Euro,
    > zgodnie z zasadami działania BFG

    No tak, ale jak BFG w imieniu banku wyplaci mi 100k euro, a na koncie
    bylo wiecej, powiedzmy 150k, to bank jest mi jeszcze winny 50k.

    I na ogolnych zasadach bylaby jakas kompensata, ale moze w bankach
    upadlosc inaczej wyglada.

    A tu jak widac w ogole inna metoda, wywlaszczyli tylko Czarnieckiego,
    innych akcjonariuszy, i posiadaczy obligacji.

    J.

  • 12. Data: 2022-09-30 15:14:52
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 30 września 2022 o 10:04:02 UTC+2 Alf/red/ napisał(a):

    > i będzie VeloBank.

    Ciekawe, skąd wzięli tą nazwę - choć podejrzewam, że mógł ją wymyślić niezły jajcarz.
    Velo to francusku rower - więc był getin, zwany getoutem - no to teraz getout na
    rowerze ;>
    Albo tak jak podobno było w Nowej Hucie z pomnikiem Lenina - pewnego dnia
    miał obok rower, przewieszone stare buty i napis: "Towarzyszu Lenin - wsiadaj
    na rower, wkładaj buty i uciekaj (lub dosadniej) z Nowej Huty!".
    Czyżby pisiory w ten sam deseń odezwały się do LCz?

    Ale operacja niezła - 10mld (miliardów!) podobno bezzwrotnego wsparcia,
    6,5MM z BFG (to być może połowa jego zasobów, IIRC, choć może wg danych sprzed kilku
    lat)
    3,5MM z tej nowej firmy, co zmusili do założenia 8 banków (ciekawe, czemu odpuścili
    citkowi,
    on się tak, przynajmniej wg danych z 2016, plasuje wg aktywów w połowie między
    aliorem
    a ligą popierdółek) - choć ogólnie pewnie będzie tak, że to właśnie banki będą
    musiały
    z tych 10MM wyskoczyć, póki co z 1/3 od razu, a 2/3 może rozłożą im na kilka lat.
    Ciekawe czy równocześnie będą im przekazywane kolejne akcje tego velobank SA d. bank
    bfg sa
    (hmm, ciekawe, trzymali sobie taką zamrożoną spółkę akcyjną "tak na wszelki wypadek"?
    ogólnie też niezłe miejsce na parę nieźle opłacanych fuch dla pisiorów)?
    Czy też póki co banki są na plusie - bo wkładają 1/3, a dostają 49% akcji - ale
    wkrótce będą
    na minusie, bo włożą 100%, a akcji dalej będzie 49% - a pozostałe 51% sobie ktoś na
    lewo sprzeda...

  • 13. Data: 2022-09-30 16:24:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 06:14:52 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    jajcarz.
    > Velo to francusku rower - więc był getin, zwany getoutem - no to teraz getout na

    BNP zainteresowany przejeciem?

> [...]
    musiały
    > z tych 10MM wyskoczyć, póki co z 1/3 od razu, a 2/3 może rozłożą im na kilka lat.

    Strate BFG trzeba bedzie uzupelnic.

    Ale ... nie znam szczegołów, ale wydaje mi sie, ze to troche inaczej
    wygląda formalnie.

    -dzialalnosc GNB przeniesiono do nowego banku, nazwijmy go Velo,
    -do tego Velo trafi, albo juz trafilo, te 10mld,
    -GNB mial kapitaly wlasne w okolicach zera ostatnio,
    -na umorzeniach obligacji zyskaja jeszcze z kilkaset mln,
    byc moze cos jeszcze na innych zobowiazaniach.

    No i beda BFG i SOBK mialy udzialy w banku o ~11 mld kapitale wlasnym.
    To moga wykazac jako aktywa :-)

    - w toku dalszej dzialalnosci Velo moze wypracowac zysk. Kapital
    bedzie rosł.

    - Velo bedzie mozna sprzedac, i pieniadze odzyskac. Moze nawet z
    jeszcze wiekszym zyskiem. Albo powolutku sprzedawac akcje na gieldzie.

    -moze tez zajsc potrzeba zwrotu kredytow frankowych, a w zasadzie to
    niemal na pewno zajdzie ... i jak wtedy kapitaly stopnieją, to wtedy
    bedzie to pomoc bezzwrotna :-)

    Tylko ze kredytow walutowych nie przeniesli - cos mi sie wydaje, ze
    frankowicze figę zobaczą od syndyka :-)

> [...]
    bank bfg sa
    > (hmm, ciekawe, trzymali sobie taką zamrożoną spółkę akcyjną "tak na wszelki

    Patrzac na ostatnie lata - bylby sens trzymac. I to moze nie jedną.
    Ale moze nie trzymali, tylko na szybko zawiazali?

    Ktos zna KRS czy NIP ?

    O sa trzy:

    0000783830 PIERWSZY BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA W LIKWIDACJI
    zalozony 04.2019, wykreslony 17.02.2022
    0000825574 DRUGI BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA W LIKWIDACJI
    zalozony 01.2020, wykreslony 21.02.2022

    0000991173 BANK BFG SPÓŁKA AKCYJNA
    zalozony 09.09.2022. Tzn wpisany, bo zalozony 05.09.2022,
    kapital zakladowy 25 mln,

    > ogólnie też niezłe miejsce na parę nieźle opłacanych fuch dla pisiorów)?

    Niby tak, ale jak widac - moze byc potrzebny taki bank.
    A nawet kilka.
    A fuchy ... kto wie - moze wynagrodzenie symboliczne, albo
    wynagrodzenie zgarnia BFG, wyplacając ludziom pensje czy tam
    wynagrodzenie.

    > Czy też póki co banki są na plusie - bo wkładają 1/3, a dostają 49% akcji

    No, mocny plus. A dla BFG strata?

    Ale jakby nie poszly na wspolprace - to by BFG oglosil zrzutke,
    i bylaby to dla bankow czysta strata. A teraz maja jakies aktywa,
    przynajmniej na razie.

    >- ale wkrótce będą
    > na minusie, bo włożą 100%, a akcji dalej będzie 49% - a pozostałe 51% sobie ktoś na
    lewo sprzeda...

    Dlaczego by mieli wlozyc 100%?

    Poza tym po uwolnieniu od frankow to moze byc dobry interes - pozyczą
    mu pieniadze na 7%, i zgarną zysk.

    Hm ... jeszcze SN sie wypowiedzial o rozłącznosci roszczen - znaczy
    sie syndyk bedzie sie domagal zwrotu kwoty kredytu, przez komornika w
    razie potrzeby, a raty zwroci po rozliczeniu calosci :-)
    Cos mi sie widzi, ze to moze byc niezly bat na frankowiczow,
    banki sa za, choc to tylko na frankowiczow z Getinu :-)

    Frankowicze od razu powinni wnioskowac o przedawnienie roszczen?
    g* dostaną, ale sie od kredytu uwolnią.
    Tyle, ze akurat to sie innym bankom nie spodoba, bo jak sie ustali
    taka linia orzecznictwa, to banki dostaną po d*, a one wyplacalne.

    No coz - na stronie GB ciagle lokata 8% ... ciekawe co bedzie w
    poniedzialek.

    J.

  • 14. Data: 2022-09-30 16:39:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 16:24:17 +0200, J.F wrote:

    > BNP zainteresowany przejeciem?

    P.S. Velobank.com jest. Gdzies z Kaliforni.
    Sa zainteresowani wejsciem na polski/europejski rynek?

    J.

  • 15. Data: 2022-09-30 17:48:57
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 30 września 2022 o 16:40:04 UTC+2 J.F napisał(a):

    > P.S. Velobank.com jest. Gdzies z Kaliforni.
    > Sa zainteresowani wejsciem na polski/europejski rynek?

    Jeszcze się okaże, że trzeba będzie im zapłacić za naruszenie znaku.
    Oczywiście ktoś zaraz nieźle przytuli za "rebranding" getoutu na velobank,
    a potem znów ktoś będzie mógł przytulić za rebranding velobanku na coś innego.

    Zaś co do tego velo - ciekawe, piszą, że można założyć USAńskie konto zanim się tam
    pojedzie - no ale póki co jedynie na chiński dowód (kurtałka, ile to w takim razie
    kitajców tam studiuje,
    a najlepsze uczelnie przecież wszystko prywatne, więc nawet zakazać nie można, no. ew
    zakazać
    wydawania wiz, ale tego chyba rząd USA też tak po prostu nie może bez wojny, choć tam
    jakiś
    "alien act" jeszcze obowiązaju, ale chyba tylko "enemy alien act") no i ew.
    tajwański.
    Coś jeszcze o indyjskim piszą, ale z zastrzeżeniami dziwnymi.
    Cóż poradzić, my to środkowa Azja - chociać dudeł siedział na pogrzebie królowej
    przed bidenem ;>

    Wracając do getoutu - ciekawe swoją drogą, co będzie z tym ich wannabe "private
    bankingiem" - w idei
    sobie popróbowałem, nawet fajnie było, i kolacyjki z dobrym wykładowcą (opowiadał
    anegdoty),
    na szczęście (i to spore, bo pole minowe niezłe) nie dałem się namówić na żadne
    "produkty".

    Ale tak bardzo w goutoucie "private" widać nie było, bo z 39,5MM depozytów tylko
    3,5MM nie podlegało
    gwarancjom BFG.
    Swoją drogą ciekawe, kto tam kasę trzymał, choć obecnie na te 7-8% to nie mieli dużej
    konkurencji, chyba tylko ing i milek - i to tak "do 200k" (milek obecnie do 400k -
    ciekawe, czy
    przygotowali się na uciekinierów z getoutu), "nowe środki" i "na 2 miesiące".

    Zobaczymy jeszcze, ile tak naprawdę tam zostanie, bo przejęcie jest na koniec dnia
    dostarczenia decyzji,
    czyli na koniec dzisiejszego dnia - a serwery getoutu aż się gotują, ciekawe, czy KIR
    ogłosi
    dzień dzisiejszy rekordowym w ELIXIRze - i czy uda się przeprowadzić rozrachunek w
    NBP
    po takiej sesji - konta źródłowego może nie styknąć...

    I ciekawostka prawno-księgowa - z powodu umorzenia obligacji kapitał zakładowy
    getoutu osiągnie o północy okrągłe 0zł.
    Ciekawe, czy tak w ogóle można (jak widać można, więc może pytanie, czy wolno - ale
    skoro wolno
    przesunąć wybory wbrew konstytucji to czego nie wolno?)?

    Inna fajna rzecz, jaką można wyczytać w KRS, to to, że getout to nie jest jednak
    d. wschodni bank cukrownictwa - widać mieli dosyć, że im to ciągle wypominali (i od
    buraków wyzywali,
    a to przecież taki private banking ;), i to w końcu w 2012 zamknęli - a taki miał
    ładny KRS 18507 ;>
    Obecny getout to jest "drugi" "getin noble bank sa" - wcześniej allianz bank, KRS
    304735.
    Nie ma też getin banku, d. górnośląski bank gospodarczy, KRS 27116, zniknął w 2010.

  • 16. Data: 2022-09-30 21:31:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 08:48:57 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

> [...]
    > a potem znów ktoś będzie mógł przytulić za rebranding velobanku na coś innego.

    Bardzo mozliwe, ale tak bezczelnie?
    A lepszej nazwy nie mozna bylo wymyslec?

    No chyba, ze chodzi o to, aby TVP zarobila na reklamach :-)

    > Zaś co do tego velo - ciekawe, piszą, że można założyć USAńskie konto zanim się tam
    > pojedzie - no ale póki co jedynie na chiński dowód (kurtałka, ile to w takim razie
    kitajców tam studiuje,

    Podobno sporo. Tzn jakos tam procentowo, bo coz to jest jak na Chiny
    :-)

> [...]
    tam jakiś
    > "alien act" jeszcze obowiązaju, ale chyba tylko "enemy alien act") no i ew.

    Ale chyba wcale nie chca zakazywac wiz, przynajmniej na razie ..

> [...]
    anegdoty),
    > na szczęście (i to spore, bo pole minowe niezłe) nie dałem się namówić na żadne

    Bedzie nowy zarzad i bedzie mial nowe pomysly.
    W tym byc moze nacisk na cięcie kosztow.

    A moze nawet na pozbycie sie klientow - zostawi sie tylko kredyty.

    > Ale tak bardzo w goutoucie "private" widać nie było, bo z 39,5MM depozytów tylko
    3,5MM nie podlegało
    > gwarancjom BFG.

    Klienci moze nieglupi i wiecej nie ryzykowali.

> [...]
    ciekawe, czy
    > przygotowali się na uciekinierów z getoutu), "nowe środki" i "na 2 miesiące".

    Alior, mbank ...

> [...]
    NBP
    > po takiej sesji - konta źródłowego może nie styknąć...

    Na czym moze im zalezec - z kredytow jest zysk, z innych klientow nie.

> [...]
    skoro wolno
    > przesunąć wybory wbrew konstytucji to czego nie wolno?)?

    Ksiegowo to tez mi sie wydaje dziwne - obligacje powinny wystepowac po
    stronie pasywow, ale pieniadze z nich po stronie aktywow.
    Obligacje mogly byc zaliczane do funduszy wlasnych banku, ale przeciez
    nie jako kapital zakladowy.

    Chyba, ze operacja umorzenia obciaza kapital zakladowy.
    Lub zakładowy z braku/wyczerpania innych kapitałów.
    Ksiegowo moze i mozliwe, ale sensu w tym jakby za grosz.

    Ale coz - przeciez nie chodzi o to, aby wych* obligatariuszy, a bank
    stary na tym zarobil. Nowy/BFG ma zarobic - wiec trzeba jakos
    zaksiegowac, zeby Czarniecki stracil :-)

> [...]
    304735.
    > Nie ma też getin banku, d. górnośląski bank gospodarczy, KRS 27116, zniknął w 2010.

    O ile pamietam, to tam bylo tego wiecej.
    Getin Bank, Getin Noble Bank, Getin Holding.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Getin_Bank

    zakupy, przejecia, fuzje, zmiany nazwy ..

    J.

  • 17. Data: 2022-09-30 22:29:05
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.09.2022 o 14:40, J.F pisze:

    > No tak, ale jak BFG w imieniu banku wyplaci mi 100k euro, a na koncie
    > bylo wiecej, powiedzmy 150k, to bank jest mi jeszcze winny 50k.

    tak, ale z czego odda?

    pamiętam jak banki upadały w latach 90/2000

    po dłuższym czasie BFG wypłacał, reszta przepadała, bo na tym co syndyk
    odzyskał łapę położył ZUS, US itp...a dla tych najmniejszych już nic nie
    zostało

    --
    pozdrawiam
    Roberts