    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: no to GNB nam się kończy...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 30 Sep 2022 21:31:45 +0200

    On Fri, 30 Sep 2022 08:48:57 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:

    > Jeszcze się okaże, że trzeba będzie im zapłacić za naruszenie znaku.
    > Oczywiście ktoś zaraz nieźle przytuli za "rebranding" getoutu na velobank,
    > a potem znów ktoś będzie mógł przytulić za rebranding velobanku na coś innego.

    Bardzo mozliwe, ale tak bezczelnie?
    A lepszej nazwy nie mozna bylo wymyslec?

    No chyba, ze chodzi o to, aby TVP zarobila na reklamach :-)

    > Zaś co do tego velo - ciekawe, piszą, że można założyć USAńskie konto zanim się tam
    > pojedzie - no ale póki co jedynie na chiński dowód (kurtałka, ile to w takim razie
    kitajców tam studiuje,

    Podobno sporo. Tzn jakos tam procentowo, bo coz to jest jak na Chiny
    :-)

    > a najlepsze uczelnie przecież wszystko prywatne, więc nawet zakazać nie można, no.
    ew zakazać
    > wydawania wiz, ale tego chyba rząd USA też tak po prostu nie może bez wojny, choć
    tam jakiś
    > "alien act" jeszcze obowiązaju, ale chyba tylko "enemy alien act") no i ew.
    tajwański.

    Ale chyba wcale nie chca zakazywac wiz, przynajmniej na razie ..

    > Wracając do getoutu - ciekawe swoją drogą, co będzie z tym ich wannabe "private
    bankingiem" - w idei
    > sobie popróbowałem, nawet fajnie było, i kolacyjki z dobrym wykładowcą (opowiadał
    anegdoty),
    > na szczęście (i to spore, bo pole minowe niezłe) nie dałem się namówić na żadne
    "produkty".

    Bedzie nowy zarzad i bedzie mial nowe pomysly.
    W tym byc moze nacisk na cięcie kosztow.

    A moze nawet na pozbycie sie klientow - zostawi sie tylko kredyty.

    > Ale tak bardzo w goutoucie "private" widać nie było, bo z 39,5MM depozytów tylko
    3,5MM nie podlegało
    > gwarancjom BFG.

    Klienci moze nieglupi i wiecej nie ryzykowali.

    > Swoją drogą ciekawe, kto tam kasę trzymał, choć obecnie na te 7-8% to nie mieli
    dużej
    > konkurencji, chyba tylko ing i milek - i to tak "do 200k" (milek obecnie do 400k -
    ciekawe, czy
    > przygotowali się na uciekinierów z getoutu), "nowe środki" i "na 2 miesiące".

    Alior, mbank ...

    > Zobaczymy jeszcze, ile tak naprawdę tam zostanie, bo przejęcie jest na koniec dnia
    dostarczenia decyzji,
    > czyli na koniec dzisiejszego dnia - a serwery getoutu aż się gotują, ciekawe, czy
    KIR ogłosi
    > dzień dzisiejszy rekordowym w ELIXIRze - i czy uda się przeprowadzić rozrachunek w
    NBP
    > po takiej sesji - konta źródłowego może nie styknąć...

    Na czym moze im zalezec - z kredytow jest zysk, z innych klientow nie.

    > I ciekawostka prawno-księgowa - z powodu umorzenia obligacji kapitał zakładowy
    getoutu osiągnie o północy okrągłe 0zł.
    > Ciekawe, czy tak w ogóle można (jak widać można, więc może pytanie, czy wolno - ale
    skoro wolno
    > przesunąć wybory wbrew konstytucji to czego nie wolno?)?

    Ksiegowo to tez mi sie wydaje dziwne - obligacje powinny wystepowac po
    stronie pasywow, ale pieniadze z nich po stronie aktywow.
    Obligacje mogly byc zaliczane do funduszy wlasnych banku, ale przeciez
    nie jako kapital zakladowy.

    Chyba, ze operacja umorzenia obciaza kapital zakladowy.
    Lub zakładowy z braku/wyczerpania innych kapitałów.
    Ksiegowo moze i mozliwe, ale sensu w tym jakby za grosz.

    Ale coz - przeciez nie chodzi o to, aby wych* obligatariuszy, a bank
    stary na tym zarobil. Nowy/BFG ma zarobic - wiec trzeba jakos
    zaksiegowac, zeby Czarniecki stracil :-)

    > Inna fajna rzecz, jaką można wyczytać w KRS, to to, że getout to nie jest jednak
    > d. wschodni bank cukrownictwa - widać mieli dosyć, że im to ciągle wypominali (i od
    buraków wyzywali,
    > a to przecież taki private banking ;), i to w końcu w 2012 zamknęli - a taki miał
    ładny KRS 18507 ;>
    > Obecny getout to jest "drugi" "getin noble bank sa" - wcześniej allianz bank, KRS
    304735.
    > Nie ma też getin banku, d. górnośląski bank gospodarczy, KRS 27116, zniknął w 2010.

    O ile pamietam, to tam bylo tego wiecej.
    Getin Bank, Getin Noble Bank, Getin Holding.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Getin_Bank

    zakupy, przejecia, fuzje, zmiany nazwy ..

    J.