  • 1. Data: 2022-09-30 09:47:31
    Temat: no to GNB nam się kończy...
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    czyżby podzielił los Idea Banku?

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 2. Data: 2022-09-30 10:03:49
    Temat: Re: no to GNB nam się kończy...
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

    W dniu 30.09.2022 o 09:47, Robert_DF pisze:
    > czyżby podzielił los Idea Banku?

    Dokładniej to
    https://www.bfg.pl/bfg-rozpoczal-przymusowa-restrukt
    uryzacje-getin-noble-bank-s-a-ktorego-dzialalnosc-zo
    stanie-przeniesiona-do-wspolnego-banku-bfg-i-systemu
    -ochrony-bankow-komercyjnych-utworzonego-przez-osiem
    -bankow/

    i będzie VeloBank.
    Kredyty należy spłacać :)
    Kredyty indeksowane nie są przenoszone.

    --
    Alf/red/

  • 3. Data: 2022-09-30 10:24:31
    Od: Marek <k...@o...pl>

    W dniu 2022-09-30 o 10:03, Alf/red/ pisze:

> [...]
    stanie-przeniesiona-do-wspolnego-banku-bfg-i-systemu
    -ochrony-bankow-komercyjnych-utworzonego-przez-osiem

    A co z depozytami powyżej 100.000 EUR? Bankomaty i placówki są czynne :

    30 września 2022 r. (piątek) - wszczęcie przymusowej restrukturyzacji -
    obsługa klientów bez zmian. Działają karty, bankomaty, bankowość
    elektroniczna, mobilna i placówki Getin Noble Banku;

    1-2 października 2022 r. (sobota, niedziela) - klienci obsługiwani bez
    zmian, działają karty, bankomaty, bankowość elektroniczna, mobilna oraz
    te placówki, które są otwarte w weekendy;

    3 października 2022 r. (poniedziałek) - SOBK obejmuje 49 proc. akcji
    utworzonego przez Fundusz Banku BFG S.A., pozostałe 51 proc. ma BFG.

    3 października 2022 r. - przeniesienie działalności (z wyłączeniami)
    Getin Noble Banku - obsługa klientów bez zmian, klienci Getin Noble Bank
    S.A. z kredytami walutowymi są obsługiwani przez Bank BFG S.A.

  • 4. Data: 2022-09-30 10:24:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 09:47:31 +0200, Robert_DF wrote:
    > czyżby podzielił los Idea Banku?

    Chyba nie calkiem, bo utworzono bank nowy.
    Tak zrobiono swego czasu z PBS, powstal bodajze
    https://www.banknowy.pl/

    ktory potem BFG sprzedal WBS i innym.

    A teraz ... zabraklo chetnego na przejecia ryzyka kredytow frankowych?
    Czy po prostu za duzy tort w tych trudnych czasach?

    Tak czytam
[...]

    dzialalnosc przeniesiona do "Banku BFG S.A."
    "którego właścicielem od 3 października będzie obok Bankowego Funduszu
    Gwarancyjnego (BFG) także System Ochrony Banków Komercyjnych S.A.
    (SOBK), utworzony przez osiem największych banków komercyjnych
    działających w Polsce (Alior Bank S.A., Bank Millennium S.A., Bank
    Pekao S.A., BNP Paribas Bank Polska S.A., ING Bank Śląski S.A., mBank
    S.A., Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski S.A., Santander Bank
    Polska S.A)."

    Kiedy ten bank utworzyli? Wczoraj, dzisiaj, czy rok temu i czekal w
    gotowosci? Bo skad ten nowy bank ma kapital?
    BFG mogl zainwestowac swoje srodki ...
    "Na przeprowadzenie procesu przymusowej restrukturyzacji w zakresie
    przeniesienia działalności Getin Noble Bank S.A. oraz zapewnienia
    nieprzerwanej obsługi klientów Getin Noble Bank S.A. i bezpieczeństwa
    ich środków przeznaczono kwotę 10,34 mld zł bezzwrotnego wsparcia, z
    czego 6,87 mld pochodzi z funduszy własnych BFG, a 3,47 mld zł to
    zaangażowanie środków SOBK. Wsparcie to stanowi znaczne wzmocnienie
    wspólnego banku."

    ale brzmi to troche dwuznacznie. Te 10mld zainwestowano w nowy bank,
    czy zarezerowowano, czy jeszcze co?

    No coz - GNB sie likwidacja nalezala od lat. Aczkolwiek dobily go
    wakacje kredytowe, i frankowicze.

    KNF przy okazji przywalila Czarnieckiemu 20mln kary, za
    "niezrealizowanie zobowiazania inwestorskiego z 2011".
    Moze tez mu sie slusznie nalezaly. Teraz juz jest uwolniony od
    interesow w Polsce, moze sobie inwestowac na Kajmanach.

    Ale nowa sytuacja jest IMO dziwna troche ... nowy bank sie uwolnil od
    obligacji, ale juz ich nieduzo zostalo. Mld sie chyba nie uzbiera.
    Przejał ryzyko frankowe, jak rozumiem.
    Ale co - nowy zarzad bedzie dbal o rozwoj? Czy szukal inwestora?

    Bo coz ... jedna droga rozwoju wydaje mi sie w miare prosta.
    Wysokie lokaty won, deponenci won, personel won, zostawiamy tylko
    kredyty. Pieniadze brakujace bank pozyczy w NBP, NBP zysk przekaze
    rządowi, ile wyjdzie na koncu sie zobaczy - ale zyski BFG chetnie
    przytuli, a ewentualne straty ... pokryja inne banki :-)

    J.

  • 5. Data: 2022-09-30 11:49:34
    Od: Marek <k...@o...pl>

    > A co z depozytami powyżej 100.000 EUR? Bankomaty i placówki są czynne :

    Jest JASNY KOMUNIKAT.
    "Przymusowa restrukturyzacja pozwala ochronić wszystkie depozyty
    klientów w kwocie 39,5 mld zł, łącznie z 3,5 mld zł depozytów, które nie
    mogłyby zostać wypłacone w ramach gwarancji BFG w przypadku upadłości."

  • 6. Data: 2022-09-30 13:41:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 11:49:34 +0200, Marek wrote:

> [...]
    > klientów w kwocie 39,5 mld zł, łącznie z 3,5 mld zł depozytów, które nie
    > mogłyby zostać wypłacone w ramach gwarancji BFG w przypadku upadłości."

    No no, ciekawe.
    Byli tacy odwazni?

    A co by bylo w przypadku upadlosci, jakbym mial depozyt i kredyt?

    J.

  • 7. Data: 2022-09-30 13:51:45
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.09.2022 o 13:41, J.F pisze:

    > A co by bylo w przypadku upadlosci, jakbym mial depozyt i kredyt?
    >

    > J.
    kredyt musiałbyś spłacać nadal a depo dostałbyś z BFG (jeżeli mieliby
    tyle kasy)

    tutaj nie ma konpensaty per saldo

  • 8. Data: 2022-09-30 14:16:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 13:51:45 +0200, Robert_DF wrote:

    > kredyt musiałbyś spłacać nadal a depo dostałbyś z BFG (jeżeli mieliby
    > tyle kasy)
    > tutaj nie ma konpensaty per saldo

    Zakladajac ze depozyt przekraczalby 100k euro, dostalbym z BFG tylko
    czesc, a co z reszta? Kompensata z kredytem, czy przepadlo ?

    J.

  • 9. Data: 2022-09-30 14:22:42
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 30.09.2022 o 14:16, J.F pisze:

    > Zakladajac ze depozyt przekraczalby 100k euro, dostalbym z BFG tylko
    > czesc, a co z reszta? Kompensata z kredytem, czy przepadlo ?
    >
    > J.

    nie ma żadnej komenpsaty z kredytem, ochrona depo tylko do 100k Euro,
    zgodnie z zasadami działania BFG

  • 10. Data: 2022-09-30 14:38:33
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 30 września 2022 o 14:22:47 UTC+2 Robert_DF napisał(a):

    > nie ma żadnej komenpsaty z kredytem, ochrona depo tylko do 100k Euro,
    > zgodnie z zasadami działania BFG

    Kompensaty z kredytem BFG nie załatwi, ale jednak mimo wszystkto bank za depozyt (w
    całości, czy pozostaje odpowiedzialność wobec klienta w kwocie depozyt-100k euro, a
    wobec BFG 100k euro) dalej odpowiada.
    Oczywiście jest to już odpowiedzialnośc typu "pewne jak w radzieckim banku, nie
    przepadnie ci, ale i nie dostaniesz",
    ale wg mnie kompensacja zobowiązań jest jak najbardziej możliwa, jeśli nie polubownie
    z syndykiem
    to na pewno w sądzie.