  • 11. Data: 2005-07-08 07:15:26
    Temat: Re: no i mamy ustawę antylichwiarską
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Wieczorek wrote:
    > Na głupotę lekarstwa nie ma. I żadna ustawa tu nic nie zmieni.

    Ano. I proba zmiany tego powoduje, ze sie rowna do gorszego. Wbija w
    deseczke gwozdzie, zeby nikt lepiej nie mial czasem... ech

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 12. Data: 2005-07-08 07:34:46
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Jacek Osiecki napisał(a):

    > Z jednej strony masz rację, z drugiej zaś - ludzie są czasami zatrważająco
    > głupi (widać choćby po tym jak Provident i różne argentyny prosperują)...

    To, ze sa glupi to sa sami sobie winni. Trudno aby na wszystkich
    mozliwych plaszczyznach glupota ludzka byla sterowana centralnie np.
    przez takie ustawy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-07-08 08:58:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 08 Jul 2005 09:00:26 +0200, mlody_book napisał(a):

    > Niby racja, tylko jak to zrobić? Wysłać na kursy dla bezrobotnych i ich
    > rodzin? Puścić w telewizji zamiast "M jak M"?? I tak ludzie przełączą na

    Oooo - to jest dobry pomysł! :) W "Klonie" i innych "K jak Kajak" można by
    równocześnie zacząć wątek w którym doktor Lubicz czy inny Rysio biorą szybką
    pożyczkę w Provident, potem wpadają w tarapaty finansowe i w końcu ktoś im
    tłumaczy że zrobili źle, że oprocentowanie to kilkaset procent itd...

    Założę się że momentalnie provident by bardzo solidnie oberwał po kieszeni
    :)

    > może ulotki przed bankami rozdawać?? ;-) Smutna prawda jest taka, że
    > ktoś kto do tej pory brał kredyty z lichwiarskim oprocentowaniem dalej
    > będzie brał tam, gdzie mu dadzą, a dadzą tam gdzie się uda obejść ustawę :(

    Ale np. oprocentowanie niektórych kart kredytowych spadnie - bo tam już nic
    nie przekombinują :)

    Oczywiście też uważam że ustawa to "workaround" - prawdziwym rozwiązaniem
    byłaby solidna akcja uświadamiająca (choćby i w tych telenowelach), ale
    KONIECZNIE połączona z drastycznym obniżeniem emisji obligacji, co by
    zmusiło banki do konkurowania również o klientów którzy potrzebują kredytu
    :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 14. Data: 2005-07-08 08:58:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 08 Jul 2005 09:34:46 +0200, Mithos napisał(a):

    > To, ze sa glupi to sa sami sobie winni. Trudno aby na wszystkich
    > mozliwych plaszczyznach glupota ludzka byla sterowana centralnie np.
    > przez takie ustawy.

    Tak, tylko że potem taki głupi wyciąga łapy po pieniądze z opieki
    społecznej, udaje się na lewą rentę albo "pożycza" radio z Twojego
    samochodu...

    Pozdrawiam,

  • 15. Data: 2005-07-08 09:50:10
    Od: "zch28" <zch28@_w_p.p_l>

    Jest tylko jedna dobra rzecz w tej ustawie.
    Oprocentowanie na kartach kredytowych

    PS. Mniej socjalizmu - więcej demokracji

    zch28___wp.pl

  • 16. Data: 2005-07-08 09:54:51
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-08 10:58 Jacek Osiecki napisał(a):

    > Tak, tylko że potem taki głupi wyciąga łapy po pieniądze z opieki
    > społecznej, udaje się na lewą rentę albo "pożycza" radio z Twojego
    > samochodu...

    I właśnie z tym trzeba walczyć, a nie z jego głupotą. Inaczej mądrzejsi
    są karani za to, że jak mieli 12 lat, to zamiast iść do kina na premierę
    "Imperium Kontratakuje" poszedł odrobić pracę domową z matematyki. Teraz
    jest mądrzejszy, a musi jeszcze dodatkowo płacić za douczanie i
    utrzymanie leniucha.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 17. Data: 2005-07-08 09:57:04
    Temat: no i mamy lukę prolichwiarską w ustawie antylichwiarskiej
    Od: s...@o...pl

    > Jest tylko jedna dobra rzecz w tej ustawie.
    > Oprocentowanie na kartach kredytowych

    a czy ustawa zabrania wydawać kartę kredytową
    oprocentowaną 26% z limitem 2000zł?
    ale ważną 6 miesięcy i kosztującą 200zł?

    jeśli nie zabrania, to dwa razy w roku opłata za karte
    2x200zł+odsetki i mamy legalny kredyt o koszcie wyższym od 40%

    pozdr
    Sebastian

  • 18. Data: 2005-07-08 10:46:49
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    głupotą. Inaczej mądrzejsi
> [...]
    > jest mądrzejszy, a musi jeszcze dodatkowo płacić za douczanie i utrzymanie

    Kurcze, jak miałem 12 lat i gdzies tylko w kinie puszczali StarWarsy to
    leciałem pędem do kina.
    Jak widzę robiłem źle :)))
    A obejrzę sobie jeszcze raz. A co?

    Darek

  • 19. Data: 2005-07-08 12:58:06
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-07-08 12:46 Darek napisał(a):
    > głupotą. Inaczej mądrzejsi

    > Kurcze, jak miałem 12 lat i gdzies tylko w kinie puszczali StarWarsy to
    > leciałem pędem do kina.
    > Jak widzę robiłem źle :)))
    > A obejrzę sobie jeszcze raz. A co?

    A mogłeś zostać w domu, uczyć się procentów składanych i być teraz
    milionerem ;)
    A na poważnie: to był oczywiście przykład, nie jest uczciwe, jeśli ktoś
    się za młodu leni, a potem płacze, że nie ma tyle, co ten, który się nie
    lenił.
    w.

    --
    http://members.chello.pl/e.szweicer/

  • 20. Data: 2005-07-08 13:55:39
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > A mogłeś zostać w domu, uczyć się procentów składanych i być teraz
    > milionerem ;)

    Z tym to udało ci się ustrzelić - ostatnio bardzo szukałem tego wzoru,
    jakos mi do głowy nie wszedł.

    > A na poważnie: to był oczywiście przykład, nie jest uczciwe, jeśli ktoś
    > się za młodu leni, a potem płacze, że nie ma tyle, co ten, który się nie
    > lenił.
    > w.

    Samo posiadanie wiedzy nie doprowadzi do niczego dobrego. Umiejętność jej
    wykorzystania. Szkoła zawsze wpajała wiedzę.
    Próby zmiany filozofii nauczania i jej efekty widzieliśmy na ostatniej
    maturze

    Darek