  • 1. Data: 2007-01-23 09:40:46
    Temat: nieduża inwestycja
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    Witam

    Mam krótkie pytanko, uciułałem 10 000 PLN i chce je zainwestować w FI. Czy
    warta ta kwotę rozbić na połowę i bawić się w dwa oddzielne fundusze np. DWS
    i ARKA, czy raczej nie warto, bo za duże koszty manipulacyjne, zarzadzania
    będą .

    Z góry dzięki za odp
    JR

  • 2. Data: 2007-01-23 09:47:02
    Temat: Re: nieduża inwestycja
    Od: "Anna" <anna.mroz(WYTNIJTO)@realfinance.pl>

    Użytkownik "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy warta ta kwotę rozbić na połowę i bawić się w dwa oddzielne fundusze
    > np. DWS i ARKA, czy raczej nie warto, bo za duże koszty manipulacyjne,

    mozesz zainwestowac w fundusz parasolowy otwarty gdzie przeskakujesz miedzy
    funduszami albo rozbijasz na wiecej w jednym programie

  • 3. Data: 2007-01-23 09:58:52
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > mozesz zainwestowac w fundusz parasolowy otwarty gdzie przeskakujesz miedzy
    > funduszami albo rozbijasz na wiecej w jednym programie

    wszystko zalezy od tego jak dlugi horyzont inwestycyjny przewidujesz

    w kazdym razie przy takiej kwocie IMHO nie ma sensu bawic sie w parasole
    - prowizja na wejsciu od FA wyniesie ok. 5% wiec 500zl jestes na starcie
    w plecy, jak zechcesz umorzyc Arke zbyt szybko to rowniez zaplacisz
    prowizje...

    polecam SFI w mBanku lub Multibanku, nie zaplacisz prowizji przy zakupie
    j.u., nie ma tam jednak Arki

    i zastanow sie czy warto inwestowac wszystko w FA?

    podziel kase na kilka funduszy, czesc w FA np. DWS lub Skarbiec, a
    reszte w zrownowazone np. PZU oraz FSW (polecam AIG), to co zostanie
    wplacasz do FRP np. DWS lub AIG

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2007-01-23 10:00:16
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Ryszard Ochudzki wrote:

> [...]
    > i ARKA, czy raczej nie warto, bo za duże koszty manipulacyjne, zarzadzania

    Przecież koszty manipulacyjne i zarządzania nie zależą od ilości
    funduszy :) Wezmą ci, powiedzmy, każdy 3% za wpłatę, i to będzie
    jednorazowo 300 zł albo dwa razy po 150.

    Generalnie warto rozbić inwestycję na kilka funduszy. W ten sposób
    uśrednisz zyski i trochę zredukujesz ryzyko.

    Karol

  • 5. Data: 2007-01-23 10:12:18
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    RobertS napisał(a):
    > w kazdym razie przy takiej kwocie IMHO nie ma sensu bawic sie w parasole

    Warto dodac, ze parasole niedlugo rowniez dostepne beda przez mBankowe
    SFI. Jeszcze pytanie, co faktycznie znaczy "niedlugo".

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2007-01-23 10:17:17
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Warto dodac, ze parasole niedlugo rowniez dostepne beda przez mBankowe
    > SFI. Jeszcze pytanie, co faktycznie znaczy "niedlugo".

    kiedy?
    skąd takie informacje?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 7. Data: 2007-01-23 10:19:28
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    > wszystko zalezy od tego jak dlugi horyzont inwestycyjny przewidujesz

    No tak, zapomniałem podać , okres króciutki, bo tylko na rok chciałbym
    zamrozić,
    Długoterminowo to chciałbym cos takiego,zeby wpłacac po 150 zł miesięcznie
    przez 20 lat np.

    > polecam SFI w mBanku lub Multibanku, nie zaplacisz prowizji przy zakupie
    > j.u., nie ma tam jednak Arki

    No własnie, ta Arka za mną chodzi
    ..;-(

    > i zastanow sie czy warto inwestowac wszystko w FA?

    nie, nie, na pewno nie wszystko w akcyjny, tym bardziej że profil klienta
    mi wyszedł zrównoważony ;-)

    > podziel kase na kilka funduszy, czesc w FA np. DWS lub Skarbiec, a reszte
    > w zrownowazone np. PZU oraz FSW (polecam AIG), to co zostanie wplacasz do
    > FRP np. DWS lub AIG

    Dzięki za pomoc

  • 8. Data: 2007-01-23 10:21:01
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    RobertS napisał(a):
    > kiedy?
    > skąd takie informacje?

    Od Macka Witkowskiego z forum mCafe. Cytuje:

    <quote>
    Jeśli chodzi o nowe fundusze w ogóle, to zapewniam że w roku 2007 będą i
    to raczej na początku roku. Planujemy wdrożenie nowego dużego TFI
    oferującego zwykłe polskie FIO, jednego TFI zagranicznego oferującego
    umbrella funds ale w PLN, oraz rozszerzenie oferty jednego z partnerów
    już obecnych w SFI o jego fundusze parasolowe (antypodatkowe). To
    wszystko powinno mieć miejsce już w styczniu lub najpóźniej lutym.

    Pozdrawiam
    Maciej Witkowski
    mBank
    </quote>

    Styczen sie konczy i nie ma, zobaczymy co przyniesie luty. Ale
    prawdopodobnie beda. Biznes.Onet natomiast podaje, ze BRE podpisalo
    umowe z PKO TFI celem wdrozenia ich oferty do SFI (wiec chyba mamy
    rozwiazana kwestie polskiego duzego TFI, ktory ma sie pojawic).

  • 9. Data: 2007-01-23 10:21:34
    Od: "Ryszard Ochudzki" <j...@g...net>

    > Przecież koszty manipulacyjne i zarządzania nie zależą od ilości funduszy
    > :) Wezmą ci, powiedzmy, każdy 3% za wpłatę, i to będzie jednorazowo 300 zł
    > albo dwa razy po 150.

    Zgoda ;-) procentowo wygląda loggicznie, ale czy wszę dzie jest procentowo
    i czy za zarządzanie też....

  • 10. Data: 2007-01-23 10:24:15
    Od: RobertS <r...@x...pl>

> [...]
    > umowe z PKO TFI celem wdrozenia ich oferty do SFI (wiec chyba mamy
    > rozwiazana kwestie polskiego duzego TFI, ktory ma sie pojawic).

    oki, cieszymy sie, mam nadzieje, ze Multi nie pozostanie w tyle...

    --
    pozdrawiam
    RobertS