  • 1. Data: 2007-01-22 20:39:03
    Temat: Zakladanie konta firmowego
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    Pomyślałem sobie, że warto byłoby założyć drugie konto firmowe,
    w Inteligo (pierwsze mam od dawna w mBanku). Firma rodzinna,
    2-osobowa spółka cywilna, pod adresem zamieszkania wspólników.

    Wysłałem wymagane dokumenty i niestety - zadzwonili, że konta nie
    założą, bo im się nie zgadzają dane: na wpisach do ewidencji DG,
    na pieczątce i naumowie spółki jest "Firma s.c.", a w REGON-ie
    "Firma s.c. imiona i nazwiska wspólników". Imiona, nazwiska,
    adresy i wszystko inne się zgadza. Kiedyś (w listopadzie 2003)
    zakładałem konto firmowe w mBanku i wtedy nie było problemów.
    Czy tylko Inteligo jest tak biurokratyczne, czy obecnie takie
    utrudnienia w zakładaniu kont firmowych są w każdym banku (jakaś
    niedawna zmiana przepisów)?

    Przy okazji takie pytanie - na wypadek, gdyby udało mi się przez
    to przebrnąć - wiem, że konta firmowe należy zgłaszać do US.
    Czy dotyczy to również utworzonych później do niego subkont
    (Inteligo ma taką możliwość, mógłbym np. każdemu klientowi na
    fakturze podawać indywidualny dla niego numer konta), czy też
    wymóg ten dotyczy tylko rachunku "głównego"?

    Marek

  • 2. Data: 2007-01-23 22:17:54
    Temat: Re: Zakladanie konta firmowego
    Od: "ark_h" <a...@g...com>

    MM napisał(a):
> [...]
    > fakturze podawać indywidualny dla niego numer konta), czy też
    > wymóg ten dotyczy tylko rachunku "głównego"?

    Ciekawa kwestia, do US przy zglaszaniu konta musisz pokazac umowe z
    bankiem, a na subkonto w inteligo ZTCW takich umow nie ma.

  • 3. Data: 2007-01-29 10:14:18
    Od: s...@o...pl

    > Ciekawa kwestia, do US przy zglaszaniu konta musisz pokazac umowe z
    > bankiem, a na subkonto w inteligo ZTCW takich umow nie ma.

    Ode mnie urzędniczka zażądała takich umów na subkonta i nie chciała przyjąć
    do wiadomości, że może istnieć rachunek bankowy utworzony bez odrębnej umowy

    Sprawę opisałem tutaj:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.b
    iznes.banki&aid=43906428

    Jeśli zdecydowałbyś się na podobne rozwiązanie, to "idź na całość" i za
    jednym zamachem załóż sobie nawet i 100 albo i 1000 takich subkont, a potem
    poproś bank o pisemne potwierdzenie w postaci "opinii o koncie" za 5,99zł

    Oczywiście musisz wyraźnie poprosić bank o wymienienie wszystkich rachunków
    pomocniczych (nie mów "subkont", bo konsultanci inteligo nie kumają co to jest)

    W końcu zakładanie i prowadzenie subkont nic nie kosztuje.

    Jedyne ograniczenie, to konieczność użycia karty kodów a ich można zamówić
    tylko 5 i czeka się na nie około 2 tygodnie. Zamawiasz 5 kart kodów i masz 240
    kodów do użycia, po ok. 8-9 dniach dostajesz kolejne 5 kart, zużywasz w 1 dzień
    i znowu czekasz na 8-9 dni na 240 kodów. A ustawa, o ile pamiętam, daje Tobie
    tylko 14 dni na zgłoszenie faktu założenia rachunków w urzędzie skarbowym.
    Ponieważ piszesz, że spółka ma dwóch wspólników, to każdy z nich dostanie
    odrębne identyfikatory i karty kodów. Moglibyście więc założyć i zgłosić
    w ciągu 2 tygodni nawet 960 subkont, jeżeli aż tyle byście ich potrzebowali

    (przez ten czas wszystkie płatności dokonywalibyście przelewami zdefiniowanymi,
    co w banku Inteligo jest nazywane "szablonem płatności", a te utworzylibyście
    za pomocą pierwszych kart kodów, otrzymanych przy zakładaniu konta firmowego.)

    pozdr
    Aleksander