  • 21. Data: 2016-01-06 17:44:21
    Temat: Re: niechciane bony, karty podarunkowe itp.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-01-06, n...@p...pl <n...@p...pl> wrote:

    > praktycznie każda?

    A nie możesz sam sprawdzić?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 22. Data: 2016-01-06 18:53:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> b...@g...co

    > Przeważnie są to bony Sodexo- z tymi nie ma problemu bo każda
    > praktycznie sieć je akceptuje a i wielu lokalnych sprzedawcow

    : praktycznie każda?
    : 1)biedronka też?

    chyba nie

    : 2)netto też?

    [kupuję w opakowaniach, nie netto...]
    nie wiem

    : 3)tesco też?
    : 4)kaufland też?
    : 5)castorama też?
    : 6)auchan też?

    tak

    : 7)real też?

    tak

    Teraz Auchan i real to jedna chwała, z tym, że w Białymstoku
    jest Bi1, nie Auchan, ale Bi1 to też Auchan. [wkrótce będzie
    Auchan i nic?... Leroy Merlin to tez klon Auchan; ludzie już
    nie tylko psy klonują, ale i sklepy, i banki...]

    : 8)intermarche też?

    nie wiem

    Lidl nie.

    Jak ktoś ma inne dane -- proszę o poprawkę.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 23. Data: 2016-01-06 21:12:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 6 stycznia 2016 16:41:39 UTC+1 użytkownik n...@p...pl napisał:

    > praktycznie każda?
    > 1)biedronka też?
    Chyba nie
    http://www.netto.pl/sodexo-s91.html
    > 3)tesco też?
    Tak
    > 4)kaufland też?
    Tak
    > 5)castorama też?
    Tak
    > 6)auchan też?
    Tak
    > 7)real też?
    Tak
    > 8)intermarche też?
    Tak

  • 24. Data: 2016-01-06 21:31:39
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2016-01-02 02:53, PiteR pisze:

    > Chyba bardzo mały. Dawno nie widziałem bonów wsklepach ani nie
    > słyszałem o nich. Teraz ludzie zrobili się bardzo nerwowi. Potrzebują
    > żywej gotówki. W mojej pracy byłby niechybnie niezły dym. Trzynastka w
    > bonach to byłyby zamieszki.

    Po przepieciu poprzedniego pracodawcy przez innego (jedna miedzynarodowa
    korporacja kupila dzial od innej korpo) zaczlismy dostawac takie bony.
    Pomsylane to bylo jako platnosc za obiady itp. wiec w nominalach po 5
    PLN. U nas do zrealizowania praktycznie tylko w markecie wiec mozecie
    sobie wyobrazic jak sie cieszyly panie w kasach i klienci za nami;) Od
    jakiego czasu jest to jednak w formie karty Visa i problem zniknal,
    mozna wydac w kadym spozywyczym albo markecie przyjmujacym karty. Karta
    nie dostaje autoryzacji np. w salonikach prasowych. Wiec obecnie trudno
    to rozpoznac, musialbys sie dokaldnie przyjrzec jaka karta placi klient
    przed toba.

    A dlaczego nie dostaje sie po prostu wiekszej pensji? Otoz za taka karte
    placi sie od calosci podatek dochodowy a ZUS tylko jezeli dostanie sie
    wiecej niz limit.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 25. Data: 2016-01-08 23:12:36
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    wiadomości news:XnsA5833981ECED2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik PiteR e...@f...pl ...

    > Trzynastka? O rozpieszczonych pracownikach budzetówki nie rozmawiamy :)))

    Nagroda z zysku poza budżetówką funkcjonuje. Ale niekoniecznie w bonach.

    > Nie wiem jak duzy to rynek ale podyskutowałbym z teza ze bony sa
    > niechciane.

    Częściowo potwierdzam. Widać to w sklepach zwłaszcza przed terminem ich
    ważności (zwykle 30 czerwca).

    Arek

  • 26. Data: 2016-01-08 23:24:08
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    Użytkownik "Szymon" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ja akurat dostałem bony - jak co roku. W sklepach też często widzę, iż
    > ludzie posługują się bonami. Wbrew pozorom rynek jest całkiem spory.
    > Myślę, że zainteresowany kolega powinien napisać do kilku sieci z prośbą o
    > informację dot. bonów. Być może odpowiedzą.

    Mnie się średnio opłacają. Jeżeli doliczę paliwo i czas by dojechać tam,
    gdzie mogę je sensownie zrealizować to mnie złość bierze. Wcale niedaleko
    ale to irytujące.
    Czasem są kupony zniżkowe do różnych sklepów/firm. W praktyce niektórzy
    koledzy zbierają bo maja czas i zdrowie dopasować swoje potrzeby do ew.
    oferty.

    > Kilka lat temu zmieniły się kwestie podatkowe związane z bonami.
    > Szczegółów nie znam, ale wydaje mi się, że je po prostu opodatkowano tak
    > samo jak gotówkę. W efekcie część pracodawców woli wysłać przelew. Ale...
    > nie wszyscy. Wraz z bonami ja dostałem 10% zniżki w Carrefourze na zakupy
    > w grudniu i tyle samo w styczniu. Do tego 20% zniżki na zabawki. I tu jest
    > pies pogrzebany. Podejrzewam... ale tylko podejrzewam... iż gdy duża firma
    > zgłasza się po dużą ilość bonów to prócz zniżek dla pracowników może
    > dostać też jakieś gratisy. I w tym momencie bony opłacają się każdemu -
> [...]

    Jest jeszcze oskładkowanie. Jeżeli z przymusowego ZFŚS leci wg "socjanej"
    normy czyli zróżnicowane ze względu na "sytuajcję" pracownika to było
    bez składek, jeżeli jako bonus dla wszystkich to niestety oskładkowane.
    Podatki oczywiście też - bony skutkują mniejszą wypłatą w gotówce.

    Podam jeszcze przykład idiotyzmu: firma wypłaca dofinansowanie do
    wypoczynku (gotówka), każdemu tyle samo. Ale jest warunek: płaci za
    non-stop 14 dni. Tyle, że wymóg przymusowego min. 14-dniowego urlopu i tak
    jest wpisany w KP więc każdy musi to spełnić (i to w danym roku bo wzięcie
    14 dni na przełomie roku się nie liczy!). Tak więc zamiast po prostu
    podzielić to przez 12 i dodać do comiesięcznej pensji to jest biurokracja.
    Ci co wezmą w lato są trochę do przodu (inflacja) w porównaniu z tymi co
    wezmą w grudniu.

    Arek

  • 27. Data: 2016-01-09 00:14:10
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2016-01-08 o 23:24, Arek pisze:
    > Mnie się średnio opłacają. Jeżeli doliczę paliwo i czas by dojechać tam,
    > gdzie mogę je sensownie zrealizować to mnie złość bierze. Wcale niedaleko
    > ale to irytujące.

    Dlatego pewnie market, do którego dostaliśmy znajduje się (wg Google) 16
    min. pieszo od firmy.

    > Czasem są kupony zniżkowe do różnych sklepów/firm. W praktyce niektórzy
    > koledzy zbierają bo maja czas i zdrowie dopasować swoje potrzeby do ew.
    > oferty.

    Przesadzasz. Trudno mi sobie wyobrazić, że ktoś musi się "dopasowywać",
    gdy bony są do marketu. Zgodzę się, że bony do Empiku czy Sephory nie
    muszą się wszystkim podobać... Może do Ikei też nie, ale do Tesco czy
    Carrefoura to już nie widzę problemu. Szczególnie gdy jest blisko
    miejsca pracy.

    > Jest jeszcze oskładkowanie. Jeżeli z przymusowego ZFŚS leci wg "socjanej"
    > normy czyli zróżnicowane ze względu na "sytuajcję" pracownika to było
    > bez składek, jeżeli jako bonus dla wszystkich to niestety oskładkowane.

    Wszystkim równo ;-) Tak jest sprawiedliwiej, bo ta "sytuacja" często
    była bardzo naciągana.

    > Podatki oczywiście też - bony skutkują mniejszą wypłatą w gotówce.

    Realizując bon z kuponem zniżki 10%, dostaję przy kasie kolejny e-bon w
    wysokości rabatu, który już oskładkowany nie jest.

> [...]
    > Ci co wezmą w lato są trochę do przodu (inflacja) w porównaniu z tymi co

    Jeśli liczba pracowników jest stała to OK. A jeśli nie? Jeśli wypłata
    bonów/dofinansowania jest np. w grudniu (pretekstem święta) to jednak
    wszyscy zwolnieni przed tym terminem bonów nie dostaną, chociaż składki
    na socjal przez parę miesięcy w danym roku odprowadzali... Chyba... Mylę
    się?

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2016-01-11 03:22:25
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <n...@p...pl> c...@g...co

    : niechcianych bonów, niechcianych kart podarunkowych

    Ja chcę bon -- bon rabatowy do Allianz Direct. :)
    Na razie mam 543 pln za rok. :)

    Czy Krokodyl uzna takie coś jako wydanie debetówką 500 pln?
    OC, 100 litrów mleka, trochę owoców... i Getin wyrobię...
    Nie wiem nawet, po co mam wyrabiać 300 pln miesięcznie...

    Może ja wykręcam niepotrzebnie te 3 setki?...

    3 setki z Getin otrzymałem. :)

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 29. Data: 2016-01-11 09:43:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >: niechcianych bonów, niechcianych kart podarunkowych
    >Ja chcę bon -- bon rabatowy do Allianz Direct. :)
    >Na razie mam 543 pln za rok. :)
    >Czy Krokodyl uzna takie coś jako wydanie debetówką 500 pln?

    A czemu mialby nie uznac ?

    Ba - nie wiem jak AD, ale niektorzy ubezpieczyciele daja dodatkowe
    znizki przy platnosci karta.
    Visa jakos reasekuruje czy co ?

    >OC, 100 litrów mleka, trochę owoców... i Getin wyrobię...
    >Nie wiem nawet, po co mam wyrabiać 300 pln miesięcznie...

    No wlasnie, a co za miesiac ?

    J.

  • 30. Data: 2016-01-11 14:27:01
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 56936b21$0$647$6...@n...neostrada.pl

    > A czemu mialby nie uznac ?

    > Ba - nie wiem jak AD, ale niektorzy ubezpieczyciele daja dodatkowe znizki przy
> [...]

    Będą nowe karty -- BZWBKKBSg i kredytówka Citi.
    Odpadną zaś: Biz, EB, Krokodyla...
    Zapewne pójdę też w kierunku Paribasu...
    Kupię paliwo i kolejny hektolitr mleka...

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'