  • 1. Data: 2015-12-30 15:40:41
    Temat: citi WTF?
    Od: mierzvoj <m...@g...pl>

    10 zl / mies za prowadzenie konta oszczednosciowego dla klienta nieposiadajacego
    konta osobistego
    od marca 2016...

    ---
    Avast.

  • 2. Data: 2015-12-30 15:52:51
    Temat: Re: citi WTF?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 30 Dec 2015 14:40:41 +0000 (UTC), w
    <X...@2...75.96.126>, mierzvoj
    <m...@g...pl> napisał(-a):

    > 10 zl / mies za prowadzenie konta oszczednosciowego dla klienta nieposiadajacego
    > konta osobistego
    > od marca 2016...

    Panie, podatki...

  • 3. Data: 2015-12-30 16:15:55
    Od: n...@p...pl

    to może być początek znacznie bardziej zwłowieszczego trendu

    banki wprowadzą duże opłaty za posiadanie ROR za karty i wypłaty
    gotówki w bankomatach więc klienci będą chcieli zakładać konta
    oszczędnościowe zamiast ROR-ów po to aby raz w miesiącu otrzymać
    dochód (emerytura, renta, wynagrodzenie za pracę, zasiłek itp.)
    jednorazowo wypłacić go i nie zapłacić bankowi ani za prowadzenie
    konta ani za wypłatę gotówki

    i citi jako pierwszy zaczyna bronić się przed oszczędnymi klientami

  • 4. Data: 2015-12-31 08:55:19
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-30 o 16:15, n...@p...pl pisze:
> [...]
    > konta ani za wypłatę gotówki
    >
    > i citi jako pierwszy zaczyna bronić się przed oszczędnymi klientami

    Ciekawe kiedy banki dojdą do wniosku, że im się to nie opłaca. Jeśli
    koszty zostaną zwiększone to klienci zaczną rezygnować z produktów - to
    oczywiste i widać chociażby na ilości kart kredytowych i ROR-ów w
    niektórych bankach. Wydaje się, że lepszy klient przynoszący mały zysk
    niż żaden. Wreszcie - niemal zawsze powodem przejęcia banku jest jego
    baza klientów. Im większa tym lepiej.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-12-31 09:36:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 08:55:35 UTC+1 użytkownik Szymon napisał:

    > Ciekawe kiedy banki dojdą do wniosku, że im się to nie opłaca.
    Nie dojda bo wyliczyły sobie że im się to opłaca
    > Jeśli koszty zostaną zwiększone to klienci zaczną rezygnować z produktów >- to
    oczywiste i widać chociażby na ilości kart kredytowych i ROR-ów
    Zrezygnują ci którzy z tych produktów praktycznie nie korzystali- zamkną kartę której
    nie używali a mieli bo bank dał pendrivaa czy panienka przed multikinem
    zaproponowała.

    > niektórych bankach. Wydaje się, że lepszy klient przynoszący mały zysk
    > niż żaden. Wreszcie - niemal zawsze powodem przejęcia banku jest jego
    > baza klientów. Im większa tym lepiej.
    Struktura klientów też ma znaczenie
    Klient nie korzystający z usług banku to tez koszt dla banku.
    Idzie ku normalności po prostu- korzystasz z usług banku-płacisz za te usługi.

  • 6. Data: 2015-12-31 09:51:33
    Od: W <w...@w...pl>

    Kris wystukał, co następuje:

    > Struktura klientów też ma znaczenie
    > Klient nie korzystający z usług banku to tez koszt dla banku.
    > Idzie ku normalności po prostu- korzystasz z usług banku-płacisz za te
    > usługi.

    Drobne 'ale' - dochodzi do lekkiej patologi, że aby mieć dostęp do, nomen
    omen, swoich pieniędzy trzeba za to płacić... IMHO podstwa czyli ror + jakiś
    super-prosty sposób wybrania kasy powinien być za darmo a pozostałe bajery
    dopiero płatne... nooo aleee...

  • 7. Data: 2015-12-31 10:23:54
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Idzie ku normalności po prostu- korzystasz z usług banku-płacisz za te
    > usługi.

    To niech mi (równie odpowiednio) płacą za korzystanie z moich oszczędności.
    Nie? ...czyli że co? - Że sprawiedliwości nigdy nie było i nie będzie?
    :)

  • 8. Data: 2015-12-31 10:42:48
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 09:36, Kris pisze:
    > Nie dojda bo wyliczyły sobie że im się to opłaca

    Nie ufałbym tym założeniom. Wielokrotnie w przeszłości banki zmieniały
    podejście do klienta często odwracając sytuację o 180 stopni. Myślę, że
    jest to kwestia czasu, gdy zmieni się także obecne podejście.

> [...]
    której nie używali a mieli bo bank dał pendrivaa czy panienka przed multikinem

    Sęk w tym, że nie dostrzegam logiki w tym postępowaniu. Karta jest droga
    - jeśli ktoś nie korzysta to musi ponosić opłatę roczną. Dla banku to
    kilkadziesiąt złotych za produkt, który nie jest używany. Czysty zysk. Z
    kolei jeśli korzysta - bank dostaje jakiś tam procent od jego zakupów, a
    do tego może liczyć na % od kredytu na karcie. Wydaje się, iż najgorsza
    opcja z punktu widzenia banku to pozbyć się klienta (aktywnego lub nie).

    > Struktura klientów też ma znaczenie
    > Klient nie korzystający z usług banku to tez koszt dla banku.

    Nic podobnego. Klient niekorzystający z usług banku to zysk - można mu
    oferować produkty, bo jest w bazie danych (czyli zerowy koszt dotarcia
    do klienta), a marketingowo też dobrze wygląda liczba klientów. Zwróć
    uwagę, iż jakość oferty PKO BP jest - delikatnie mówiąc - przeciętna,
    ale liczba klientów powoduje, że bank ma się całkiem nieźle. Ludzie
    chętnie idą za tłumem. Potrzebuję konta, a nie znam się na bankowości -
    biorę konto tam, gdzie większość zakładając, iż kilka milionów klientów
    nie może się mylić.
    Zauważ do tego, iż prawie każdy bank na sprzedaż dba o liczbę klientów -
    przypomnij sobie promocje w Meritum czy Kredyt Banku przed przejęciem.
    Ten druki oferował 7% na... ROR.
    Wreszcie - przy rezygnacji z jakiegokolwiek produktu - także darmowego,
    z którego się w praktyce nie korzysta - banki dokładają starań, by
    klient jednak został. I to przeczy Twojej teorii.

    > Idzie ku normalności po prostu- korzystasz z usług banku-płacisz za te usługi.

    Wątpliwa ta "normalność". W przypadku kredytobiorcy - OK. Natomiast w
    przypadku depozytów sprawa jest już wątpliwa, czy to klient powinien
    płacić. Zdaję sobie sprawę, że większość banków chętnie obłożyłaby
    opłatami wszystko i wszystkich, ale gdzieś tam zdrowy rozsądek powinien
    zostać zachowany. Ja widzę podstawową rolę banku, jako pośrednika. Daję
    kasę i bank powinien mi za to płacić, doliczać swoją marżę, po czym
    przekazywać go kredytobiorcy. W przypadku karty zysk generuje jej
    używanie. Proste.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2015-12-31 11:42:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 31 Dec 2015 10:42:48 +0100, Szymon napisał(a):
    > Nie ufałbym tym założeniom. Wielokrotnie w przeszłości banki zmieniały
    > podejście do klienta często odwracając sytuację o 180 stopni. Myślę, że
    > jest to kwestia czasu, gdy zmieni się także obecne podejście.

    Tylko, ze to tez od klientow zalezy - na czym im zalezy.

    > Sęk w tym, że nie dostrzegam logiki w tym postępowaniu. Karta jest droga
    > - jeśli ktoś nie korzysta to musi ponosić opłatę roczną. Dla banku to
    > kilkadziesiąt złotych za produkt, który nie jest używany. Czysty zysk.

    Karta jest tania, tzn ta stara, z paskiem magnetycznym.
    Te zblizeniowe juz takie tanie nie sa ... ale nadal nie sa drogie.
    Kilka zl w hurcie ?

    Teraz zobacz na karty kredytowe - uzywanie juz nie jest dla banku
    takie tanie, a tez promuja.

    Dawniej sprawa byla prosta - prowizje od oplat karta stanowily lakomy
    kasek, po obnizce zrodelko wyschlo, tzn znacznie sie zmiejszylo.

    No chyba, ze o odsetki z kredytu na karcie chodzi.

    > Nic podobnego. Klient niekorzystający z usług banku to zysk - można mu
    > oferować produkty, bo jest w bazie danych (czyli zerowy koszt dotarcia
    > do klienta),

    Ale on tych produktow nie kupuje :-)

    > a marketingowo też dobrze wygląda liczba klientów. Zwróć

    Jak najbardziej.
    Ale tez od pewnego poziomu troche kosztuje, bo to wieksze dyski,
    szybszy serwer, szybsze lacza.

> [...]
    > chętnie idą za tłumem. Potrzebuję konta, a nie znam się na bankowości -
    > biorę konto tam, gdzie większość zakładając, iż kilka milionów klientów

    Myslisz ? A nie bardziej z przyzwyczajenia, z nieswiadomosci ?
    Bo oferta ... delikatnie mowiac :-)

    A moze z ilosci oddzialow ? A im wiecej klientow, tym wiecej tych
    oddzialow mozna utrzymac.

    > Zauważ do tego, iż prawie każdy bank na sprzedaż dba o liczbę klientów -
    > przypomnij sobie promocje w Meritum czy Kredyt Banku przed przejęciem.
    > Ten druki oferował 7% na... ROR.

    A oplata za konto jaka byla ?
    Bylo, minelo, kiedys te odsetki byly ogolnie wieksze.

    Klient to dla banku troche pieniedzy, ktore trzyma na koncie, byc moze
    oplaty miesieczne, byc moze szansa udzielenia kredytu.

> [...]
    > zostać zachowany. Ja widzę podstawową rolę banku, jako pośrednika. Daję
    > kasę i bank powinien mi za to płacić, doliczać swoją marżę, po czym

    A innych funkcji nie dostrzegasz ?
    Przelewy i inne platnosci - plac kliencie, lub gon do kasy.
    Bezpieczny depozyt - plac kliencie, lub kupuj sejf i alarm.
    Karta - plac kliencie, lub biegaj z gotowka.

    >W przypadku karty zysk generuje jej używanie. Proste.

    Coraz mniejszy - chyba ze kredyt.
    A oprocz zysku sa i koszty - ten system informatyczny trzeba
    utrzymywac.

    J.

  • 10. Data: 2015-12-31 13:00:55
    Od: Szymon <a...@w...pl>

    W dniu 2015-12-31 o 11:42, J.F. pisze:
    > Tylko, ze to tez od klientow zalezy - na czym im zalezy.

    Pamiętam, jak mBank wydawał karty ważne rok. Mimo nacisków klientów, iż
    2, a nawet 3 lata było optymalnie, mBank dowodził, że ich symulacje
    wskazują, iż rok ważności karty jest optymalny. Z czasem to zmienili.
    Tyle, że niekoniecznie pod wpływem klientów ;-)

    > Karta jest tania, tzn ta stara, z paskiem magnetycznym.

    Zastanawia mnie dlaczego w ogóle karty z paskiem (nieporównywalnie
    bardziej niebezpieczne) nadal są w użyciu, choć większość ma chip.

    > Te zblizeniowe juz takie tanie nie sa ... ale nadal nie sa drogie.
    > Kilka zl w hurcie ?

    Nie wiem. Sądzę, że to koszt pomijalny.

    > Teraz zobacz na karty kredytowe - uzywanie juz nie jest dla banku
    > takie tanie, a tez promuja.

    Myślę, że chodzi o potencjalny zysk. Wystarczy, że popełnisz błąd przy
    terminie spłaty i bank skasuje maksymalny procent, często też obciąży
    Cię karą umowną za brak minimalnej spłaty, karą za monit
    telefoniczny/listowny itd. Krótko mówiąc odbije sobie miesiące
    "darmowości" produktu. O ile gapiostwo klienta można jeszcze jakoś
    zrozumieć, o tyle różne okoliczności życiowe (wypadek, hospitalizacja
    itp.) nie zwalniają z opłat.

    > Dawniej sprawa byla prosta - prowizje od oplat karta stanowily lakomy
    > kasek, po obnizce zrodelko wyschlo, tzn znacznie sie zmiejszylo.

    Jednakże więcej punktów karty akceptuje - na czele z Biedronką. Jeśli do
    tego wyposaży się odpowiednio dużą liczbę klientów w karty i przekona do
    korzystania... Do tego wydatki Polaków rosną... Może się okazać, iż
    niższy procent wcale nie będzie oznaczał niższych dochodów.

    Zwróć uwagę na Getin... Poszedł w kierunku skubania klienta - CHF,
    polisolokaty, wojna depozytowa (np. z Ideą, którą należy do tego samego
    właściciela) itd. W skrajnym przypadku Getin Bank licytował się na
    oprocentowanie z Getin OnLine i Open Finance obsługiwanym przez... Getin
    Bank. Taka partyzantka - chwilowo być może dawała zastrzyk gotówki - ale
    w dłuższej perspektywie musiała się skończyć tragicznie. W 2015 roku
    akcje Getina spadły o ok. 75%. Getin OnLine już nie ma, OF też jakoś 3/4
    strat i ledwo dycha, a Idea coraz chętniej równa w dół.

    > No chyba, ze o odsetki z kredytu na karcie chodzi.

    Tak. Od zawsze przy KK o to chodzi. Zwróć uwagę na popularność
    chwilówek. Taka KK może być traktowana jako chwilówka. Łatwa - wystarczy
    wyciągnąć z szuflady - to prostsze niż jakakolwiek forma kredytu. A dla
    banku? Od zawsze oprocentowanie KK było najwyższe spośród oferowanych
    produktów.

    > Ale on tych produktow nie kupuje :-)

    Co któryś tam kupi. Na tej samej zasadzie mailing nie ma sensu -
    większość reklam trafia do spamu. A jednak skoro są osoby, które to
    robią - musi się to opłacać. Wliczając w to phishing.

    > Jak najbardziej.
    > Ale tez od pewnego poziomu troche kosztuje, bo to wieksze dyski,
    > szybszy serwer, szybsze lacza.

    Grosze. Sektor bankowy ma ok. 20 mld zł dochodu rocznie. Sądzisz, że
    większy dysk stanowi problem?
    Firmy takie jak WP oferują konta email bez limitu, Google do każdego
    konta dodaje 15GB Google Drive, zatem co to jest kilka rekordów więcej
    na klienta ("uśpionego" czy nie) dla banku.

    > Myslisz ? A nie bardziej z przyzwyczajenia, z nieswiadomosci ?
    > Bo oferta ... delikatnie mowiac :-)

    Myślę, że z powodu liczby klientów. Dziś BFG gwarantuje 100.000 euro. To
    bardzo mało. Ludzie zamożni... nie mówiąc o firmach... musieliby trzymać
    pieniądze w kilkudziesięciu bankach. Wiesz... taki lotto-milioner z
    większej kumulacji potrzebowałby 50 banków chcąc zabezpieczyć
    oszczędności. A komercyjnych ma aż 38 ;-) W praktyce więc trzeba
    postawić na kilka banków, ale w miarę pewnych, bo BFG jest dla osób
    zamożnych fikcją. Zwróć uwagę, iż często Private banking wymaga warunków
    przekraczających gwarancję BFG. I cóż wtedy? Ano lepiej postawić na PKO
    BP niż niszowy SK Bank, bo choć oba mają gwarancję to jednak szanse na
    upadek tego pierwszego - nieco mniejsze.

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19412966,sk-bank
    -pierwszy-upadly-bank-xxi-wieku.html

    > A moze z ilosci oddzialow ? A im wiecej klientow, tym wiecej tych
    > oddzialow mozna utrzymac.

    Początki mBanku wskazują, iż niekoniecznie to jest przyczyną. Dziś
    raczej likwiduje się placówki - są kosztowne. Na przykład Citi w moim
    mieście zamknął co najmniej 2 placówki, podczas gdy dożywotnie zwolnione
    z opłat KK rozdają dość chętnie. Nawet gdy się z nich nie korzysta.

    > A oplata za konto jaka byla ?

    Zero. Chyba jakiś tam warunek należało spełnić - wpłat w miesiącu, ale
    nie stanowiło to większego problemu.

    > Klient to dla banku troche pieniedzy, ktore trzyma na koncie, byc moze
    > oplaty miesieczne, byc moze szansa udzielenia kredytu.

    Wypłaty BFG w ostatnim czasie pokazują, iż "trochę pieniędzy" to często
    jednak dość duże kwoty.

    > A innych funkcji nie dostrzegasz ?

    Oczywiście uprościłem.

    > Przelewy i inne platnosci - plac kliencie, lub gon do kasy.

    Akurat internetowe w zasadzie od zawsze darmowe w wielu bankach. Koszty
    żadne, a zysk dla banku - olbrzymi. Dlatego wiele ofert dziś premiuje
    opłacanie rachunków przelewami z konta czy kierowanie do banku
    wynagrodzenia. To bardzo ważne informacje dla banku.

    > Bezpieczny depozyt - plac kliencie, lub kupuj sejf i alarm.

    Tyle, że to bezpieczeństwo jest wątpliwe, jak pokazuje praktyka. Hasło
    "Pewne jak w banku" - już dawno przestało być aktualne.

    > Karta - plac kliencie, lub biegaj z gotowka.

    I wolę gotówkę. Mimo tego, że miałem kiedyś sporo kart - obecnie
    korzystam z dwóch. W ciągu pół roku planuję jedną zlikwidować.

    Myślę, że to jakaś schizofrenia, iż wywalano miliardy na przekonanie
    Polaków do kart, bankowości, produktów itd. by teraz działać wprost
    odwrotnie.

    Ty mówisz, że trzymanie kilku rekordów w bazie danych klientów jest
    kosztowne, bo klient ma produkt, a nie korzysta... Tymczasem porównaj to
    do wydatków banków na reklamę, by klientów przyciągnąć. A chyba nie masz
    wątpliwości, iż klient niezadowolony, bo go bank oszukał na kilka
    złotych, szybko do niego nie wróci.

    > Coraz mniejszy - chyba ze kredyt.

    Nie masz racji. Porównaj wpływy z prowizji od płatności kartą z
    Biedronki: przed obniżką oprocentowania i po.

    > A oprocz zysku sa i koszty - ten system informatyczny trzeba
    > utrzymywac.

    "Sektor bankowy od stycznia do października br. na reklamę w mediach
    (telewizja, dzienniki, magazyny, outdoor, indoor, radio, kino)
    przeznaczył 1,03 mld zł ­ wynika z danych cennikowych Kantar Media."

    Jesteś pewien, że koszty systemu informatycznego są istotne? Nie całego,
    bo on musi być bez względu na to czy "uśpiony" klient jest czy nie...
    Chodzi o jego potencjalną rozbudowę. Dysk 8TB kosztuje nieco ponad 1000zł.

    --
    Pozdrawiam