  • 11. Data: 2003-06-30 12:23:31
    Temat: Re: najkorzystniejsza lokata
    Od: o...@t...pl

    > Co masz na mysli? Nigdy długo nie czekałam - a sprzedawałam już trochę. Poza
    > tym w SFI masz wszystkie fundusze bez prowizji (akcyjne też) a nie tylko
    > pieniężny.

    Ja dużo nie sprzedawałem, ale doświadczenia w tym względzie mam średnie.
    Bezprowizyjność funduszy akcji w SFI mBanku jest bardzo atrakcyjna, to fakt.
    Chyba jednak nie poleciłabyś takiej formy lokowania gotówki jako alternatywy
    dla lokaty bankowej?

  • 12. Data: 2003-06-30 12:29:29
    Od: Kamil Kosinski <k...@...tak.dalej>

    o...@t...pl wrote:

    > Osobiście polecam Union-Investment fundusz pieniężny - obsługa przez telefon,
    > przyzwoity zysk (jak na fundusz pieniężny oczywiście), żadnych opłat za nabycie
    > czy umorzenie i szybka realizacja zleceń. Z moich doświadczeń wynika, że jest
    > to dobra alternatywa dla lokaty bankowej. W SFI mBanku też nie pobierają
    > żadnych prowizji ale niekiedy trzeba długo czekać na swoje pieniądze....

    Z funduszy dostepnych poza mBankiem, a nie pobierajacych prowizji mozna
    jeszcze wymienic ING Gotowkowy i PKO CS Obligacji.

  • 13. Data: 2003-06-30 12:29:30
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Ja dużo nie sprzedawałem, ale doświadczenia w tym względzie mam
    > średnie.

    Tzn. ? Jakieś konkrety napisz - czy zlecenie odkupienia nie zostało
    zrealizowane w terminie przewidzianym prospektem danego FI? Jeżeli tak, to
    czy złożyłeś reklamację i jaki był jej wynik?

    >Bezprowizyjność funduszy akcji w SFI mBanku jest bardzo
    > atrakcyjna, to fakt. Chyba jednak nie poleciłabyś takiej formy
    > lokowania gotówki jako alternatywy dla lokaty bankowej?

    Oczywiście, że poleciłabym - uważasz, że SFI nie jest atrakcyjne w stosunku
    do lokat bankowych? Chyba raczej odwrotnie - to lokaty w takim porównaniu
    wychodzą niekorzystnie (mniejsze procenty, blokowanie pieniędzy)

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 14. Data: 2003-06-30 12:34:06
    Od: o...@t...pl

    > Z funduszy dostepnych poza mBankiem, a nie pobierajacych prowizji mozna
    > jeszcze wymienic ING Gotowkowy i PKO CS Obligacji.

    GTFI też chyba nie zmieniło polityki - mam nadzieję, że nadal można kupować i
    sprzedawać bez prowizji, za pomocą internetu...

    Pozdr.
    Robert

  • 15. Data: 2003-06-30 12:35:31
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    bdpai0$r32$...@i...gazeta.pl,
    Glenn <g...@g...pl>:

> [...]
    > stosunku do lokat bankowych? Chyba raczej odwrotnie - to lokaty w
    > takim porównaniu wychodzą niekorzystnie (mniejsze procenty,

    Zaczalem pisac to samo, ale domyslilem sie przed wyslaniem, ze ogulinowi
    chodzilo o fundusze akcji wylacznie w tym stwierdzeniu - wszak sam polecal
    nieco wyzej UI Pieniezny.

    --
    Robert

  • 16. Data: 2003-06-30 12:40:11
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Robert wrote:

    > Zaczalem pisac to samo, ale domyslilem sie przed wyslaniem, ze
    > ogulinowi chodzilo o fundusze akcji wylacznie w tym stwierdzeniu -
    > wszak sam polecal nieco wyzej UI Pieniezny.

    No ostatnio fundusze akcyjne zarobiły sporo więcej niż pieniężne :-))) Ale
    wszystko zależy oczywiście od akceptacji ryzyka - ja jako typ "średnio
    agresywny" :-)))) (według nomenklatury mbanku) fundusze akcyjne polecam
    niejako "z urzędu" :-)))

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn

  • 17. Data: 2003-06-30 12:46:30
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Glenn" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Tzn. ? Jakieś konkrety napisz - czy zlecenie odkupienia nie zostało
    > zrealizowane w terminie przewidzianym prospektem danego FI? Jeżeli tak, to
    > czy złożyłeś reklamację i jaki był jej wynik?

    Ja niedawno czekałem blisko dwa tygodnie na dokonanie się konwersji ;] Ale
    być może to tyle trwa, bo nie wgłębiałem się w prospekt z uwagi na to, że
    chodziło o 100 zł.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2003-06-30 12:48:05
    Od: "eha" <e...@o...pl>

    Oj, to bardzo słabiutko :{
    SKOK zdaje się " Rodzina " , ale głowy nie dam ,oferuje
    lokatę 9 mies. - oprocentowanie stałe - 8%.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    pozdrawiam

    eha

  • 19. Data: 2003-06-30 12:50:32
    Od: o...@t...pl

    > Tzn. ? Jakieś konkrety napisz - czy zlecenie odkupienia nie zostało
    > zrealizowane w terminie przewidzianym prospektem danego FI? Jeżeli tak, to
    > czy złożyłeś reklamację i jaki był jej wynik?

    Siedem dni oczekiwania na pieniądze z SEB2 są dla mnie nie do przyjęcia mimo,
    że prospekt mówi, że to OK. Nie wiem oczywiście jaki wpływ i czy w ogóle ma na
    to pośrednik (SFI). W przyszłości jednak ominę ten fundusz w tym kanale
    sprzedaży.

    > Oczywiście, że poleciłabym - uważasz, że SFI nie jest atrakcyjne w stosunku
    > do lokat bankowych? Chyba raczej odwrotnie - to lokaty w takim porównaniu
    > wychodzą niekorzystnie (mniejsze procenty, blokowanie pieniędzy)

    No to możesz sobie wrogów narobić z takim podejściem do tematu. Fudusze akcji
    jako alternatywa dla lokaty bankowej to dość odważny pomysł. Mam nadzieję, że
    wiesz, iż w przypadku wszystkich funduszy, a tych akcyjnych w szczególności,
    pisanie o "mniejszych procentach" na lokacie bankowej jest niezbyt rzetelne?
    Blokowanie środków - oczywiście racja, ale płynności takiej jak na internetowych
    (mBank, LGnet VWbank) rachunakach lokacyjnych (też nieźle oprocentowanych w
    porównaniu ze zwykłymi lokatami) niestety SFI mBanku nie daje... :(

    Robert

  • 20. Data: 2003-06-30 12:53:27
    Od: "Glenn" <g...@g...pl>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > Ja niedawno czekałem blisko dwa tygodnie na dokonanie się konwersji
    > ;] Ale być może to tyle trwa, bo nie wgłębiałem się w prospekt z
    > uwagi na to, że chodziło o 100 zł.

    Moje pytanie o terminy było z gatunku tych prowokacyjnych :-))) , bo często
    niestety wygląda to tak, że ktoś nie przeczyta (choć potwierdził, że
    przeczytał) a później krzyczy, że zlecenia są długo realizowane. Pewnie, że
    normą nie powinno być realizowanie zleceń w terminach maksymalnych, ale o
    ile ten termin nie został przekroczony to "krzyczący" może mieć pretensje
    tylko do siebie, że nie doczytał.

    --
    Pozdrowienia,
    Glenn