  • 1. Data: 2003-06-30 09:21:23
    Temat: Płatności internetowe
    Od: "Kmicic" <k...@p...onet.pl>

    Cześć.
    To mój "pierwszy raz" na tej grupie.
    Nurtuje mnie od poewnego czasu sprawa płatności przez Internet. Do tej pory
    wiedziałem, że trzeba mieć VISĘ Classic. Nie stać mnie na nią. Ale jakiś
    czas temu dowiedziałem się gdzieś w necie, że VE Intelligo wystarczy (jako
    jedyna z polskich VE). Dziś chciałem zarezerwować nocleg w Niemczech i w
    formularzu jest napisane "VISA'. Dzwonię do Inteligo, żeby się upewnić i
    pani nie potwierdza moich informacji. Mówi, że z VE Inteligo można w necie,
    ale tam, gdzie jest oznaczenie VE. I że karty innych banków też wchodzą. Do
    tej pory nie spotkałem w formularzach internetowych VE. Jak jest naprawdę?
    Chodzi mi głównie o transakcje zagraniczne, bo w Polsce zawsze można puścić
    przelew.
    Pozdrawiam -
    Kmicic

  • 2. Data: 2003-06-30 09:38:13
    Temat: Re: Płatności internetowe
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Kmicic napisał:
> [...]
    > Chodzi mi głównie o transakcje zagraniczne, bo w Polsce zawsze można puścić

    Eeeeee, pani cos nie kuma za bardzo i opowiada bajki. Z moich
    doswiadczen wynika, ze wystarczy wybrac karte VISA podac dane i wio,
    zalatwione. Placilem karta Inteligo za granica i nigdy nie mialem
    problemow (wlasnie zaplacilem za ksiazke w Amazonie), nigdy tez nie
    widzialem mozliwosci wyboru VE do zaplacenia (bo VE z zasady w
    Internecie nie dziala, a karta inteligowa jest wyjątkiem potwierdzającym
    regułe).

    Bartol

  • 3. Data: 2003-06-30 10:01:57
    Od: "marcintoja0" <m...@o...pl>

> [...]
    > tej pory nie spotkałem w formularzach internetowych VE. Jak jest naprawdę?
    > Chodzi mi głównie o transakcje zagraniczne, bo w Polsce zawsze można

    Płaciłem wielokrotnie VE Inteligo, i polecam, możesz sobie ustawić
    powiadamianie sms, i o każdej transakcji jesteś powiadamiany na bieżąco
    smsem, do tego stopnia, że wypłacając gotówkę z bankomatu zanim wyjdzie
    karta możesz już mieć smsa o obciążeniu. Więc jest bardzo bezpieczna. Raz
    bigfoot.com pociągnął mnie podwójnie za pakiet sms'ów i reklamacja była
    rozpatrywana pięć dni, raz zadzwoniła do mnie pani informując mnie, że
    reklamacja została uznana,
    dla porównania VG Pekao SA, choć automatycznie przy składaniu reklamacji
    cofają transakcję i możesz ponownie skorzystać z tego limitu, to
    rozpatrzenie trwało jakieś 2 tygodnie i 3 listy otrzymałem w tym czasie,
    wypełnianie jakichś dziwnych formularzy...
    Poza tym jest także VE Deutsche banku 24 http://www.deutsche-bank-24.pl
    dodatkowo masz wypłaty za darmo z bankomatów deutsche banku na całym świecie
    oraz banków współpracujących:
    Bank of America (USA)
    Barclays (Wielka Brytania)
    BNP Paribas (Francja)
    Scotiabank (Kanada)
    Westpac (Australia)
    co jest ciekawą propozycją, jeśli podróżujesz.

    A na te miłe panie z infolinii trzeba brać poprawkę, kiedy ja reklamowałem
    transakcję VG, pani w pekao powiedziała mi, że można robić zakupy przez
    internet kartą maestro, skąd ona bierze takie rewelacje?

    Pozdrawiam,
    MK

  • 4. Data: 2003-06-30 10:19:34
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> napisał(a):

    [...]
> [...]
    > widzialem mozliwosci wyboru VE do zaplacenia (bo VE z zasady w
    > Internecie nie dziala, a karta inteligowa jest wyjątkiem

    W Amazonie powiadasz...
    Ale chyba nie w amazonie.de - tam przy platnosci mozna wybrac
    'visa electron' :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 5. Data: 2003-06-30 10:25:22
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik p...@N...gazeta.pl napisał:

    > W Amazonie powiadasz...
    > Ale chyba nie w amazonie.de - tam przy platnosci mozna wybrac
    > 'visa electron' :-)

    W .com. A z ta VE w .de to ciekawe. Czyzby jakas zmiana w podejsciu VISY
    do electronowych transakcji w Inecie?

    Bartol

  • 6. Data: 2003-06-30 10:34:49
    Od: " " <p...@N...gazeta.pl>

    Bartol Partol <b...@p...c> napisał(a):

    [...]
    > W .com. A z ta VE w .de to ciekawe. Czyzby jakas zmiana
    > w podejsciu VISY do electronowych transakcji w Inecie?

    Tego nie wiem :-)

    Pozdrawiam!
    Prof_Ex

  • 7. Data: 2003-06-30 11:13:05
    Od: "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl>

    Użytkownik "marcintoja0" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    > necie,
    > Do
    naprawdę?

    Myślę, że to zalezż od firmy autoryzujacej transakcje.
    VE inteligo płaciłem na newyorkcamera.de i amazon.com bez problemu, choc nie
    było
    pozycji VE na liście kart tylko VISA.
    Natomiast kupując domenę bodaj w cheap-domainregistration.com sromotnie się
    zawiodłem.
    Po przejściu całej procedury okazało się, że moja karta nie jest
    autoryzowana.
    Rad-nierad kupiłem tą domenę przez onet.pl co kosztowało mnie 2x więcej :-((

    Wojtek

  • 8. Data: 2003-06-30 11:18:25
    Od: "JaKi" <j...@g...pl>

    Użytkownik "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > autoryzowana.
    > Rad-nierad kupiłem tą domenę przez onet.pl co kosztowało mnie 2x więcej

    Na dirtcheapdomain.com transakcja VE Inteligo przeszla bez problemu :)

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2003-07-01 08:21:25
    Od: "Wojciech Piotrowski" <f...@f...com.pl>

    > Na dirtcheapdomain.com transakcja VE Inteligo przeszla bez problemu :)

    Cenna wskazówka, dzięki.

    Wojtek