  • 1. Data: 2010-03-06 09:22:18
    Temat: może obciążenia nie będzie?
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    płatność kartą w żelazku 1 lutego w czeskiej Pradze i obciążenia brak do
    dzisiaj, czyżby zaginęło?

    kwota niewielka...

    generalnie po jakim najdłuższym czasie mieliście obciążoną kartę?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 2. Data: 2010-03-06 10:48:50
    Temat: Re: może obciążenia nie będzie?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.03.2010 10:22), RobertS wrote:
    > płatność kartą w żelazku 1 lutego w czeskiej Pradze i obciążenia brak do
    > dzisiaj, czyżby zaginęło?
    >
    > kwota niewielka...
    >
    > generalnie po jakim najdłuższym czasie mieliście obciążoną kartę?

    Po roku "z groszem". Normalny terminal.

    p. m.

  • 3. Data: 2010-03-06 12:25:00
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Po roku "z groszem". Normalny terminal.
    >
    > p. m.

    genialne!

    ciekawe czy bank by sie dopominal, gdybys w miedzyczasie zamknął
    rachunek karty...?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2010-03-06 12:33:32
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > płatność kartą w żelazku 1 lutego w czeskiej Pradze i obciążenia brak do
    > dzisiaj, czyżby zaginęło?
    >
    > kwota niewielka...
    >
    > generalnie po jakim najdłuższym czasie mieliście obciążoną kartę?

    z tego co kojarze jesli ksiegowanie wchodzi po 30 dniach od transakcji dla
    transakcji z paska/chipa reklamujesz i masz sprawe wygraną. dla zelazka mogą
    byc jednak inne terminy. mi osobiscie w pekao sa zaksiegowano kiedys
    platnosc kartą maestro po ponad 7 miesiącach :)

  • 5. Data: 2010-03-06 14:49:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.03.2010 13:25), RobertS wrote:

> [...]
    [...]
    > genialne!
    >
    > ciekawe czy bank by sie dopominal, gdybys w miedzyczasie zamknął
    > rachunek karty...?

    Nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości :). Mogłoby mu zejść z tym
    następny rok "z groszami".

    p. m.

  • 6. Data: 2010-03-06 15:03:28
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Seba pisze:

    > z tego co kojarze jesli ksiegowanie wchodzi po 30 dniach od transakcji dla
    > transakcji z paska/chipa reklamujesz i masz sprawe wygraną.

    A z czego niby miałoby to wynikać?
    Sprawa jest prosta: zapłaciłeś kartą - bankowi kasa się należy. A jak
    bank dopomina się z opóźnieniem, to jest tylko Twój czysty zysk. No
    chyba że to fraud, albo minęło już przedawnienie (ale to nie nastąpi po
    30 dniach, tylko po 2 latach...).

    --
    MiCHA

  • 7. Data: 2010-03-06 15:26:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Seba wrote:

    > z tego co kojarze jesli ksiegowanie wchodzi po 30 dniach od transakcji dla
    > transakcji z paska/chipa reklamujesz i masz sprawe wygraną.

    taa,
    a w reklamacji piszesz ze co?

  • 8. Data: 2010-03-06 20:33:29
    Od: "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > bank dopomina się z opóźnieniem, to jest tylko Twój czysty zysk. No
    > chyba że to fraud, albo minęło już przedawnienie (ale to nie nastąpi po

    zbyt uprościłem - sprawe masz wygraną jako bank ;) tzn klient wysyła
    reklamację ze nie rozpoznaje takiej transakcji, bank wysyłając copy request
    i chargeback z odpowiednim kodem (np dla MC 4801) ma dużą szansę na wygranie
    sprawy dla klienta - bo skoro sprzedawca nie przysłał obciążenia w ciągu 30
    dni to znaczy ze ma burdel w dokumentacji i raczej nie dosle kopii dokumentu
    sprzedazy w odpowiedzi na chargeback

  • 9. Data: 2010-03-06 21:23:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > taa,
    > a w reklamacji piszesz ze co?

    czyzby, ze takiej transakcji nie pamietasz/nie wykonales? a jezeli
    potwierdzenie sie znajdzie to zrobi sie nieco glupio... ;-/

    stoje na stanowisku, ze jezeli wykonalo sie transakcje to nalezy
    stosowną kwotę spłacić

    a z drugiej strony klient ma obowiązek (w ciągu 14 dni od otrzymania
    wyciągu) zgłosić wszelkie nieprawidlowosci, są to przede wszystkim
    transakcje, ktorych sie nie wykonalo (a są na zestawieniu) tylko czy nie
    obejmuje to rowniez tych, ktore się wykonalo a na zestawieniu ich nie ma?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 10. Data: 2010-03-06 21:30:29
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (06.03.2010 22:23), RobertS wrote:

    > czyzby, ze takiej transakcji nie pamietasz/nie wykonales? a jezeli
    > potwierdzenie sie znajdzie to zrobi sie nieco glupio... ;-/

    Dlaczego głupio? Nie ma nic dziwnego w tym że się nie pamięta każdej
    jednej transakcji po kilku miesiącach.

    > stoje na stanowisku, ze jezeli wykonalo sie transakcje to nalezy
    > stosowną kwotę spłacić

    To racja swoją drogą.

    p. m.