  • 41. Data: 2005-12-21 21:04:15
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Sławomir Szyszło wrote:
    > PAP, ML /12:40 "Specjaliści" od kart płatniczych zatrzymani
    >
    > "Lubelska policja rozbiła zorganizowaną grupę oszustów, którzy
    > skanowali dane z kart płatniczych klientów jednego ze sklepów w
    > Lublinie i kradli pieniądze z ich kont bankowych.
    > Jeden z podejrzanych został aresztowany na trzy miesiące; za jednym
    > wydano list gończy - poinformowała w niedzielę policja.

    Teraz dopiero kuknąłem na ten wątek. Rozumiem, że skanowanie nie
    odbywało się "na kasie" ale w terminalu bankowym przy/w sklepie. A czy
    zwracacie uwagę, co kasjer robi z Waszymi kartami przy kasie? Robią
    różne dziwne rzeczy ale ostatecznie chodzi o to, że karta znika z
    zasięgu wzroku klienta - choć czytnik jest na widoku. Czy ktoś z Was
    kiedyś zgłosił to ochronie? Mnie w supermarkecie karta zniknęła na 3
    sekundy. Wystarczyło, żeby dowiedział się o tym manager (kasjera nie
    informowałem o moich watpliwościech). Czuję, że ten kasjer w życiu nie
    zabierze juz karty z czytnika tak abym jej nie widział - o ile w ogóle
    nadal tam pracuje, bo byłem tam potem kilka razy i nigdy już go nie
    widziałem. Być może przeszukali mu kasę i znaleźli dziwne urządzenie.
    Gdyby coś mi zniknęło z konta, to od razu wiedziałbym gdzie iść.
    Praktycznie wszystkie kradzieże wynikają z nieuwagi klientów.

    Patrzyliście może ile kamer jest wokół kasy? Wklepywanie PIN-u tak aby
    nikt nie widział to fikcja. Wystarczy, żeby strażnik obserwujący kamery
    skipnął się ze złodziejem, który po wyjściu klienta na parking zwinie
    kartę (przecież strażnik może mu powiedzieć gdzie klient schował kartę -
    jesli w zewnętrzną kieszeń to klient jest ugotowany). Nie więc trzeba
    instalować czytników w bankomatach - wystarczy nieuczciwy strażnik. Może
    powiniem się takimi rzeczami interesować banku lub wydawcy kart. W
    sklepie powinny być takie warunki do wklepania pinu, żeby NIKT go nie
    widział.

    Leszek

  • 42. Data: 2005-12-22 00:05:27
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kart
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 19 Dec 2005 08:56:31 +0100, Grzexs wrote:

    >Czyli płacenie gotówką bezpieczniejsze?

    Pod warunkiem ze dokladnie obejrzysz bankomat :-)

    J.

  • 43. Data: 2005-12-22 09:26:38
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-to.pl>

    blad napisał(a):

    > MasterCardy to od paru lat sa z PINem ale czy Visy wypukle z chipem
    > tez musowo żądają PINu?

    Tak.

    Marek

  • 44. Data: 2005-12-22 22:31:20
    Od: "Peterka" <p...@o...pl>

    > Tkz urban legent
    > Wiem bo w tem siedze
    >
    > ta

    Nie kompromituj sie, nawet _legend_ nie potrafisz powtarzac ;)

  • 45. Data: 2005-12-27 08:40:08
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2005 22:04:15 +0100, Leszek napisał(a):

    > Teraz dopiero kuknąłem na ten wątek. Rozumiem, że skanowanie nie
    > odbywało się "na kasie" ale w terminalu bankowym przy/w sklepie. A czy
    > zwracacie uwagę, co kasjer robi z Waszymi kartami przy kasie? Robią

    Nie - a po co?

> [...]
    > sekundy. Wystarczyło, żeby dowiedział się o tym manager (kasjera nie
    > informowałem o moich watpliwościech). Czuję, że ten kasjer w życiu nie

    Cóż, jakoś ja nie widzę powodu by robić sceny dlatego że przez chwilę nie
    widziałeś swojej karty. Skimming to nie reguła a rzadki wyjątek, a psychoza
    pt. "nie spuszczaj karty z oka" to co najmniej przesada. Karty są po to, aby
    ułatwiać życie, a nie być źródłem stresów i nerwicy :)

    > Gdyby coś mi zniknęło z konta, to od razu wiedziałbym gdzie iść.

    Ja też - do banku.

    > Praktycznie wszystkie kradzieże wynikają z nieuwagi klientów.

    Tu się zgadzam.

    > Patrzyliście może ile kamer jest wokół kasy? Wklepywanie PIN-u tak aby
    > nikt nie widział to fikcja.

    Bo co, wstyd zakryć ręką pinpad? :)
    A poza tym - problemy przy reklamacji operacji "podpisanych" PINem to jeden
    z powodów dla których nie uznaję kart które wymuszają taką autoryzację.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 46. Data: 2005-12-27 09:23:50
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

> [...]
    > a psychoza pt. "nie spuszczaj karty z oka" to co najmniej przesada.
    > Karty są po to, aby ułatwiać życie, a nie być źródłem stresów i

    Tak własnie wyglada rozmowa jesli ktoś przekręca FAKTY. Pisałem i
    awanturze czy scenach? Nie. Powiedziałem to dyskretnie. Chyba lepiej,
    żeby kogos sprawdzono. PO pierwsze procedura obsługi karty nie obejmuje
    chowania jej przed klientem, a ponadto można wielu ludzi uchronić przez
    kłopotami (choćby to miała byc "jedynie" reklamacja).

    Dziwię, się że umniejszasz problem, bo o skanowaniu kart słyszy się
    czesto i wydawało mi się, że jedynie skanujący karty chcieliby, żeby
    temat przemilczeć. Ponadto nie trzeba skanować. Wystarczy przyłożyć
    kartę do plasteliny (odbić dane karty) i zapamiętać 3 cyfry z odwrotu, a
    już można dokonac transakcji w internecie. Nie pisz tylko , ze odkryłem
    Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    > Ja też - do banku.

    O ile ma się odpowiednie ubezpieczenie. Cześć zapłaci, bo nie ma
    ubezpieczenia za kradzież pieniędzy przez zastrzeżeniem karty.

    > Tu się zgadzam.

    i ta również - w dodatku jest (moim zdaniem) duzym "grzechem".

    > Bo co, wstyd zakryć ręką pinpad? :)

    Na potrzebę takiego postępowania chciałem m.in. zwrócić uwagę.

    Leszek

  • 47. Data: 2005-12-27 09:37:52
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> writes:

> [...]
    > Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    > zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    Primo, do zrobienia transakcji w internecie nie trzeba zadnej
    plasteliny, wystarczy dobra pamiec. Myslisz, ze nie ma ludzi ktorzy w
    czasie porownywania podpisu zapamietaja caly numer karty?

    Secundo, do tego, zeby merchant zlamanego grosza z transakcji IO nie
    zobaczyl wystarczy jedno slowo posiadacza karty. A jezeli sa banki,
    ktore te pieniadze wola zabrac dla siebie zamiast oddac posiadaczowi
    karty, to to juz nie jest wina sklepu ani nieuwagi klienta.

    MJ

  • 48. Data: 2005-12-27 17:21:04
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 27 Dec 2005 10:23:50 +0100, Leszek napisał(a):

    > Tak własnie wyglada rozmowa jesli ktoś przekręca FAKTY. Pisałem i
    > awanturze czy scenach? Nie. Powiedziałem to dyskretnie. Chyba lepiej,

    Dla mnie jest to panikowanie :)

    > Dziwię, się że umniejszasz problem, bo o skanowaniu kart słyszy się
    > czesto

    O morderstwach też się słyszy często, a jednak większości ludzi nigdy
    się nie zdarzy być zamordowanym... To że się rozdmuchuje jakieś fakty
    bo potem można fajny nius sprzedać nie znaczy że warto się tymże niusem
    przejmować...

> [...]
    > Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    > zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    Ta, plastelina... A po kiego? Nie wiesz że na potwierdzeniu transakcji które
    zostawiasz w sklepie jest komplet danych - numer, data ważności? Te trzy
    cyfry CVC kasjer może sobie zapisać bezczelnie na kwitku... :)

    To że ktoś Ci zeskimmuje kartę jest równie prawdopodobne jak to że jakiś
    kieszonkowiec na ulicy Ci tę kartę wyciągnie z kieszeni razem z portfelem.
    Myślisz że tak trudno jest podrobić bazgroł z odwrotu karty, o ile w ogóle
    ktoś ów bazgroł porównuje z tym co kupujący napisał?

    > O ile ma się odpowiednie ubezpieczenie. Cześć zapłaci, bo nie ma
    > ubezpieczenia za kradzież pieniędzy przez zastrzeżeniem karty.

    No i dlatego zamiast mieć nerwicę gdy ktoś dotyka naszej karty
    (a może ma skimmer w rękawie? A może wbudowany w stół?) po prostu
    trzeba kupować produkt, który zapewni nam święty spokój. Czyli kartę
    która ma odpowiednie ubezpieczenie. Tak samo jak kupujesz do samochodu
    dobry alarm, immobilizer i ubezpieczenie, zamiast czatować co noc przy
    oknie czy ktoś go nie kradnie...

    > Na potrzebę takiego postępowania chciałem m.in. zwrócić uwagę.

    Zasłanianie pinpadu - owszem. Ale panikowanie dlatego że ktoś zakrył kartę
    ręką to już lekka przesada :)

    Pozdrawiam,

  • 49. Data: 2005-12-27 20:20:36
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Jacek Osiecki wrote:

    > Zasłanianie pinpadu - owszem. Ale panikowanie dlatego że ktoś zakrył
    > kartę ręką to już lekka przesada :)

    Nie zasłaniał ale praktycznie włożył ją do kasy, a procedura tego nie
    przewiduje.
    No ale po co w ogóle dyskutujemy skoro to dla ciebie żaden problem.
    Skoro wg ciebie "praktycznie" nie okradają klientów, nie kradna
    samochodów, nie mordują, większość nie umiera tak od razu, to EOT.

    Nie uważaj na kartę, jedź nieostrożnie - skoro lubisz płacić za różne
    ubezpieczenia czy tolerować złodziei. Ja nie lubię wyrzucać pieniędzy w
    błoto - wolę samemu uważać niż płacić za to innym (bo to wszystko jest
    płatne).

    Leszek

  • 50. Data: 2005-12-27 20:45:17
    Od: Trzypion <_...@n...pl>

    On Tue, 27 Dec 2005 21:20:36 +0100, "Leszek"
    <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> wrote:

> [...]
    >ubezpieczenia czy tolerować złodziei. Ja nie lubię wyrzucać pieniędzy w
    >błoto - wolę samemu uważać niż płacić za to innym (bo to wszystko jest

    Nie musze uważać na kartę. I co więcej - niespecjalnie za to płącę
    innym.
    --
    _______/ /_ IRC: _555, http://trzypion.oldfield.org.pl/Fotki/Reporterka/II_