    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Date: Tue, 27 Dec 2005 10:37:52 +0100

    "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl> writes:

    > temat przemilczeć. Ponadto nie trzeba skanować. Wystarczy przyłożyć
    > kartę do plasteliny (odbić dane karty) i zapamiętać 3 cyfry z odwrotu, a
    > już można dokonac transakcji w internecie. Nie pisz tylko , ze odkryłem
    > Amerykę, bo o takim sposobie sam od kogoś słyszałem (więc część ludzi go
    > zna), a lepiej, żeby prócz złodziei także klienci znali ten sposób.

    Primo, do zrobienia transakcji w internecie nie trzeba zadnej
    plasteliny, wystarczy dobra pamiec. Myslisz, ze nie ma ludzi ktorzy w
    czasie porownywania podpisu zapamietaja caly numer karty?

    Secundo, do tego, zeby merchant zlamanego grosza z transakcji IO nie
    zobaczyl wystarczy jedno slowo posiadacza karty. A jezeli sa banki,
    ktore te pieniadze wola zabrac dla siebie zamiast oddac posiadaczowi
    karty, to to juz nie jest wina sklepu ani nieuwagi klienta.

    MJ