    From: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Date: Wed, 21 Dec 2005 22:04:15 +0100

    Sławomir Szyszło wrote:
    > PAP, ML /12:40 "Specjaliści" od kart płatniczych zatrzymani
    >
    > "Lubelska policja rozbiła zorganizowaną grupę oszustów, którzy
    > skanowali dane z kart płatniczych klientów jednego ze sklepów w
    > Lublinie i kradli pieniądze z ich kont bankowych.
    > Jeden z podejrzanych został aresztowany na trzy miesiące; za jednym
    > wydano list gończy - poinformowała w niedzielę policja.

    Teraz dopiero kuknąłem na ten wątek. Rozumiem, że skanowanie nie
    odbywało się "na kasie" ale w terminalu bankowym przy/w sklepie. A czy
    zwracacie uwagę, co kasjer robi z Waszymi kartami przy kasie? Robią
    różne dziwne rzeczy ale ostatecznie chodzi o to, że karta znika z
    zasięgu wzroku klienta - choć czytnik jest na widoku. Czy ktoś z Was
    kiedyś zgłosił to ochronie? Mnie w supermarkecie karta zniknęła na 3
    sekundy. Wystarczyło, żeby dowiedział się o tym manager (kasjera nie
    informowałem o moich watpliwościech). Czuję, że ten kasjer w życiu nie
    zabierze juz karty z czytnika tak abym jej nie widział - o ile w ogóle
    nadal tam pracuje, bo byłem tam potem kilka razy i nigdy już go nie
    widziałem. Być może przeszukali mu kasę i znaleźli dziwne urządzenie.
    Gdyby coś mi zniknęło z konta, to od razu wiedziałbym gdzie iść.
    Praktycznie wszystkie kradzieże wynikają z nieuwagi klientów.

    Patrzyliście może ile kamer jest wokół kasy? Wklepywanie PIN-u tak aby
    nikt nie widział to fikcja. Wystarczy, żeby strażnik obserwujący kamery
    skipnął się ze złodziejem, który po wyjściu klienta na parking zwinie
    kartę (przecież strażnik może mu powiedzieć gdzie klient schował kartę -
    jesli w zewnętrzną kieszeń to klient jest ugotowany). Nie więc trzeba
    instalować czytników w bankomatach - wystarczy nieuczciwy strażnik. Może
    powiniem się takimi rzeczami interesować banku lub wydawcy kart. W
    sklepie powinny być takie warunki do wklepania pinu, żeby NIKT go nie
    widział.

    Leszek