  • 1. Data: 2005-12-18 13:03:17
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote:
    > W końcu ktoś wpadł i na pomysł skanowania kart w sklepach...

    eee - jakie w koncu? ;) Robili tak od dawna - zwlaszcza w restauracjach -
    ale sklepach rowniez.

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 2. Data: 2005-12-18 13:04:06
    Temat: [media] W sklepie również mogą zeskanować kartę
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    PAP, ML /12:40 "Specjaliści" od kart płatniczych zatrzymani

    "Lubelska policja rozbiła zorganizowaną grupę oszustów, którzy skanowali dane z
    kart płatniczych klientów jednego ze sklepów w Lublinie i kradli pieniądze z ich
    kont bankowych.
    Jeden z podejrzanych został aresztowany na trzy miesiące; za jednym wydano list
    gończy - poinformowała w niedzielę policja.

    Z dotychczasowych ustaleń policji wynika, że w okresie od sierpnia do grudnia
    2004 roku przestępcy ukradli z kont wielu osób co najmniej 55 tys. zł.

    "Zarzuty oszustwa postawiono w tej sprawie już kilku osobom. Sprawa ma charakter
    rozwojowy, nie wykluczamy kolejnych zatrzymań" - powiedziała Agnieszka Pawlak z
    zespołu prasowego Komendy Miejskiej Policji w Lublinie.

    Listem gończym poszukiwany jest 24-letni Grzegorz Wiktor Poś.

    Przestępcy mieli specjalne czytniki umożliwiające skanowanie danych. Jeden z
    podejrzanych zatrudnił się na stanowisku sprzedawcy w jednym ze sklepów w
    centrum Lublina.

    "Tam właśnie do terminala bankowego podłączał specjalnie przystosowane czytniki,
    które skanowały dane z pasków magnetycznych kart płatniczych i kredytowych
    klientów sklepu. Następnie dane te nanoszone były na czyste blankiety kart, tzw.
    białe karty. Za pomocą tych podrobionych dokumentów dokonywano wypłat z
    bankomatów" - powiedziała Pawlak.

    W środę w jednym z mieszkań w Lublinie został zatrzymany 32-letni mieszkaniec
    Dolnego Śląska podejrzany o udział w procederze. W tym mieszkaniu, a także w
    czasie innych działań, policjanci zabezpieczyli tzw. białe karty, urządzenia
    elektroniczne, płyty z oprogramowaniem oraz broń z amunicją.

    Przestępcza grupa jest podejrzana także o oszustwa na portalu aukcyjnym.
    Przestępcy oferowali sprzedaż komputerów, telefonów komórkowych i markowej
    odzieży, pobierali pieniądze od klientów, ale towaru nie przesyłali. Trwają
    ustalenia co do rozmiarów tego przestępstwa.

    Śledztwo w sprawie oszustów policja prowadzi od kilku miesięcy. Rozpoczęło się
    po tym, jak do policji zgłaszały się osoby, które informowały o kradzieży
    pieniędzy z ich kont.

    "Apelujemy, aby sprawdzać operacje dokonywane na kontach. W sytuacji jakichś
    wątpliwości należy zgłaszać je natychmiast do banku, a jeśli trzeba to na
    policję" - dodała Pawlak."
    http://wiadomosci.onet.pl/1214620,11,item.html

    W końcu ktoś wpadł i na pomysł skanowania kart w sklepach...

  • 3. Data: 2005-12-18 13:10:40
    Temat: Re: [media] W sklepie również mogą zeskanować kart
    Od: "Piotrek P." <p...@y...com>

    > eee - jakie w koncu? ;) Robili tak od dawna - zwlaszcza w restauracjach -
    > ale sklepach rowniez.

    Jam mam kartę WBk z czypem, niech to spróbują zeskanować haha.....

    peter

  • 4. Data: 2005-12-18 13:23:39
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Piotrek P. napisał(a):

    > Jam mam kartę WBk z czypem, niech to spróbują zeskanować haha.....

    To WBK wypuszcza karty TYLKO z chipem? :)

    Od kiedy?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 5. Data: 2005-12-18 13:24:54
    Od: "Dawid Kulbicki" <d...@W...kulbi.prv.pl>

    Piotrek P. wrote:
    > Jam mam kartę WBk z czypem, niech to spróbują zeskanować haha.....

    A widzisz w tym jakiś problem? Przecież większość kart czipowych na naszym
    rynku posiada pasek magnetyczny. A później tylko transakcja w POSie, który
    nie ma obsługi czipa...

    --
    Dawid

  • 6. Data: 2005-12-18 13:32:02
    Od: "dp" <b...@b...pl>

    karta ok ale skąd brali PIN ?

  • 7. Data: 2005-12-18 13:44:11
    Od: "Tytus" <S...@...com>

    > karta ok ale skąd brali PIN ?

    kamera ochrony na ten przyklad

  • 8. Data: 2005-12-18 14:13:58
    Od: "Marcin" <m...@p...pl>

    > Listem gończym poszukiwany jest 24-letni Grzegorz Wiktor Poś.

    Grzegorz Wiktor POS ? :)

    Marcin

  • 9. Data: 2005-12-18 16:30:17
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Witam

    Użytkownik "Piotrek P." <p...@y...com> napisał w wiadomości

    > Jam mam kartę WBk z czypem, niech to spróbują zeskanować haha.....

    Nawet nie wiesz co masz. Masz karte z chipem i z paskiem. Polaczenie wad
    obydwu typow kart.

    Pozdrawiam

    Marcin

  • 10. Data: 2005-12-18 16:32:07
    Od: "Marcin" <n...@n...ocm>

    Użytkownik "dp" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    > karta ok ale skąd brali PIN ?

    Co za problem wlaczyc miedzy PIN padem a termianlem urzadzenie zczytujace
    naciskane klawisze?

    Pozdrawiam

    Marcin