  • 1. Data: 2015-12-21 17:31:57
    Temat: mbank siegnie do komorki
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19377947,mbank-s
    prawdzi-co-mamy-w-komorce.html

    "Największa internetowa instytucja finansowa w Polsce przeprowadziła
    ostatnio przedsięwzięcie o nazwie "mBank StartUP Challenge", w którym
    młodzi przedsiębiorcy mieli zaproponować coś nowego, co nadałoby się
    do oferty mBanku. Z 64 propozycji wybrano kilka, a ich autorów wzięli
    w obroty bankowcy. Potem odbył się wielki finał, w którym ogłoszono,
    że mBank będzie testował koncepcję firmy Koala Metrics, która
    wymyśliła mechanizm do profilowania klientów na podstawie...
    informacji o aplikacjach mobilnych, z których korzystają na co dzień.
    Firma jest w stanie z blisko 95-procentową poprawnością ocenić m.in.,
    czy dany użytkownik aplikacji to kierowca (bo np. korzysta z
    Yanosika), rodzic (aplikacje dla dzieci typu Duckie Deck) czy osoba
    prowadząca aktywny tryb życia (Endomondo). Bank teraz będzie to
    testował, a potem być może wdroży do użytku - a więc do
    personalizowania mOkazji czy oceny ryzyka kredytowego. Miejcie się
    więc na baczności, użytkownicy aplikacji do seks spotkań...

    J.

  • 2. Data: 2015-12-21 19:00:50
    Temat: Re: mbank siegnie do komorki
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > personalizowania mOkazji czy oceny ryzyka kredytowego. Miejcie się
    > więc na baczności, użytkownicy aplikacji do seks spotkań...

    Aplikacje w androidzie, windowsie czy iosie maja taka mozliwosc, ze jedna
    aplikacja wie o innych z jakich korzysta uzytkownik?

  • 3. Data: 2015-12-21 19:20:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 18:00:50 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Aplikacje w androidzie, windowsie czy iosie maja taka mozliwosc, ze jedna
    > aplikacja wie o innych z jakich korzysta uzytkownik?

    Ciekawe pytanie. Aż sprawdziłem, bo mnie to zainteresowało:

    - W Androidzie bez problemu, jest możliwość sięgnięcia do listy
    działających aplikacji

    - Windows Phone nie daje takiej możliwości

    - Co do iOS nie mam pewności, bo tam nie ma uprawnień jako takich, ale
    wygląda na to, że też się nie da

    Jednak przy popularności Androida zbiorą wystarczająco dużo big data, by to
    miało sens.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2015-12-21 20:53:01
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    J.F. wrote:
> [...]
    > wdroży do użytku - a więc do personalizowania mOkazji czy oceny ryzyka
    > kredytowego. Miejcie się więc na baczności, użytkownicy aplikacji do

    Jak zwykle marketingowcy potafią każdy kit wcisnąć.

    I co się dowiedzą.
    Że na co dzień uzywam endomodo, bo moja córka biega z moim telefonem, bo
    byla ciekawa jak to działa.
    że gram w strzelanki (zwykle o czesie powrotu ze szkoly mojego syna)
    że jestem kierowcą (rajdowym) i rozpędzam się do 400 km/h, bo lubię
    patrzeć jak widać kołowanie i start samolotu na mapie.
    i duzo duzo innym pierdół, ze mną nie związanych.

  • 5. Data: 2015-12-21 21:07:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 13:53:01 -0600, witek napisał(a):

> [...]
    > patrzeć jak widać kołowanie i start samolotu na mapie.
    > i duzo duzo innym pierdół, ze mną nie związanych.

    Właśnie z tych pierdół ciekawe rzeczy można wyciągnąć w większej skali.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 6. Data: 2015-12-22 09:56:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    J.F. wrote:
> [...]

    >patrzeć jak widać kołowanie i start samolotu na mapie.
    >i duzo duzo innym pierdół, ze mną nie związanych.

    Eee tam nie zwiazanych. Zaraz ci zaczna przychodzic reklamy
    smartwatchy, strzelanek i szybkich samochodow ... kredyt :-)

    A w kolejnym kroku odczytaja liste kontaktow i beda dzwonic "z
    polecenia". Albo wysla sms.
    Albo podrzuca komornikowi.

    J.

  • 7. Data: 2015-12-22 09:58:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" napisał w wiadomości grup
    et...

    >Ciekawe pytanie. Aż sprawdziłem, bo mnie to zainteresowało:
    >- W Androidzie bez problemu, jest możliwość sięgnięcia do listy
    >działających aplikacji

    Oprocz dzialajacych mozesz przejrzec "dysk" i pliki.

    J.

  • 8. Data: 2016-01-13 01:19:11
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" n59l64$cb3$...@d...me

    > I co się dowiedzą.

    Ponoć na podstawie takich informacji można wiele przewidzieć -- można
    choćby powiedzieć właścicielowi karty, że ,,planuje'' rozwód, zanim
    tenże właściciel zacznie myśleć o rozwodzie...

    Kiedyś ktoś (wiem -- hiperprecyzja!) powiedział na antenie jakiegoś :)
    radia, że współpracownicy UBecji donosili informacje typu ,,jakiej
    pasty do zębów używa wróg systemu''... A powiedział, gdyż wg niego
    wielu ubeckich agentów tłumaczyło się jakoś tak: ,,niby byłem agentem,
    ale donosiłem tylko to, co nieistotne...''.

    Otóż ponoć władza ludu pracującego miast i wsi PRLi właśnie
    takich informacji potrzebowała.

    Podobnie ponoć ;) w NRD nauczycielka ,,wychowania plastycznego''
    zaproponowała, aby dzieci namalowały obraz kontrolny (bądź coś
    podobnego) z TV. Na podstawie dziecięcych rysunków wyłowiono
    rodziców oglądających zachodnioniemiecką TV...

    [ja chyba przestanę pisać na grupach, skoro to, co piszę, będzie inwigilowane]

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'

  • 9. Data: 2016-01-17 21:27:42
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2015-12-22 09:56, J.F. pisze:

> [...]
    > strzelanek i szybkich samochodow ... kredyt :-)
    >
    > A w kolejnym kroku odczytaja liste kontaktow i beda dzwonic "z

    Od jakiegos czasu slychac, ze prawie wszystkie banki zbieraja mnostwo
    danych i wiedza o nas praktycznie wszystko. Maja nawet wiedziec ze cos
    chcemy kupic nawet zanim sami sobie to uswiadomimy i proponowac nam
    promocje z partnerami, np. zawsze tankujemy na stacji X to bank nam
    podesle oferte znizki zakupu paliwy na stacji Y. Czy ktos to widzial w
    praktyce i rzeczywiscie dostal oferte zachecajaca do skorzystania z
    oferty konkurencji chcac kupic jakis produkt? Bo u mnie czy znajomych
    banki trafiaja kula w plot - ktos ma kase na koncie to dzwonia z oferta
    kredytu gotowkwego bo takie jest parcie w banku a innym okresie ktos nie
    ma za duzo gotowki w banku to dzownia z oferta lokat bo wtedy w banku
    jest potrzeba zeby ludzie zakladali lokaty. O ofertach partnerow banku
    nawet szkoda pisac.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 10. Data: 2016-01-18 08:47:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >widzial w praktyce i rzeczywiscie dostal oferte zachecajaca do
    >skorzystania z oferty konkurencji chcac kupic jakis produkt?

    Raczej nie. Chyba po prostu malo takich zwyczajow, zeby partner chcial
    placic.
    Mbank ma swoje mOkazje, ale to do wszystkich, niektore mialy promocje
    czy cashback w wybranych sklepach.

    Ale google ... popatrzylem na jakiec czesci elektroniczne, to mi teraz
    na polskich stronach wyskakuja oferty chinskiej elektroniki.
    cookie rulez :-)

    >Bo u mnie czy znajomych banki trafiaja kula w plot - ktos ma kase na
    >koncie to dzwonia z oferta kredytu gotowkwego bo takie jest parcie w
    >banku

    A do tego wcale nie trzeba duzo danych.
    Owszem, zazwyczaj tak - czlowiek ma klopot z wyszukaniem lokaty, a oni
    dzwonia z kredytem :-)
    Ale np Idea to juz rozsadniej "lokata sie panu konczy, chcemy
    zaproponowac inne inwestycje" ...

    J.