  • 1. Data: 2015-12-22 00:01:35
    Temat: Volkswagen Bank Polska - początek końca tokenów
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    Widać poszli po rozum do głowy.

    <cite>
    [...] przypominamy, że Volkswagen Bank direct od dnia 22 grudnia 2015 r.
    udostępni swoim Klientom, nowy sposób autoryzacji zleceń płatniczych i
    identyfikacji posiadacza rachunku za pomocą Haseł SMS. Dotychczasowy
    sposób autoryzacji i identyfikacji przy użyciu Tokena będzie sukcesywnie
    wycofywany z użycia.

    Od 22 grudnia br. każdy Użytkownik systemu transakcyjnego będzie mógł
    zmienić sposób autoryzacji i identyfikacji samodzielnie. W tym celu
    niezbędne będzie wejście w systemie transakcyjnym w następującą zakładkę
    Mój portfel/Moje ustawienia/Metody dostępu i odznaczenie metody
    hasło+hasło SMS oraz wprowadzenie osobistego numeru telefonu komórkowego.

    Klientom, którym data ważności Tokena wygasa w styczniu 2016 r.
    wyświetlać się będzie w systemie komunikat informujący o potrzebie
    zmiany metody dostępu. [...]
    </cite>

    Dlaczego ,,token" i ,,hasło" piszą wielką literą?

    A dziś próbowałem zaktualizować dane o dowodzie osobistym, jednak nie
    jest możliwe wstawienie daty wystawienia dowodu wcześniejsze niż 1
    stycznia 2015.
    --
    Grzexs

  • 2. Data: 2015-12-22 14:14:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Dec 2015 00:01:35 +0100, Grzexs napisał(a):

    > Dlaczego ,,token" i ,,hasło" piszą wielką literą?

    Przedmioty kultu bywają rozmaite.
    Wyznawcy nie będą przecież imion swych bałwanów pisać małą literą.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Ludzie stanu dziewiczego otrzymają sto procent nagrody w niebiesiech,
    owdowiali sześćdziesiąt procent, a żonaci trzydzieści procent."
    św. Tomasz z Akwinu

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 3. Data: 2015-12-22 15:50:18
    Od: Konfabulator Konfabulatorski <k...@1...pl>

    Ponieważ odwołują się do definicji tych słów zawartych w regulaminie prowadzeniw
    kont, a nie do potocznego czy słownikowego ich rozumienia, nawet jeśli jest tożsame.

  • 4. Data: 2015-12-22 16:40:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Konfabulator Konfabulatorski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Ponieważ odwołują się do definicji tych słów zawartych w regulaminie
    >prowadzeniw kont, a nie do potocznego czy słownikowego ich
    >rozumienia, nawet jeśli jest tożsame.

    Taaa, token, slownikowe rozumienie :-)

    J.

  • 5. Data: 2015-12-22 17:36:52
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    W dniu 22.12.15 o 00:01, Grzexs pisze:

> [...]
    > identyfikacji posiadacza rachunku za pomocą Haseł SMS. Dotychczasowy
    > sposób autoryzacji i identyfikacji przy użyciu Tokena będzie sukcesywnie

    A mnie VW powitał kategorycznym komunikatem:
    Drogi Kliencie,
    podejrzewamy, że twój komputer został zarażony szkodliwym oprogramowaniem.
    Zalecamy sprawdzenie systemu aktualną wersją programu antywirusowego.

    Dodatkowo przypominamy podstawowe zasady bezpieczeństwa:
    - Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego hasła i wskazania tokena do
    serwisu internetowego poza systemem bankowości internetowej.
    - Bank nigdy nie prosi o podanie pełnego numeru karty płatniczej wraz z
    PINem.
    - Zwracaj uwagę czy numer konta i bank odbiorcy przelewu podpisywany
    kluczem (hasło i wskazanie tokena) zgadza się z wpisanym przez Ciebie
    numerem podczas wykonywania przelewu.
    - Nigdy nie używaj do logowania adresu lub linku wysłanego w wiadomości
    e-mail lub SMS, jeśli nie jesteś pewien jej źródła.
    - Regularnie aktualizuj system operacyjny i przeglądarki internetowe.
    Pamiętaj, że Windows XP nie jest już wspierany przez producenta.
    - Zabezpiecz komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.

    Czy mimo to chcesz kontynuować proces logowania?

    Pozostały tuzin banków nic nie podejrzewa?

    I numer DO zmieniłem w mgnieniu oka. 100 % samodzielnie, bez skanowania.
    Niższe Chamstwo i Te-Debilki niech się chowają.

  • 6. Data: 2015-12-22 18:04:43
    Od: mx <m...@o...pl.pl>

    > I numer DO zmieniłem w mgnieniu oka. 100 % samodzielnie, bez skanowania.
    > Niższe Chamstwo i Te-Debilki niech się chowają.

    Metoda logowania zmieniona, login i hasło maskowane, bez SMS-a. Wyboru
    brak. A token i tak kończył żywot 31.01.16.
    A ileż opcji konfiguracji ma VW w środku? Duży podziw!
    Parametry wyświetlania
    Wyświetlaj "Porady dnia" na każdej stronie
    Wybierz wielkość czcionki używanej do wyświetlania serwisu
    Wybierz wariant kolorystyczny serwisu
    Wybierz sposób wyświetlania godziny przez system
    Wybierz sposób wyświetlania daty przez system
    Wybierz separator dziesiętny
    Liczba wierszy jednorazowo wyświetlanych w wynikach wyszukiwania i historii
    Przedział czasowy dla operacji oczekujących
    Rejestr zdarzeń - Ukryte
    Modyfikacja przelewu z przyszłą datą
    Dodanie przelewu wzorcowego
    Przyjęcie dyspozycji przelewu
    Przyjęcie dyspozycji założenia lokaty
    Realizacja zlecenia stałego
    Przyjęcie dyspozycji zlecenia stałego
    Realizacja przelewu z przyszłą datą
    Zakończenie lokaty
    Modyfikacja zlecenia stałego
    Zawieszenie zlecenia stałego
    Wycofanie realizacji przelewu z przyszłą datą
    Aktywacja zlecenia stałego
    Uznanie konta
    Wysłanie zastrzeżenia dokumentów
    Usunięcie przelewu wzorcowego
    Obciążenie konta na podstawie operacji kartą płatniczą
    Złożenie dyspozycji awizowania środków
    Modyfikacja przelewu wzorcowego
    Zakończenie zlecenia stałego
    Przyjęcie dyspozycji przelewu z przyszłą datą
    Odrzucenie dyspozycji przelewu z przyszłą datą
    Brak realizacji zwrotu operacji polecenia zapłaty
    Realizacja wstrzymania wykonania najbliższej operacji polecenia zapłaty
    Realizacja zwrotu operacji polecenia zapłaty
    Brak realizacji anulowania wstrzymania wykonania najbliższej operacji
    polecenia zapłaty
    Brak realizacji wstrzymania wykonania najbliższej operacji polecenia zapłaty
    Realizacja wycofania upoważnienia polecenia zapłaty
    Realizacja anulowania wstrzymania wykonania najbliższej operacji
    polecenia zapłaty
    Brak realizacji wycofania upoważnienia polecenia zapłaty
    Usunięcie polecenia zapłaty
    Rejestr zdarzeń - Prezentowane
    Odrzucenie dyspozycji przelewu
    Odrzucenie dyspozycji lokaty
    Odrzucenie dyspozycji zlecenia stałego
    Brak realizacji zlecenia stałego
    Brak realizacji przelewu z przyszłą datą
    Liczba prezentowanych zdarzeń
    Ustawienia usługi ZUS/US
    Wyświetlanie pozycji do obsługi ZUS
    Wyświetlanie pozycji do obsługi US
    Ustawienia plików eksportu
    Wybierz separator pól dla historii operacji
    Wybierz separator dziesiętny dla historii operacji
    Wybierz format daty dla historii operacji

  • 7. Data: 2015-12-22 22:41:54
    Od: Grzexs <g...@u...pl>

    > Metoda logowania zmieniona, login i hasło maskowane, bez SMS-a. Wyboru
    > brak. A token i tak kończył żywot 31.01.16.
    > A ileż opcji konfiguracji ma VW w środku? Duży podziw!

    Ale strona ciągle dosunięta do lewego górnego rogu, co na dużych
    monitorach wygląda dość dziwnie. Mogliby dorzucić opcję ,,wyśrodkuj stronę".

    --
    Grzexs

  • 8. Data: 2015-12-23 09:01:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 22 Dec 2015 17:36:52 +0100, mx napisał(a):

> [...]
    > podejrzewamy, że twój komputer został zarażony szkodliwym oprogramowaniem.
    > Zalecamy sprawdzenie systemu aktualną wersją programu antywirusowego.

    Też tak mi się zrobiło kilka tygodni temu przy logowaniu pod Firefoxem. W
    przypadku Chrome było OK. Wyłączyłem w Firefoxie kilka dodatków, które
    robiły nie wiadomo co i wszystko wróciło do normy.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    prawo Sattingera:
    Każde urządzenie elektryczne będzie działać lepiej, jeżeli włożysz wtyczkę
    do gniazdka.

    http://picasaweb.google.com/gtracz64

  • 9. Data: 2015-12-25 21:54:52
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <42k3513b6r4i$.ccq6bxfbbejg.dlg@40tude.net>,
    Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > Też tak mi się zrobiło kilka tygodni temu przy logowaniu pod Firefoxem. W
    > przypadku Chrome było OK. Wyłączyłem w Firefoxie kilka dodatków, które
    > robiły nie wiadomo co i wszystko wróciło do normy.

    Tez tak mialem, wlasnie pod ostatnim Firefoxem. Na innej przegladarce
    bylo ok.
    Co dziwne, na innym kompie z inna wersja OSa i ta sama wersja Firefoxa
    tego komunkatu nie bylo.
    Kilka dni pozniej na tym pierwszym kompie pojawila sie aktualizacja
    systemu i po zainstalowniu ten dziwny komunikat w FF zniknal.
    --
    TA

  • 10. Data: 2015-12-25 21:55:51
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <n5a0cf$h4b$1@node1.news.atman.pl>,
    Grzexs <g...@u...pl> wrote:

    > Widać poszli po rozum do głowy.

    [...]
    Mi akurat autoryzacja tokenem bardzo pasuje.
    --
    TA