  • 1. Data: 2005-10-25 19:41:27
    Temat: mbank - raj dla oszustów :(
    Od: "Ptasiek" <p...@o...pl>

    Witam
    No więc stało się. Zostałem (i kilkanaście innych osób) nabity w butelkę
    przez allegrowego oszusta. Kupiłem tak jak zwykle doładowanie POP 50
    (robiłem to już wielokrotnie przez allegro bo taniej). Kontakt mailowy ze
    sprzedawcą i przelew do m-banku.
    Kodu tym raze nie wysłał (a ma same pozytywy wszystko za handel
    doładowaniami)
    Na drugi dzień komórka nie odpowiada. Gość już nie odpowiada na maile. Za to
    odzywają się inni oszukani.
    Przelałem kasę z m-bank do m-bank z podaniem pełnego adresu odbiorcy.
    Adres był oczywiście fałszywy ale m-bank to guzik obchodzi. Przelew (jak i
    wiele innych) został przyjęty. Czy tak powinno być?????
    Rozmawiałem dziś z m-linią. Laska z m-banku powiedziała, że tak. Że jeśli
    konto jest poprawne przelew jest realizowany, nie patrzą w ogóle na dane
    odbiorcy.
    ALE JAJA.
    Pzelewy m-bank>m-bank realizuje automat online w ciągu sekundy i rozumiem,
    że nie ma czasu na sprawdzanie dodatkowych pól.
    Co za czasy :(((

    Pzdr
    Tomek

    ps
    może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia prawdziwych danych
    właściciela konta

  • 2. Data: 2005-10-25 20:06:17
    Temat: Re: mbank - raj dla oszustów :(
    Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl>

    Użytkownik "Ptasiek" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:djm1n0$eum$1@ultra60.mat.uni.torun.pl...

    > ps
    > może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia
    > prawdziwych danych
    > właściciela konta

    Zgłoś sprawę na policję. Tobie bank nie ma prawa udzielać
    żadnych informacji o innych klientach.

    Amnesiak

  • 3. Data: 2005-10-25 20:09:04
    Od: Kamil <-...@c...org>

    Ptasiek napisał(a):
    > Pzelewy m-bank>m-bank realizuje automat online w ciągu sekundy i rozumiem,
    > że nie ma czasu na sprawdzanie dodatkowych pól.
    > Co za czasy :(((

    Przelewy mBank -> inny bank, i inny bank -> mBank też są sprawdzane
    wyrywkowo. Od kiedy mamy standard NRB kontrolowanie, czy ktoś aby nie
    pomylił się w numerze konta jest sprawdzane od razu w okienku - tak więc
    ewentualna pomyłka jest wykluczana.

    --
    k.

  • 4. Data: 2005-10-25 20:18:24
    Od: Bronislaw Wolyniec <w...@S...poczta.onet.pl>

    "Ptasiek" <p...@o...pl> napisal(a):

    Witam!

    >Przelałem kasę z m-bank do m-bank z podaniem pełnego adresu odbiorcy.
    >Adres był oczywiście fałszywy ale m-bank to guzik obchodzi. Przelew (jak i
    >wiele innych) został przyjęty. Czy tak powinno być?????

    Nie wiem czy tak powinno byc ale tak jest. Nie ma obowiazku
    wypelniania pol adresu. Wystarczy nr konta. Dopiero w razie reklamacji
    (przelew nie doszedl) pola adresu moga byc pomocne w umieszczeniu
    pieniedzy na odpowiednim koncie.

> [...]
    >konto jest poprawne przelew jest realizowany, nie patrzą w ogóle na dane

    No wlasnie. Tak jest w kazdym banku.

    >może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia prawdziwych danych
    >właściciela konta

    Ty nie zmusisz. Ale prokurator (sąd?) juz moze. Zgos sprawe na
    policje. Zglos sprawe do obslugi Allegro, moze gnojkowi zablokuja
    konto i nie bedzie wiecej oszukanych.

    --
    BW,
    http://www.bwportal.pl

  • 5. Data: 2005-10-25 20:30:24
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 25 Oct 2005 21:41:27 +0200, "Ptasiek" <p...@o...pl>
    napisał(a):

    >Witam
    >No więc stało się.

    Fakt, stalo sie. Wszystko sie zdarza, jednak odnosze wrazenie, ze
    Twoja ocena zawarta w tytule wiadomosci jest mocno niesprawiedliwa.
    Powiem wiecej: wedlug mnie calkiem do dupy.

    --
    Adek

  • 6. Data: 2005-10-25 20:37:27
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Ptasiek napisał(a):

    > ps
    > może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia prawdziwych danych
    > właściciela konta

    Skoro prokurator i policja tego nie moga to i Ty takze nic nie dzialasz.
    Bank ujawnia dane wlasciciela rachunku tylko wtedy, kiedy postepowanie
    toczy sie przeciwko osobie, ktorej jednak nie znamy bo nie mam jej
    danych, a jednoczesnie postepowanie przeciwko konkretnej osobie nie moze
    byc wszczete bo nie wiemy kim ta osoba jest. Kolo sie zamyka. Pozostaje
    pozegnac sie z pieniedzmi.

    Tak samo nie jestes w stanie skutecznie pozwac takiej osoby na drodze
    cywilnej.

    A i przy takiej kwocie nie obejmuje Cie ubezpieczenie z Allegro.

    Pozostaje jeszcze proba namierzenia sprawcy przez numery IP oraz
    weryfikacje danych na jakie zostal wyslany kod aktywacyjny przez Allegro
    ale to juz wymaga duzo roboty i zajmie troche czasu, a nie zawsze moze
    okazac sie skuteczne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 7. Data: 2005-10-25 21:40:09
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Tue, 25 Oct 2005 22:37:27 +0200, na pl.biznes.banki, Mithos w wiadomości
    <news:djm526$mon$1@news.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > danych, a jednoczesnie postepowanie przeciwko konkretnej osobie nie moze
    > byc wszczete bo nie wiemy kim ta osoba jest. Kolo sie zamyka.

    Nieprawda! Zobacz choćby tutaj: http://tiny.pl/q3qq
    Identyczna sytuacja, a bank przekazał Prokuraturze dane posiadacza
    rachunku, którego użyto w celu dokonania oszustwa.
    Gdyby faktycznie było tak jak piszesz, to naszej niezbyt sprawnej
    (używając eufemizmu) Policji nie udało by sie złapać ani jednego oszusta
    z Allegro, podczas gdy lektura grupy alt.pl.allegro wskazuje, że Policja
    radzi sobie z tymi oszustami coraz lepiej.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 8. Data: 2005-10-25 22:30:04
    Od: Krystek <k...@p...space.mailbox>

    Mithos napisał:
> [...]
    > danych, a jednoczesnie postepowanie przeciwko konkretnej osobie nie moze
    > byc wszczete bo nie wiemy kim ta osoba jest. Kolo sie zamyka. Pozostaje

    Jak nie mogą jak mogą. Gdy na Policję zgłasza się więcej poszkodowanych,
    to zaczyna się dochodzenie (prawdopodobieństwo popełnienia
    przestępstwa). Policja przekazuje bankowi wszelkie informacje od
    poszkodowanych na temat wykonanych przelewów i bank wtedy ustala co, kto
    i jak. Ba, mało tego. Może takiemu oszustowi (i najczęściej to robi)
    zablokować konto i zamrozić pieniądze do czasu wyjaśnienia sprawy.

    K.

  • 9. Data: 2005-10-26 06:57:07
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Może i bank ujawni za jakiś czas dane właściciela konta ale myślę że oszukany
    srodze się wtedy rozczaruje. Bo jak na razie to jest ciche założenie że to
    będą JEGO (oszusta) dane.

    A co to w końcu za problem zdobyć ksero dowodu jakiejś osoby i założyć na jej
    dane konto w mBanku? Wpisując oczywiście do korespondencji adres inny niż w
    dowodzie ("tam jestem tylko zameldowany ale nie mieszkam"). Mogę zapewnić na
    100% że da się tak zrobić.

    No chyba że jego konto istnieje wiele lat, a oszust nagle wczoraj wpadł na to
    że nie będzie dłużej uczciwy - ale to byłaby z jego strony głupota.

    C.

  • 10. Data: 2005-10-26 07:08:15
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-10-25 22:18, osobnik podający się za Bronislaw Wolyniec, śmiał
    stwierdzić, iż:

    > Ty nie zmusisz. Ale prokurator (sąd?) juz moze.

    ZTCW tylko prokurator może zwolnić bank z zachowania tajemnicy bankowej.
    Ale w tej sprawie na pewno Tomek Waszczyński będzie wiedział więcej :)

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl