  • 1. Data: 2005-10-25 19:10:31
    Temat: mbank - raj dla oszustów :(
    Od: "Ptasiek" <p...@o...pl>

    Witam
    No więc stało się. Zostałem (i kilkanaście innych osób) nabity w butelkę
    przez allegrowego oszusta. Kupiłem tak jak zwykle doładowanie POP 50
    (robiłem to już wielokrotnie przez allegro bo taniej). Kontakt mailowy ze
    sprzedawcą i przelew do m-banku.
    Kodu tym raze nie wysłał (a ma same pozytywy wszystko za handel
    doładowaniami)
    Na drugi dzień komórka nie odpowiada. Gość już nie odpowiada na maile. Za to
    odzywają się inni oszukani.
    Przelałem kasę z m-bank do m-bank z podaniem pełnego adresu odbiorcy.
    Adres był oczywiście fałszywy ale m-bank to guzik obchodzi. Przelew (jak i
    wiele innych) został przyjęty. Czy tak powinno być?????
    Rozmawiałem dziś z m-linią. Laska z m-banku powiedziała, że tak. Że jeśli
    konto jest poprawne przelew jest realizowany, nie patrzą w ogóle na dane
    odbiorcy.
    ALE JAJA.
    Pzelewy m-bank>m-bank realizuje automat online w ciągu sekundy i rozumiem,
    że nie ma czasu na sprawdzanie dodatkowych pól.
    Co za czasy :(((

    Pzdr
    Tomek

    ps
    może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia prawdziwych danych
    właściciela konta

  • 2. Data: 2005-10-25 19:35:23
    Temat: Re: Każdy(?) bank - raj dla oszustów :(
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > może ktoś wie jak szybko "zmusić" mbank do ujawnienia prawdziwych danych
    > właściciela konta

    Oszukali Cię? Zgłoś na policję.

    Ps 1.
    No, może z wjątkiem Banku Spółdzielczego w Małkinii.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2005-10-26 06:44:14
    Temat: Re: mbank - raj dla oszustów :(
    Od: Michal M <w...@...pl>

    Problem wdotyczy wszystkich bankow - nie tylko mbanku gdyz:
    1. wszystkie banki sprawdzaja tylko nr rachunku na przelewie (sa w nim sumy
    kontrolne) a nikt nie sprawdza adresu - tam mozesz sobie wpisac bla bla bla
    (zarowno przelew wewnetrzny jak i zewnetrzny)
    2. jesli myslisz ze bank ma prawdziwy adres stalego zamieszkania delikwenta a na
    aukcji byl podany inny to mozesz sie zdziwic jak sie okaze ze zarowno konta w
    allegro jak i w mbanku jest zalozone "na slupa" - tego samego badz innego
    (poprostu bierzesz zula z ulicy dajesz mu dwa wina po 2,99zl bez kaucji i masz
    jego dowod osobisty, ktory kserujesz i wysylasz do mbanku [najlepiej na post
    restant], ew dajesz zulowi trzecie wino i idziesz z nim osobiscie zakladac konto
    do banku niewirtualnego - analogicznie mozesz zalozyc firme ktorej CEO bedzie
    ten zul a ktora to firma zrobi pozniej wala np na 20mln - wydaje sie proste
    ale... wszyscy zule juz dawno posprzedawali dowody i "pracuje" na nich zestaw
    mbank + allegro).

    Poprostu postep niesie za soba ryzyko - skutki uboczne, ktorych nie da sie
    wyeliminowac - to jak falszywe alarmy bombowe ze swiezutko rozfoliowanego
    prepaida i swiezej komorki za 20zl z gieldy, uzyte tylko jeden raz i wyrzucone
    do smietnika - praktycznie nie do wykrycia i nie do upilnowania...