  • 41. Data: 2018-01-15 19:41:37
    Temat: Re: mbank poplynal
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 14:11:43 UTC+1 użytkownik z napisał:
    > Coś czuję że będzie z tego kwas jak z promocji Lidla ;-)

    Akurat tu czuję ze się przyzwoicie zachowają
    Sam mam konto w mbank wspólnie z żoną i dwa razy po 100zł wysłaliśmy
    Raz z mojego loginu, drugi raz z żony
    Konto niby wspólne a loginy dwa i za każdym razem dane nadawcy inne: raz żony raz
    moje więc mamy nadzieję ze mBank 200zl dołoży do naszych wpłat

  • 42. Data: 2018-01-15 20:55:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

> [...]
    >Konto niby wspólne a loginy dwa i za każdym razem dane nadawcy inne:
    >raz żony raz moje więc mamy nadzieję ze mBank 200zl dołoży do naszych

    Ja bym nie mial - jedno konto, jedna dokladka, myslisz, ze
    informatykowi chcialoby sie inaczej to sprawdzac ? :-)

    J.

  • 43. Data: 2018-01-15 21:33:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-18 o 09:51, Piotr Gałka pisze:

    > Moim zdaniem praprzyczyną jest krótkowzroczność polityków w sposobie
    > patrzenia na podatki. Panika powstaje w stylu - oj przesadziliśmy z % bo
    > mimo, że podnieśliśmy to wpływy spadły. Z czego wynika, że oni
    > rozumieją, że optymalny poziom to dający _dziś_ maksymalne wpływy do
    > budżetu.

    Moim zdaniem poziom finansowania jest dobry, tylko system jest dziurawy.
    Pieniądze są wyłudzane przez różnych oszustów i to w nieowyobrażalnych
    kwotach. Zmusza to zresztą normalnych uczestników tego rynku do
    kombinowania, bo inaczej by się nie utrzymali na rynku.

  • 44. Data: 2018-01-15 21:36:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-18 o 13:19, Animka pisze:

    > Moja koleżanka kiedyś musiala zwrócić bo wyszła za Belga i wyjechala do
    > Belgii. Tzn. jej rodzice, którzy całe życie na nia łożyli pieniądze
    > zwrócili.

    Było kiedyś tak na uczelniach wojskowych. Z cywilnymi się nie spotkałem.

  • 45. Data: 2018-01-15 22:10:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-18 o 13:55, J.F. pisze:

    > Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci
    > wymyslili bezplatne :-)

    To dość złożony temat na długą dyskusję. Płatne studia są w porządku,
    jeśli po nich możesz dostać wysokopłatną pracę. Socjaliści zaczęli
    podnosić poziom ludu, poprzez kształcenie na wyższe wykształcenie, ale
    bez zastanowienia się, czy i jakich nam magistrów potrzeba. Przynajmniej
    tak ja to odbierałem w latach 80/90-tych. Na ciężkich studiach, na
    których się trzeba było uczyć,ale co po nich pozostawało, to jak
    zaczęliśmy grupą chyba 180 osobową, to do obrony dotarło ze 40 osób. Za
    to na dziwnych kierunkach - specjalnie nie napisze jakich, by kogoś nie
    urazić - to były dziesiątki studentów. I potem taki ekonomista na Stacji
    Paliw sprzedaje paliwo przykładowo.

    Z tym kształceniem, to się po prostu samonapędzający przemysł zrobił. Są
    wyższe uczelnie kształcące stróży - przepraszam ochroniarzy.

  • 46. Data: 2018-01-15 22:31:11
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 13:41, Piotr Gałka pisze:

    > Jak próbuję komuś normalnemu wytłumaczyć jak działa gospodarka
    > komunistyczna to zaczynam od:
    > "Weźmy sobie jakiś kraj i podzielmy wszystkie ceny i płace przez 10, a
    > zarabiać będziemy (10x) na sprzedawaniu za granicę tego co "nasi"
    > wyprodukują.
    > Z tego zaraz wychodzi, że:
    > - trzeba zamknąć granice zarówno dla towarów jak i dla ludzi,
    > - cały eksport musi przechodzić przez państwową firmę,
    > - powstają dwa kursy wymiany walut i pewexy.
    >
    > Taka ustawa to też jeden z elementów układanki.

    Teraz jest taka układanka, że np. takich polskich jabłek Czechy nie
    zakceptowały, bo zatrute, a u nas te polskie zatrute jabłka są
    sprzedawane. Ludzie kupują, bo nie wiedzą, że zatrute. To jest demokracja.

    --
    animka

  • 47. Data: 2018-01-15 22:38:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 13:55, J.F. pisze:
    > Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci
    > wymyslili bezplatne :-)
    >
    > Nie tylko studia - szkoly tez byly platne, choc tu poziom bezplatnosci
    > sie podnosil.
    > Ktos mi mowil, ze Szwedzi mieli w tym duze osiagniecia - widac im
    > socjalizm zamarzyl sie w sredniowieczu :-)

    W Szwecji to za uczenie się jeszcze uczniom czy studentom płacili. Jak
    pisały szwedzkie gazety to Polka-moja siostra była podobno
    najzdolniejszą studentką i kursantką (obleciala wszystkie kursy jakie
    tylko mogła) :-)
    Nie wiem jak tam jest w tych ostatnich paru latach, bo nie szukałam
    informacji.

    --
    animka

  • 48. Data: 2018-01-15 22:42:48
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 19:41, Kris pisze:

> [...]
    > Raz z mojego loginu, drugi raz z żony
    > Konto niby wspólne a loginy dwa i za każdym razem dane nadawcy inne: raz żony raz

    Dostaniecie od mBanku jakiś papierek potwierdzający podwojenie Waszych
    wpłat?
    Wielka niewiadoma :-(

    --
    animka

  • 49. Data: 2018-01-15 22:44:44
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    > Było kiedyś tak na uczelniach wojskowych. Z cywilnymi się nie spotkałem.

    Np. SGPiS (dawna nazwa).

    --
    animka

  • 50. Data: 2018-01-16 07:30:47
    Od: "miumiu" <a...@b...pl>

    > Było kiedyś tak na uczelniach wojskowych. Z cywilnymi się nie spotkałem.

    Owszem, ale na tych uczelniach studenci dostawali niezłe pieniądze tak jak
    by byli etatowymi żołnierzami.

    Pzdr