  • 31. Data: 2018-01-15 13:19:41
    Temat: Re: mbank poplynal
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 09:51, Piotr Gałka pisze:

    > Z całym szacunkiem, ale chyba mylisz się co do diagnozy przyczyny
    > dlaczego brakuje lekarzy.
    > Co więcej przypuszczam, że jakby nie mogli leczyć w prywatnych
    > gabinetach to byłoby ich jeszcze mniej - wszyscy by wyjechali.

    Podobno ponownie ma wejść ustawa, że jak ktoś po studiach ucieka z
    Polski to musi zwrócić Państwu pieniądze za studia.
    Moja koleżanka kiedyś musiala zwrócić bo wyszła za Belga i wyjechala do
    Belgii. Tzn. jej rodzice, którzy całe życie na nia łożyli pieniądze
    zwrócili.

    Na dalszy dylemat nie odpowiadam, bo nie jestem przygotowana ;-)

    --
    animka

  • 32. Data: 2018-01-15 13:28:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-15 o 13:07, Imka pisze:

    > Reklam nie oglądam ;/ a na stronie
    > https://www.mbank.pl/lp/wosp/klient.html
    > jak byk stoi "Wpłać na WOŚP z konta w mBanku wskazaną kwotę, a my
    > przelejemy drugie tyle
    > W ramach tej akcji przekażemy nawet 1 mln zł
    Nie wchodziłem na ich stronę. Akcję znam z reklam w tv i z przystanków
    komunikacji miejskiej.

    > Kluczowe słowo - *nawet*. Dla mnie było od razu oczywiste, że to będzie
    > max milion.

    "Nawet" w tym znaczeniu do korpobełkot. Powinno być "maksymalnie". No i
    z faktu, że przeznaczą "nawet milion" nie oznacza, że nie będą musieli
    przekazać więcej, gdyby było więcej wpłat i brak ograniczenia (poprawnie
    zapisanego) w regulaminie.

    > Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
    > pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
    > zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

    Cóż, takie dostał przykazanie od starych kiejkutów ten niemiecki bank -
    tu nie o dobroczynność chodzi, tylko o politykę :)

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2018-01-15 13:29:34
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 15 Jan 2018 13:17:07 +0100, z napisał(a):

    > I depozytariusze też się ucieszą ;-)

    Wrzucą w budżet reklamy ;) Będzie parę banerów na mieście mniej :D

    --
    Imka

  • 34. Data: 2018-01-15 13:41:12
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 13:19, Animka pisze:

    > Podobno ponownie ma wejść ustawa, że jak ktoś po studiach ucieka z
    > Polski to musi zwrócić Państwu pieniądze za studia.

    Jak próbuję komuś normalnemu wytłumaczyć jak działa gospodarka
    komunistyczna to zaczynam od:
    "Weźmy sobie jakiś kraj i podzielmy wszystkie ceny i płace przez 10, a
    zarabiać będziemy (10x) na sprzedawaniu za granicę tego co "nasi"
    wyprodukują.
    Z tego zaraz wychodzi, że:
    - trzeba zamknąć granice zarówno dla towarów jak i dla ludzi,
    - cały eksport musi przechodzić przez państwową firmę,
    - powstają dwa kursy wymiany walut i pewexy.

    Taka ustawa to też jeden z elementów układanki.
    P.G.

  • 35. Data: 2018-01-15 13:46:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    W dniu 2018-01-14 o 23:36, J.F. pisze:

    >W czasie finału powiedział, że wprawdzie obiecaliśmy że przekażemy do
    >1 mln, ale skoro do 10-ej ludzie wpłacili 6 mln to my przekażemy 7
    >mln.
    >Na tym etapie nie miałem 100% pewności czy te 7 mln to od banku czy
    >to suma od ludzi i od banku, a to jest przejęzyczenie.
    >Co do 10-ej to jestem prawie pewien, że miał na myśli 22-gą.
    >Jakby powiedział od ludzi 6 i od nas 6 byłoby jasne, ale jak od ludzi
    >6 to my przekażemy 7 to mógł mieć na myśli, że przekażemy to od ludzi
    >( bo jest jeszcze u nas na koncie) i dołożymy 1.

    Ha, mozesz miec racje :-)

    J.

  • 36. Data: 2018-01-15 13:55:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

> [...]
    >- powstają dwa kursy wymiany walut i pewexy.

    >Taka ustawa to też jeden z elementów układanki.

    Przy czym wiesz - platne studia sa np w USA i w UK.
    W USA to trzeba zarobic/byc bogatym z domu, w UK przewidziany jest
    panstwowy kredyt.
    Ale trzeba go splacic - i nikogo nie interesuje gdzie pracujesz, jesli
    splacasz :-)

    Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci
    wymyslili bezplatne :-)

    Nie tylko studia - szkoly tez byly platne, choc tu poziom bezplatnosci
    sie podnosil.
    Ktos mi mowil, ze Szwedzi mieli w tym duze osiagniecia - widac im
    socjalizm zamarzyl sie w sredniowieczu :-)

    J.

  • 37. Data: 2018-01-15 14:00:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nie wchodziłem na ich stronę. Akcję znam z reklam w tv i z
    >przystanków komunikacji miejskiej.

    Powyzej duzym drukiem ... ale tu juz malym i daleko

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,805
    9,wielka-orkiestra-swiatecznej-pomocy-gra-po-raz-kol
    ejny-a-my-razem-z-nia.html

    Tu tez tak, aby sie nie rzucalo w oczy
    http://media.mbank.pl/pr/379632/mbank-podwaja-wplaty
    -na-wielka-orkiestre-swiatecznej-pomocy

    J.

  • 38. Data: 2018-01-15 14:08:33
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 13:46, J.F. pisze:
    > Ha, mozesz miec racje :-)

    Co prawda nie śledzę ale zdajecie sobie sprawę że to debilnie brzmi. A
    to podobno poważni dorośli ludzie tak się wypowiadają :-)

    Chociaż w tych nowoczesnych kręgach marketingowo prawniczo zboczonych to
    może być logiczne ;-)

  • 39. Data: 2018-01-15 14:11:38
    Od: z <...@...pl>

    Coś czuję że będzie z tego kwas jak z promocji Lidla ;-)

  • 40. Data: 2018-01-15 18:00:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]
    >A to podobno poważni dorośli ludzie tak się wypowiadają :-)
    >Chociaż w tych nowoczesnych kręgach marketingowo prawniczo zboczonych

    No wiesz - z bankami musisz umiec czytac miedzy wierszami i malym
    drukiem :-)

    Na goraco latwo sie pomylic, szczegolnie jesli troche chaotycznie
    mowia,
    ale ... na spokojnie deklaracja prezesa wydaje sie chyba jasna
    https://youtu.be/u04DgeZFUlA?t=32670

    Ale dobrze, ze zwrociliscie uwage na regulamin, bo juz siegalem do
    myszki naciagnac bank na druga darowizne, gdy mi podsuneliscie zapis
    ze tylko pierwsza sie podwaja :-)

    Trudno, druga, bedzie musial wyslac US, ze wstretem :-)

    J.