    Subject: Re: mbank poplynal
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 15 Jan 2018 22:10:50 +0100

    W dniu 15-01-18 o 13:55, J.F. pisze:

    > Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci
    > wymyslili bezplatne :-)

    To dość złożony temat na długą dyskusję. Płatne studia są w porządku,
    jeśli po nich możesz dostać wysokopłatną pracę. Socjaliści zaczęli
    podnosić poziom ludu, poprzez kształcenie na wyższe wykształcenie, ale
    bez zastanowienia się, czy i jakich nam magistrów potrzeba. Przynajmniej
    tak ja to odbierałem w latach 80/90-tych. Na ciężkich studiach, na
    których się trzeba było uczyć,ale co po nich pozostawało, to jak
    zaczęliśmy grupą chyba 180 osobową, to do obrony dotarło ze 40 osób. Za
    to na dziwnych kierunkach - specjalnie nie napisze jakich, by kogoś nie
    urazić - to były dziesiątki studentów. I potem taki ekonomista na Stacji
    Paliw sprzedaje paliwo przykładowo.

    Z tym kształceniem, to się po prostu samonapędzający przemysł zrobił. Są
    wyższe uczelnie kształcące stróży - przepraszam ochroniarzy.