  • 51. Data: 2018-01-16 11:29:51
    Temat: Re: mbank poplynal
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:5a5d18db$0$659$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 15-01-18 o 13:55, J.F. pisze:

    >To dość złożony temat na długą dyskusję. Płatne studia są w porządku,
    >jeśli po nich możesz dostać wysokopłatną pracę. Socjaliści zaczęli

    Europejskie uniwersytety maja ~1000 lat i zawsze byly platne.

    A po co Kochanowskiemu czy Kopernikowi studia ?

    >podnosić poziom ludu, poprzez kształcenie na wyższe wykształcenie,
    >ale
    >bez zastanowienia się, czy i jakich nam magistrów potrzeba.
    >Przynajmniej
    >tak ja to odbierałem w latach 80/90-tych. Na ciężkich studiach, na
    >których się trzeba było uczyć,ale co po nich pozostawało, to jak
    >zaczęliśmy grupą chyba 180 osobową, to do obrony dotarło ze 40 osób.

    No to w latach 80-tych bylo lepiej - z 300 osob zaczynajacych
    elektronike bronilo sie ok 150.
    Z tym ze nie wszyscy po 5 latach :-)

    > Za
    >to na dziwnych kierunkach - specjalnie nie napisze jakich, by kogoś
    >nie
    >urazić - to były dziesiątki studentów. I potem taki ekonomista na
    >Stacji
    >Paliw sprzedaje paliwo przykładowo.

    Za komuny tez bylo modne, ze inz elektronik otwiera kiosk z marchewka.

    No coz ... a potem przyszedl rok 1990, i wszystko sie zmienilo.
    Np okazalo sie ze chemikow nie ma pracy, a we Wroclawiu ksztalcilo ich
    bodajze 6 uczelni.
    A to wcale nie byly latwe studia.

    Zreszta - po 1990 przyszly kolejne lata i widac jak sie potoczyly losy
    elektroniki :-)

    J.

  • 52. Data: 2018-01-16 12:05:31
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 22:38, Animka pisze:

    > W Szwecji to za uczenie się jeszcze uczniom czy studentom płacili. Jak
    > pisały szwedzkie gazety to Polka-moja siostra była podobno
    > najzdolniejszą studentką i kursantką (obleciala wszystkie kursy jakie
    > tylko mogła) :-)

    Raz byłem w Skandynawii (1987), ale nie wpadłem na to, że zamiast
    zarabiać na pracy w szklarni w Norwegii można zarabiać na uczeniu się w
    Szwecji :)

    Wyobraźcie sobie w bagażniku malucha 10l kanister i coś koło 1,3m
    katalogów :) (byłem pogadać w kilku firmach elektronicznych).
    Zupełnie poważnie się obawiałem, że na granicy mogą mi je zabrać (w 1981
    celnicy zabrali nam 3 plakaty z Papieżem).
    P.G.

  • 53. Data: 2018-01-16 12:16:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...

    >Raz byłem w Skandynawii (1987), ale nie wpadłem na to, że zamiast
    >zarabiać na pracy w szklarni w Norwegii można zarabiać na uczeniu się
    >w Szwecji :)

    Tak swoja droga to stypendium "naukowe" bylo wtedy calkiem niezle w
    PRL.

    J.

  • 54. Data: 2018-01-16 16:58:06
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2018-01-16 o 12:05, Piotr Gałka pisze:
    > Raz byłem w Skandynawii (1987), ale nie wpadłem na to, że zamiast
    > zarabiać na pracy w szklarni w Norwegii można zarabiać na uczeniu się w
    > Szwecji

    Trzeba tam mieszkać.

    --
    animka

  • 55. Data: 2018-01-16 18:37:48
    Od: z <...@...pl>

    > Moim zdaniem poziom finansowania jest dobry, tylko system jest dziurawy.
    > Pieniądze są wyłudzane przez różnych oszustów i to w nieowyobrażalnych
    > kwotach. Zmusza to zresztą normalnych uczestników tego rynku do
    > kombinowania, bo inaczej by się nie utrzymali na rynku.

    Badania naukowe i doświadczenia innych krajów dowodzą że nawet bardzo
    duże zwiększenie nakładów nie rozwiązuje problemu bo potrzeby rosną.

    Trudno powiedzieć czy można to rozwiązać politycznie czy rynkowo.
    Taki urok socjalizmu ;-)

  • 56. Data: 2018-01-16 18:38:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 13:07:25 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

    > Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
    > pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
    > zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

    Wykrakałaś:
    https://www.mbank.pl/lp/wosp/
    ;)

  • 57. Data: 2018-01-16 18:43:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Wykrakałaś:
    >https://www.mbank.pl/lp/wosp/
    >;)

    To teraz czas na kontrole z KNF, US i pipy :-)

    J.

  • 58. Data: 2018-01-16 20:16:35
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-01-15 o 00:59, Waldek pisze:

    > Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
    > - tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na
    > zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

    To się postaraj i zajrzyj do dokumentów.
    Sprawozdania fundacji są dostępne.

    > Rozumiem, że Pan Owsiak musi też jeść i żyć - jak każdy - i to jego
    > praca, ale coś mi się ostatnio obiło o uszy o problemach
    > z "transparentnością" i odmową udostępnienia dokumentacji rachunkowej

    Czyli standardowe pytanie z odpowiedzią:
    nie wiem co i jak, ale słyszałem, że to i tamto.

    Ja też nie mam wyrobionej wiedzy o WOŚP i nie słyszałem o problemach z
    transparentnością, ale jak nie wiem, to nic nie piszę.
    Jak wiesz, że fundacja oszukuje, to napisz ile ukradli i jak,
    a jeśli masz uzasadnione podejrzenia, to złóż doniesienie.

  • 59. Data: 2018-01-16 22:17:35
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-01-14 o 23:03, J.F. pisze:
    > na WOSP.
    > Deklarowali, ze doplaca drugie tyle, co klienci podaruja,
    > i jak prezes mowil - liczyli sie z milionem.
    >
    > Tymczasem jest juz 7 mln :-)

    Podarują ci co chcieli, dopłaca wszyscy klienci.

  • 60. Data: 2018-01-17 10:25:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "t-1" napisał w wiadomości grup

    >Podarują ci co chcieli, dopłaca wszyscy klienci.

    Musi byc jakas solidarnosc :-)

    Ale nie calkiem sie zgodze - cenniki nie podniesione, odsetki niskie
    od dawna, doplaca akcjonariusze.

    J.