  • 1. Data: 2009-03-03 08:16:26
    Temat: mbank i 6-miesięczna lokata strukturyzowana
    Od: LifeGuard <a...@g...com>

    Witam
    http://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/struktur
    y/aktywne_subskrypcje/czarne_zloto.html
    co o tym sądzicie?

    Czy opłaca się wrzucić tu trochę kasy?

    pozdrawiam
    Andrzej

  • 2. Data: 2009-03-03 08:51:19
    Temat: Re: mbank i 6-miesięczna lokata strukturyzowana
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    LifeGuard pisze:

    > Czy opłaca się wrzucić tu trochę kasy?

    Jak chcesz dac zarobic bankowi to tak :)

    --
    www.ogloszenia.krakow.pl

  • 3. Data: 2009-03-03 09:58:32
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    On 3 Mar, 09:16, LifeGuard <a...@g...com> wrote:
    > Witamhttp://www.mbank.pl/indywidualny/inwestycje/str
    uktury/aktywne_subskry...
    > co o tym sądzicie?
    >
    > Czy opłaca się wrzucić tu trochę kasy?

    Taka struktura musi byc przez bank policzona tak, aby on nie byl
    stratny. A wiec musi byc obciazona
    - kosztem ubezpieczenia od strat na opcjach (struktury maja
    "gwarancje" utrzymania przynajmniej wartosci poczatkowej, a wiadomo
    przeciez ze bank tej gwarancji nie bedzie charytatywnie finansowal -
    to koszt klienta);
    - kosztami administracyjnymi banku (przygotowanie, przeliczenie
    analityczne, wdrozenie informatyczne itd.);
    - zyskiem banku.

    Reszta to przewidywany zysk klienta, obciazony oczywiscie "belka".
    Suma sumarum, IMO to slaby interes.

  • 4. Data: 2009-03-03 10:26:10
    Od: LifeGuard <a...@g...com>

    Ok. o to mi chodziło... Dzięki

  • 5. Data: 2009-03-03 10:51:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "LifeGuard" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    Czy opłaca się wrzucić tu trochę kasy?

    Jestem przekonany, ze za 6 miesiecy sie okaze, ze wyciagniesz dokladnie tyle
    samo ile wlozyles - i jeszcze bedziesz zadowolony :)
    Tak jak w tym dowcipie o rabinie i kozie :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-03-03 11:04:20
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "LifeGuard" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...

    >co o tym sądzicie?

    Nawiasem mowiac, jak ktos chce utopic troche odsetek, to ciekawie wygladaja
    te jednomiesieczne na euro i dolara.
    Mozna obstawiac wzrosty, spadki i stabilizacje. A po miesiacuu, jak nie
    pojdzie, to tak bardzo zal nie bedzie :)
    Toz to "prawie jak FOREX" :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-03-03 11:38:06
    Od: top <t...@n...com>

    adp wrote:
    > stratny. A wiec musi byc obciazona
    > - kosztem ubezpieczenia od strat na opcjach (struktury maja
    > "gwarancje" utrzymania przynajmniej wartosci poczatkowej, a wiadomo

    Zaraz, zaraz, jakiego "ubezpieczenia od strat na opcjach"? Przecież jak
    bank kupuje opcje to maksymalną stratę zna już w momencie zakupu.
    Żadnego ubezpieczenia do tego nie potrzeba.

    Gwarancję utrzymania wartości początkowej załatwia się tak że 90-kilka
    procent zebranej kasy ładuje się w obligacje, a pozostałe kilka procent
    idzie na zakup opcji oraz prowizję dla banku. Jak opcja wygaśnie oom, to
    obligacje zarobią te kilka % i klient wyjdzie na 0.

    Problem z mbankiem jest taki że ich struktury trwają krótko, więc
    zarobek na czeęści inwestowanej w bezpiecznych papierach jest niewielki,
    a więc nie mogą kupić porządnych opcji, tylko jakieś tanie śmieciowe, z
    małym prawdopodobnieństwem zysku.

    t0p

  • 8. Data: 2009-03-03 11:53:32
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "top" <t...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]

    Nie wiadomo, moze aby zmaksymalizowac zysk wystawiaja tez opcje przeciwne.
    Zreszta na maila dostalem harmonogram struktur na marzec i tam sa tez dwie
    lokaty 1M, gdzi emozna obstawiac stabilizacje.
    Na stabilizacji mozna zarobic tylko wystawiajac opcje.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-03-03 12:23:59
    Temat: Re: mbank i 6-miesieczna lokata strukturyzowana
    Od: top <t...@n...com>

    SDD wrote:
> [...]
    > lokaty 1M, gdzi emozna obstawiac stabilizacje.
    > Na stabilizacji mozna zarobic tylko wystawiajac opcje.

    Niekoniecznie wystawiając :). W przeciwieństwie do giełd, gdzie opcje
    mają ściśle uregulowane parametry, na rynku międzybankowym występują
    różnego rodzaju opcje egzotyczne, których sposób działania jest chyba
    tylko ograniczony fantazją dealerów bankowych, którzy je między sobą
    zawierają :) np. można kupić opcje gdzie zarabiasz w przypadku gdy cena
    pozostaje w określonym paśmie wahań, albo np. gdy cena dwa razy dotknie
    określonego poziomu itp.

    A jeśli już coś wystawiają, to na pewno zabezpieczone. Nie sądzę żeby
    bank w tego typu strukturkach ryzykował wystawianiem niezabezpieczonych
    opcji. Tam jednak pracują ludzie którzy wiedzą jak to działa i wiedzą że
    w skrajnym przypadku mogliby nie zarobić ani oni ani klient :).