  • 11. Data: 2003-06-05 06:59:20
    Temat: Re: mbank - Uwierz w Ducha - Matrix Reaktywacja
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    Wed, 04 Jun 2003 17:04:04 GMT calcium300mg
    <c...@o...pl> wrote:

    > ale nie ma takich banków gdzie nie ma ba?aganu :) to tylko kwestia
    > czasu i szcz??cia, kiedy trafisz na podobn? sytuacj? gdzie? indziej...

    Swiete slowa, hehe :-)

  • 12. Data: 2003-06-05 08:31:29
    Od: b...@o...pl

    > Jaki może być powód, że pojawia sie operacja SPRZED ROKU? Tu nie chodzi np.
    > o podwójne zaksięgowanie w ciągu dnia tego samego przelewu, które rozumiem,
    > że może się zdarzyć (nigdy nie widziałem żeby się zdarzyło na moim rachunku
    > w ciągu ostatnich 10 lat, a miałem konta w kilku bankach)

    Ano taki, że gdzieś plączą się np. pliki z transakcjami które w nazwie mają
    miesiąc i dzień, ale nie mają roku. Przypadkiem zdarzyło się, że taki plik miał
    atrybut "tylko do odczytu" dla osoby, która dokonywała procesu importu/exportu
    danych, a oprogramowanie nie było na tyle "sprytne", żeby przewidzieć taką
    możliwość i już mamy nie nadpisany plik z transakcjami z ubiegłego roku
    wciągnięty do bazy. Zawinił programista, bo nie przewidział zaistnienia takiej
    sytuacji, a mogło się zdarzyć, że rok temu w sytuacji awarajnej lub przy
    testach proces przeprowadził administrator i nieszczęście gotowe ;).

    Pozdr.
    M.S.