  • 1. Data: 2003-05-19 12:35:23
    Temat: [mbank] Problemy z VE - czy ktoś obserwował?
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    W ciągu ostatniego tygodnia dwa razy zdarzyło mi się, że VE mbanku
    dostała odmowę przy płatności w POSie. W obu wypadkach była to
    'Transakcja odrzucona' (czyli nie były to żadne problemy z
    dodzwonieniem się czy pokrewne), w obu na pewno na koncie środki były
    (w pierwszym zresztą uparłem się i przy drugiej próbie transakcja już
    przeszła).

    Czy ktoś jeszcze obserwował może podobne problemy? Używam mbanku
    niemal od startu i dotychczas niczego takiego nie bywało...

    A, na wypadek gdyby miało to znaczenie: pierwszy problem - zeszła
    sobota (10.V), wczesne popołudnie, drugi - ostatnia sobota (17.V),
    przedpołudnie.

  • 2. Data: 2003-05-19 12:46:54
    Temat: Re: [mbank] Problemy z VE - czy ktoś obserwował?
    Od: "Klimaz" <m...@o...pl>

    A w międzyczasie działała - tzn. np. w bankomacie?

    Czasami karta może się "zepsuć" jak nosisz ją zbyt blisko komórki...

  • 3. Data: 2003-05-19 12:50:20
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik "Marcin Kasperski" <M...@s...com.pl> napisał w
    wiadomości news:87y913ktbo.fsf@cauchy.softax.local...
    > A, na wypadek gdyby miało to znaczenie: pierwszy problem - zeszła
    > sobota (10.V), wczesne popołudnie, drugi - ostatnia sobota (17.V),
    > przedpołudnie.

    we czwartek po południu terminal kilkukrotnie odpowiadał "brak połączenia"

    co ciekawe karta multibanku przeszła bez problemu

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 4. Data: 2003-05-19 12:53:33
    Od: m...@g...pl

    > Czy ktoś jeszcze obserwował może podobne problemy? Używam mbanku
    > niemal od startu i dotychczas niczego takiego nie bywało...

    Zdarza się.

    > A, na wypadek gdyby miało to znaczenie: pierwszy problem - zeszła
    > sobota (10.V), wczesne popołudnie, drugi - ostatnia sobota (17.V),
    > przedpołudnie.

    Moim zdaniem tutaj jest pies pogrzebany. Z moich obserwacji wynika, że jest to
    chyba czas natężonego płacenia kartami i najczęściej występują opóźnienia lub
    zakłócenia w autoryzacjach. Nie dotyczy to tylko mBanku, choć moim skromnym
    zdaniem delfiny należą do mało awaryjnych kart pod tym względem.

  • 5. Data: 2003-05-19 12:56:08
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    "Klimaz" <m...@o...pl> writes:

    > A w międzyczasie działała - tzn. np. w bankomacie?
    >
    > Czasami karta może się "zepsuć" jak nosisz ją zbyt blisko komórki...

    Przynajmniej dla mojego przypadku to błędna diagnoza - przecież karta
    została poprawnie przez POS wczytana i zidentyfikowana, zostało
    nawiązane połączenie, wysłana transakcja i dopiero w wyniku dostałem
    odmowę. Przy rozmagnesowanej karcie miałbym błąd już przy wczytywaniu
    do POSa.

    Zresztą, jak pisałem, w pierwszym przypadku zadziałało dobrze przy
    ponownej próbie.

  • 6. Data: 2003-05-19 13:18:54
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Klimaz napisał:
    > A w międzyczasie działała - tzn. np. w bankomacie?
    >
    > Czasami karta może się "zepsuć" jak nosisz ją zbyt blisko komórki...

    I samoloty od komorek spadaja. A, i wybuchaja stacje benzynowe. No i
    terminale w bankach przestaja dzialac.

    Swoj portfel klade na polce obok telefonu od kilku lat, czasami nosze
    portfel i telefon w jednej kieszeni i takie rzeczy mi sie nie
    przytrafily (a kilka kart mam w portfelu). Podobno, to takie ludowe
    zabobony, telefony analogowe (w Polsce obslugiwane przez Centrtela)
    potrafily karte rozmagnesowac, ale glowy za to nie dam.

    Bartol

  • 7. Data: 2003-05-19 13:26:24
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik Marcin Kasperski napisał:
> [...]
    >
    > A, na wypadek gdyby miało to znaczenie: pierwszy problem - zeszła
    > sobota (10.V), wczesne popołudnie, drugi - ostatnia sobota (17.V),

    To wyglada na przeciazenie CA. Mi sie zdarza dosyc czesto - ze 1 raz na
    10 transakcji. Moze to byc rowniez spowodowane systemem Millenium, bo
    karta intelogowa idzie szybciej i transakcje odwala rzadziej (ale
    zdecydowanie rzadziej sie nia posluguje, wiec informacja moze nie byc
    miarodoajna).

    Kiedys na stacji BP zauwazylem kartke "Kart BIG Banku Gdanskiego i
    Milenium nie obslugujemy". Pojechalem zatankowac gdzie indziej. ;-)))))

    Bartol

  • 8. Data: 2003-05-19 13:37:25
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "plusz" <p...@i...usun_spam.pl> napisał:

    > co ciekawe karta multibanku przeszła bez problemu

    jaka karta ? była autoryzacja ?

  • 9. Data: 2003-05-19 13:40:21
    Od: "viacomp.com.pl" <b...@u...viacomp.com.pl>

    To się tak wszystko fajnie mówi - a ja ostatnio widziałem numer
    gdy w windzie w której był spory tłok jedna pani stała tak że jej torebka
    była dość blisko panelu sterującego z przyciskami i pomiedzy piętrami
    zadzwoniła jej w torebce komórka - a winda zatrzymała się i za nic nie
    chciała dać się przekonać żeby ruszyć dalej - dopiero ekipa techniczna
    uwalniała ludzi

    na mój gust pole magnetyczne z komórki musiało przełączyć jakiś przekaźnik

    a jeśli nie wierzysz w niewidoczne pole magnetyczne to wystarczy położyć
    telefon w pobliżu głośnika (np. tv lub radio) i poczekać aż ktoś zadzwoni
    lub telefon zamelduje sie w sieci

  • 10. Data: 2003-05-19 13:57:27
    Od: Bartol Partol <b...@p...c>

    Użytkownik viacomp.com.pl napisał:
> [...]
    > zadzwoniła jej w torebce komórka - a winda zatrzymała się i za nic nie
    > chciała dać się przekonać żeby ruszyć dalej - dopiero ekipa techniczna

    A moze winda po prostu sie zepsula, a ze akurat w takim momencie... coz
    zbiegi okolicznosci biegaja po swiecie. ;-)

    > na mój gust pole magnetyczne z komórki musiało przełączyć jakiś przekaźnik

    Hmmmm

    > a jeśli nie wierzysz w niewidoczne pole magnetyczne to wystarczy położyć
    > telefon w pobliżu głośnika (np. tv lub radio) i poczekać aż ktoś zadzwoni
    > lub telefon zamelduje sie w sieci

    I czego to ma niby dowodzic?

    Bartol