  • 1. Data: 2003-05-19 12:04:42
    Temat: [PEKAO WAZNE] probla o recenzje i uwagi
    Od: "vai" <v...@n...spamuj.mnie.onet.pl>

    ... vitam,
    ... sklecilem reklamacje do pekao... prosze wiec
    szanownych grupowiczor o jakas ocena i recenzje...
    bo nie wiem czy im mam to w ten sposob wyslac...
    ... oto moje wypociny :D

    Szanowni Państwo,

    W związku z tym, iż od dnia 12 lutego br. jestem posiadaczem Eurokonta Plus,
    nasuwają mi się pewne uwagi i obiekcje dotyczące Państwa oferty, którymi
    chciałbym się z Państwem podzielić.

    Ponieważ, jak się dowiedziałem, nowy system informatyczny Banku ma zostać
    wprowadzony w moim oddziale "do końca roku", za całkowicie bezzasadne uważam
    pobieranie opłaty za prowadzenie rachunku - pakietu - w kwocie 11,50zł
    miesięcznie (rozdział 2 ust. 3 pkt. 5 "Taryfy prowizji i opłat bankowych dla
    klientów detalicznych").

    Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, iż zgodnie z par. 2 lit. b) Umowy
    z dnia 12.02.2003r., wyżej wzmiankowaną "Taryfą", a także Państwa Ofertą (w
    rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a dokładniej art. 66 par. 1 KC), w
    skład Pakietu wchodzi także dostęp do rachunku przez Pekao24. Jak
    powszechnie wiadomo skutkiem bycia związanym ofertą jest przede wszystkim
    to, że przyjęcie oferty przez potencjalnego klienta powoduje zawarcie umowy.
    Jeśli zaś podmiot nie spełni świadczenia na żądanie drugiej strony, wówczas
    druga strona, czyli w tym wypadku kupujący może żądać wykonania umowy przez
    sprzedającego. Jeśli sprzedający żądania nie spełni, jest co do zasady
    odpowiedzialny za szkodę spowodowaną niewykonaniem zobowiązania (art. 471
    KC). Mnie szczególnie zainteresował jednak pkt. 2 ust. 7.3 rozdziału 2
    wspominanej przeze mnie "Taryfy" mówiący o możliwości dokonywania
    bezpłatnych przelewów zarówno na rachunki prowadzone w Pekao jak i innych
    bankach. Mianowicie doszedłem do wyjątkowo oczywistego wniosku, iż bez
    dostępu do Pekao24 nie jest możliwe wykonywanie darmowych przelewów na
    rachunki prowadzone w innych bankach, przez co koszt obsługi rachunku
    Eurokonto Plus ulega wyraźnemu podwyższeniu.

    W związku z powyższym, proszę o jak najszybsze uznanie moich racji, zwrot
    bezzasadnie pobranych prowizji oraz odstąpienie od ich pobierania do czasu,
    kiedy rachunek będzie spełniał warunki określone w Ofercie, Umowie oraz
    Taryfie prowizji i opłat Banku.

    ... moze byc? :)
    ... pozdr.
    ... vai

  • 2. Data: 2003-05-20 07:23:01
    Temat: Re: [PEKAO WAZNE] probla o recenzje i uwagi
    Od: "WOJ" <a...@p...onet.pl>

    Zawikłane to jakieś.W połowie traci sie zainteresowanie.Zasada jest taka :
    napięcie musi być wysokie i stale rosnąć.Co do faktów ,to nie dyskutuję.
    WOJ

  • 3. Data: 2003-05-20 11:51:02
    Od: "Jaimar" <j...@N...gazeta.pl>

    Proponuję przed wysłaniem przyjrzeć się jeszcze:
    1. Kiedy pekao robi zlecenia stałe (np. TP) - mnie pare dni przed terminem
    przelewali na swoje wewnętrzne konto, trochę trzymali i dopiero wysyłali
    gdzie trzeba - oczywiście liczyli odsetki za debet (chyba najdroższy na
    rynku).
    2. Czy blokują kwoty transakcji z Maestro - mnie nie blokowali - najpierw
    puścili "wcześniej" zlecenie stałe, potem rozliczyli sobie jeszcze
    wcześniejszą transakcję z Maestra a potem policzyli odsetki za przekroczony
    debet. Na koniec - w kwietniu - wycięli jeszcze numer z
    rozliczeniem "zapomnianej" transakcji z Maestra z listopada poprzedniego roku
    (stało się to już po wyzerowaniu salda, po dyspozycji zamknięcia konta - więc
    znowu powstał niedozwolony debet).
    3. Czy na pewno są w stanie zawsze podać Ci prawdziwy stan konta - ja się
    przekonałem że nie potrafią.

    Następnie sugeruję przenieść się do innego banku, Ja to zrobiłem a potem
    zachodziem w głowę czemu tak późno (byłem klientem pekao chyba z 5 lat,
    rezygnowałem z Eurokonta VIP).

    Pozdrawiam

    Jaimar

  • 4. Data: 2003-05-22 06:01:32
    Od: "Radosław Podhorecki" <r...@a...gdansk.pl>

    przyznam się że nosiłem się z podobnym zamiarem, niestety wygrało lenistwo i
    spolegliwość, wybrałem najmniejszą linie oporu i postanowiłem przenieść sie
    do innego banku

    natomiast jestem bardzo ciekaw reakcji banku na przestawioną reklamację, w
    związku z tym niecierpliwie będę czekał na finał

    pozdrawiam
    Radek