  • 1. Data: 2004-01-12 19:14:53
    Temat: mBank pierwszy po raz drugi?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Za ostatnim Wprost: (ze skrotami bo nie chce mi sie calego przepisywac)
    Jeszcze w tym roku mBank zamiweza umozliwic klientom korzystanie z podpisu
    elektronicznego. Na poczatku podpis bedzie uzywany do korespondencji miedzy
    bankiem a klientami, pozniej za jego pomoca bedzie mozna sygnowac umowy.
    (...)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci

  • 2. Data: 2004-01-12 19:22:01
    Temat: Re: mBank pierwszy po raz drugi?
    Od: "Marcin Lubojański" <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> nagryzmolił(a)
    w news:bturn3$ruv$1@news.onet.pl:

> [...]
    > elektronicznego. Na poczatku podpis bedzie uzywany do korespondencji
    > miedzy bankiem a klientami, pozniej za jego pomoca bedzie mozna sygnowac

    Mbank będzie sam wystawiał certyfikaty?

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.3.punkt.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 3. Data: 2004-01-12 19:24:11
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez_pf.pl> wrote:
    > Mbank będzie sam wystawiał certyfikaty?

    probuje podpytac cos rzecznika - Szymona Midere :)

  • 4. Data: 2004-01-12 23:13:58
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > probuje podpytac cos rzecznika - Szymona Midere :)

    Zdaje się, że ustawa o podpise elektronicznym zabrania
    bankom wydawania do podpisów elektronicznych stosowanych
    w czynnościch, których są stronami.

  • 5. Data: 2004-01-12 23:17:29
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    Ups, zeżarło mi certyfikaf ;(

  • 6. Data: 2004-01-13 16:01:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "S.T." <n...@p...onet.pl> writes:

    > Zdaje się, że ustawa o podpise elektronicznym zabrania
    > bankom wydawania do podpisów elektronicznych stosowanych
    > w czynnościch, których są stronami.

    Tego nie wiem, z technicznego punktu widzenia byloby to jednak
    najbardziej korzystne i bezpieczne dla obu stron.
    Naturalnie obie strony musialyby podpisac odpowiednia umowe w sposob
    tradycyjny, co tez wydaje sie dosc sensowne.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 7. Data: 2004-01-13 19:21:39
    Od: Sebol <l...@s...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

> [...]
    > bankiem a klientami, pozniej za jego pomoca bedzie mozna sygnowac umowy.

    technologia od lat istnieje i jest calkowicie darmowa - banki sie nie
    spiesza z wprowadzaniem daja potezna bron klientowi - bezplatny, pewny i
    szybki sposob do.... wnoszenia reklamacji i rozliczania ich nich co do
    terminow :D

    --
    l...@s...pl

  • 8. Data: 2004-01-17 17:59:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 13 Jan 2004 17:01:58 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >Tego nie wiem, z technicznego punktu widzenia byloby to jednak
    >najbardziej korzystne i bezpieczne dla obu stron.

    bezpieczne dla obu stron? Uważasz, że bezpieczne jest to, że bank zna
    Twój klucz prywatny?

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2004-01-18 02:26:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl> writes:

    > bezpieczne dla obu stron? Uważasz, że bezpieczne jest to, że bank zna
    > Twój klucz prywatny?

    ???
    A skad ten pomysl? Myslisz, ze jesli masz certyfikat wydany przez
    kogos innego, to ten ktos zna Twoj klucz prywatny? To jaki on wtedy
    prywatny?

    Bank powinien zawrzec (na pismie) umowe z klientem, w ktorej bylyby
    okreslone m.in. mozliwe zastosowania certyfikatow, oraz bylyby tam
    wydrukowane certyfikaty banku i klienta (sprawa podpisu jest
    drugorzedna, moglyby to byc teoretycznie np. same klucze publiczne
    lub żądania wystawienia certyfikatu).

    W takim ukladzie zadna ze stron nie moze wyprzec sie swojego
    certyfikatu (bo sa one w umowie), ani nie ma mozliwosci wyludzenia
    certyfikatu od trzeciej strony (urzedu - bo go nie ma).

    Wlasciwie to do tego lepiej nadaje sie PGP/GPG.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 10. Data: 2004-01-19 23:34:09
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 18 Jan 2004 03:26:16 +0100, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    wrote:

    >???
    >A skad ten pomysl? Myslisz, ze jesli masz certyfikat wydany przez
    >kogos innego, to ten ktos zna Twoj klucz prywatny? To jaki on wtedy
    >prywatny?

    mój błąd. Już wyjaśniam: Ty miałeś na myśli certyfikat klucza
    publicznego, a ja z pierwszego akapitu wywnioskowałem, że bank miałby
    wygenerować i wydać klientowi oba klucze.
    --
    Jarek Andrzejewski