  • 11. Data: 2009-02-10 13:54:39
    Temat: Re: mBank - pakiet bezpieczna karta
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Mithos pisze:

    > Odzyskasz ponieważ zgłosisz, że to nie ty autoryzowałeś zakup. Sprawa
    > jest utrudniona w przypadku kart autoryzowanych PINem ale de facto
    > ciężko jest poznać cudzy PIN.

    Wiec twierdzisz, ze bank na swojej stronie klamie powolujac sie na
    ustawe? Nizej Olgierd tez twierdzi, ze to jednak jest prawda. Dzieki za
    odpowiedz, chociaz przyznam, ze nadal nie jest to dla mnie jasne.

    pzdr. jijomo

  • 12. Data: 2009-02-10 14:20:38
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 14:54:39 +0100, jijomo napisał(a):

    > Wiec twierdzisz, ze bank na swojej stronie klamie powolujac sie na
    > ustawe? Nizej Olgierd tez twierdzi, ze to jednak jest prawda. Dzieki za
    > odpowiedz, chociaz przyznam, ze nadal nie jest to dla mnie jasne.

    Obie odpowiedzi są prawidłowe ;-)
    Ustawa chroni Cię sama przez się, aczkolwiek oczywiście i tak nie
    ponosisz odpowiedzialności za żadną transakcję, której Ty nie zrobiłeś
    (nie przewaliłeś karty, pinu, etc.)

    Ubezpieczenie wchodzi w każdym innym przypadku, chociaż trzeba by się
    przyjrzeć wyłączeniom.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2009-02-10 17:13:26
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    sensei pisze:
    > sa tacy co podgladna pin przy kasie a potem wyrwa torebke i pojda z karta do
    > bankomatu. Ja z tego wzgledu nie place kartami ktore wymagaja pinu przy
    > kasie nie chce zeby wszyscy wokol znali moj pin.

    Cóż, ja portfel noszę w wewnętrznej kieszeni kurtki/marynarki/płaszcza
    lub też w przedniej kieszeni spodni. Nie wiem w jaki sposób ktoś miałby
    mi to wyrwać, poza faktem, że jakoś pewnie nie poszłoby mu to łatwo.
    Oczywiście dopuszczam taką możliwość ale z kart korzystam już od dawna i
    jakoś nic takiego mi się nie zdarzyło.

    A PIN zasłaniam ręką lub też miałem okazję wprost komuś mówić aby raczył
    nie patrzeć na to co wprowadzam.

    --
    Mithos

  • 14. Data: 2009-02-10 17:20:41
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jijomo pisze:
    > Wiec twierdzisz, ze bank na swojej stronie klamie powolujac sie na
    > ustawe? Nizej Olgierd tez twierdzi, ze to jednak jest prawda. Dzieki za
    > odpowiedz, chociaz przyznam, ze nadal nie jest to dla mnie jasne.

    Bank powołuje się na ustawę po to aby w prosty sposób wyciągnąć od
    klienta pieniądze. De facto czy masz ubezpieczenie czy też nie to droga
    postępowania będzie analogiczna. A skoro udowodnisz, że nie ty
    korzystałeś z karty to i ubezpieczenie okaże się niepotrzebne. Jeśli
    masz ubezpieczenie i chcesz z niego korzystać to musisz wykazać w
    zasadzie to samo. Po co więc płacić ?

    Dużo niebezpieczniejsze są IMO fraudy internetowe.

    --
    Mithos

  • 15. Data: 2009-02-10 17:59:39
    Od: k...@o...pl

    On 10 Lut, 10:11, Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> wrote:

    > Można też nosić przy sobie mały, składany parawanik.... Łatwiej po
    > prostu nie korzystać z kart wymagających pinu.
    Za jakiś czas będzie to wymagało rezygnacji z kart:/