  • 1. Data: 2009-02-09 15:55:16
    Temat: mBank - pakiet bezpieczna karta
    Od: jijomo <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jestem posiadaczem eKonta i do karty debetowej do niego wydanej mam
    wykupione ubezpieczenie "Pakiet bezpieczna karta".
    Kosztuje mnie to 1,70 PLN miesiecznie i ostatnio zaczalem sie
    zastanawiac, czy z tego nie zrezygnowac. Na stronie mBanku pisza:

    http://www.mbank.pl/indywidualny/ubezpieczenia/ubezp
    ieczenia_mkart/

    "Ustawa o elektronicznych instrumentach płatniczych (z 12 września 2002
    r., Dz.U. Nr 169, poz. 1385;) chroni klientów przed skutkami
    nieuprawnionego użycia karty tylko wtedy, gdy wartość transakcji
    przekroczy 150 EUR. Pakiet Bezpieczna Karta, oferowany przez mBank
    wspólnie z BRE Ubezpieczenia TU S.A., chroni Posiadaczy mKART również do
    wysokości wspomnianej kwoty, zwiększając komfort i bezpieczeństwo
    korzystania z plastikowych pieniędzy."

    Czy to prawda? Jezeli ktos ukradnie mi karte i dokona zakupu za kwote
    ponizej 150 euro, to bez pakietu bezpieczna karta nie odzyskam tych
    pieniedzy, a z nim tak?
    Bo jesli tak to moze warto wydac te 20 PLN rocznie na to...

    Z gory dzieki za odpowiedzi.

    pzdr. jijomo

  • 2. Data: 2009-02-09 18:07:29
    Temat: Re: mBank - pakiet bezpieczna karta
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    jijomo pisze:
    > Czy to prawda? Jezeli ktos ukradnie mi karte i dokona zakupu za kwote
    > ponizej 150 euro, to bez pakietu bezpieczna karta nie odzyskam tych
    > pieniedzy, a z nim tak?

    Odzyskasz ponieważ zgłosisz, że to nie ty autoryzowałeś zakup. Sprawa
    jest utrudniona w przypadku kart autoryzowanych PINem ale de facto
    ciężko jest poznać cudzy PIN.

    > Bo jesli tak to moze warto wydac te 20 PLN rocznie na to...

    IMO nie warto.

    --
    Mithos

  • 3. Data: 2009-02-09 20:31:19
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Mithos pisze:
    > Odzyskasz ponieważ zgłosisz, że to nie ty autoryzowałeś zakup. Sprawa
    > jest utrudniona w przypadku kart autoryzowanych PINem ale de facto
    > ciężko jest poznać cudzy PIN.
    na prawdę? Jesteś pewien, że nikt oprócz ciebie nie zna twojego pinu?

    W większości sklepów albo sprzedawca albo kolejny klient może bez
    problemu zapamiętać pin, który wpisywałeś...

  • 4. Data: 2009-02-09 20:50:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Radek Wroclawski pisze:
    > na prawdę? Jesteś pewien, że nikt oprócz ciebie nie zna twojego pinu?

    Tak.

    > W większości sklepów albo sprzedawca albo kolejny klient może bez
    > problemu zapamiętać pin, który wpisywałeś...

    Niby jak ?

    --
    Mithos

  • 5. Data: 2009-02-09 21:37:49
    Od: "Marcin" <u...@u...eu>

    Witam

    > Tak.

    Wiekszosc ludzi, ktorym zeskanowano pasek i podpatrzono PIN
    tez pewnie tak twierdzila :)

    > Niby jak ?

    Sprobuj stojac w markecie w kolejce do kasy podpatrywac wpisywane
    PINy. Bez problemu uda Ci sie spora czesc. A co by bylo gdybys uzyl
    kamery, nie mowiac o nakladce na pinpad.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2009-02-09 21:51:54
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Marcin pisze:
    > Sprobuj stojac w markecie w kolejce do kasy podpatrywac wpisywane
    > PINy. Bez problemu uda Ci sie spora czesc. A co by bylo gdybys uzyl
    > kamery, nie mowiac o nakladce na pinpad.

    Co innego skan podczas korzystania z bankomatu, a co innego płatność w
    terminalu.

    --
    Mithos

  • 7. Data: 2009-02-10 07:43:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 09 Feb 2009 16:55:16 +0100, jijomo napisał(a):

    > Czy to prawda? Jezeli ktos ukradnie mi karte i dokona zakupu za kwote
    > ponizej 150 euro, to bez pakietu bezpieczna karta nie odzyskam tych
    > pieniedzy, a z nim tak?

    Tak. Przykre jest to, że ten bank każe sobie za to ubezpieczenie płacić.
    Dlatego *nie poleca się* kart debetowych mBanku do płacenia w sklepach.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2009-02-10 07:50:51
    Od: "sensei" <n...@n...pl>

    > Co innego skan podczas korzystania z bankomatu, a co innego płatność w
    > terminalu.

    sa tacy co podgladna pin przy kasie a potem wyrwa torebke i pojda z karta do
    bankomatu. Ja z tego wzgledu nie place kartami ktore wymagaja pinu przy
    kasie nie chce zeby wszyscy wokol znali moj pin.

  • 9. Data: 2009-02-10 07:54:52
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 08:50:51 +0100, sensei napisał(a):

    > Ja z tego wzgledu nie place kartami ktore wymagaja pinu przy
    > kasie nie chce zeby wszyscy wokol znali moj pin.

    niektorzy wpisujac pin zaslaniaja klawiature druga dlonia...
    --
    marcin

  • 10. Data: 2009-02-10 09:11:41
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 10.02.2009 zly <b...@N...fm> napisał/a:

    > niektorzy wpisujac pin zaslaniaja klawiature druga dlonia...

    Można też nosić przy sobie mały, składany parawanik.... Łatwiej po
    prostu nie korzystać z kart wymagających pinu.
    --
    Samotnik