  • 1. Data: 2009-02-09 10:24:41
    Temat: CIRS na libor chf?
    Od: g...@g...com

    Czesc,
    Cos tam zaslyszalem na temat CIRS-ow i przyznaje, ze niezbyt sie
    orientuje w temacie, ale juz wyjasniam o co mi chodzi. Otoz posiadam
    kredyt w chf (LIBOR 3M) i zdaje sobie sprawe, ze prawdopodobnie libor
    chf urosnie zanim splace kredyt. Chcialbym sie przed tym zabezpieczyc.
    Wiecie, ile takie "ubezpieczenie" kosztuje, co to jest wlasciwie to
    ubezpieczenie, jaki minimalny nominal, jakie warunki, ktory bank itd
    itp ? Dzieki za wszelkie wskazowki!
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-09 10:36:31
    Temat: Re: CIRS/FRA na libor chf?
    Od: g...@g...com

    On Feb 9, 11:24 am, g...@g...com wrote:
    > Cos tam zaslyszalem na temat CIRS-ow i przyznaje, ze niezbyt sie
    > orientuje w temacie

    a moze chodzi mi o FRA? :)

  • 3. Data: 2009-02-09 10:41:04
    Temat: Re: CIRS na libor chf?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    m.googlegroups.com...

    Raczej daj sobie z tym sppokój. To bedzie drogie i bedziesz to musial
    wielokrotnie rolowac. Raczej bez sensu ekonomicznego.

    marrekz

  • 4. Data: 2009-02-09 11:09:59
    Od: g...@g...com

    On Feb 9, 11:41 am, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Raczej daj sobie z tym sppokój. To bedzie drogie i bedziesz to musial
    > wielokrotnie rolowac. Raczej bez sensu ekonomicznego.

    Dzieki za bezposrednia rade - czasem wlasnie o takie mi chodzi :) W
    tym przypadku wolalbym jednak dowiedziec sie wiecej szczegolow
    nauczony, niestety przykrym, doswiadczeniem. Jesli chodzi o rolowanie
    to slyszalem, ze takie umowy moga byc nawet na 10 lat. Jesli chodzi o
    koszty.. no wlasnie.. jak to wyglada? i czy libor chf 3M zostalby
    zamieniony na jakas stala stope procentowa np 1%, 2% czy tez na inna
    zmienna np na WIBOR? dobrze szukam? : http://www.bgz.pl/u235/navi/113304,
    http://www.bgz.pl/u235/navi/113307, http://www.bgz.pl/u235/navi/113308
    ?

  • 5. Data: 2009-02-09 11:23:37
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

> [...]
    > nauczony, niestety przykrym, doswiadczeniem. Jesli chodzi o rolowanie
    > to slyszalem, ze takie umowy moga byc nawet na 10 lat.

    Nie sadzilem, ze istnieja FRA na tak dlugie okresy. Moze byc ograniczenie co
    do kwoty od dolu...

    > Jesli chodzi o
    > koszty.. no wlasnie.. jak to wyglada? i czy libor chf 3M zostalby
    > zamieniony na jakas stala stope procentowa np 1%, 2%

    Przy FRA tak by bylo. Tobie bardziej chyba odpowiada FRA (poza tym jest
    zazwyczaj tanszy od CIRS). Co do kosztów i stalych stóp to sa one w pelni
    negocjowalne i zmieniaja sie dynamicznie w zaleznosci od czasu, kwoty itd,
    chyba nikt nie moze podac wiarygodnego "ogólnego" poziomu, trzeba zadzwonic
    do dealing roomu danego banku i podpytac. Dodatkowo taka transakcja jest
    traktowana przez bank jako transakcja kredytowa, co czesto wiaze sie z
    koniecznoscia dodatkkowego badania zdolnosci kredytowej (potencjalnie
    najlatwiej uzyskac to w banku kredytujacym). Wiaze sie to takze z
    koniecznoscia otwarcia dodatkowych platnych rachunków.

    > czy tez na inna
    > zmienna np na WIBOR?

    Tak by moglo byc przy CIRS.

    >dobrze szukam?

    : http://www.bgz.pl/u235/navi/113304,
    http://www.bgz.pl/u235/navi/113307, http://www.bgz.pl/u235/navi/113308

    Dobrze szukasz, ale takie ogólnikowe informacje ze stron raczej niewiele
    wniosa. Trzeba dzwonic do banków i brac aktualne na dana chwile oferty
    (trzeba sie przebic do odpowiedniej osoby, bo wiekszosc nie bedzie wiedziec
    w ogóle o co pytasz). Jak juz bedziesz mial konkretne oferty, tu na grupie
    mozemy spróbowac ocenic która jest najlepsza. Ale samych ofert jako takich
    musisz szukac u zródla. No chyba ze mamy na grupie kogos, kto w ostatnich
    dniach badal temat. :)

    marekz

  • 6. Data: 2009-02-09 11:29:33
    Od: g...@g...com

    On Feb 9, 12:23 pm, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    Dzieki za odpowiedz! To trzeba bedzie powoli zaczac obdzwaniac ;)

  • 7. Data: 2009-02-09 11:35:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik <g...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
    On Feb 9, 12:23 pm, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Dzieki za odpowiedz! To trzeba bedzie powoli zaczac obdzwaniac ;)

    Mysle, ze z infolinii sie nie przebijesz.

    Najlepsza droga moim zdaniem to chodzenie do oddzialu i pytanie, tam zrobia
    oczy wolu, no i trzeba ich przekonac zeby zadzwonili gdzie trzeba albo dali
    Ci numer telefonu. :-)

    Jakbys chcial brac dlugoletnie CIRS podpytaj tez co sie stanie jakby mial
    zniknac PLN. Bo przymusowe zamkniecie w takiej sytuacji moze byc niewesole.
    I mów im od razu jaka kwota ma byczabezpieczona, bo od tego moga
    dramatycznie zalezec oplaty no i moze byc dla danego instrumentu minimalna
    kwota wyzsza niz ta, która Cie interesuje.

    W sumie temat bardzo ciekawy, napisz na grupie jak cos bedziesz wiedzial.

    marekz

  • 8. Data: 2009-02-09 13:12:43
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

> [...]
    > kredyt w chf (LIBOR 3M) i zdaje sobie sprawe, ze prawdopodobnie libor
    > chf urosnie zanim splace kredyt. Chcialbym sie przed tym zabezpieczyc.

    Ci którzy dzis bankrutuja, tez zabezpieczali sie przez wzmacniajaca sie
    zlotówka opcjami walutowymi ;-)
    Nie zebym krytykowal Twoje zamiary, ale pamietaj, ze kazdy kij ma dwa konce.

  • 9. Data: 2009-02-09 13:25:38
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Uzytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisal w wiadomosci

    > Ci którzy dzis bankrutuja, tez zabezpieczali sie przez wzmacniajaca sie
    > zlotówka opcjami walutowymi ;-)
    > Nie zebym krytykowal Twoje zamiary, ale pamietaj, ze kazdy kij ma dwa
    > konce.

    Tym bardziej, ze na pewno banki zaproponuja instrument o konstrukcji
    asymetrycznej...

    Ale naprawde mnie ciekawi jakie propozycje banków padna.

    marekz

  • 10. Data: 2009-02-09 13:58:15
    Od: hek <r...@g...com>

    On 9 Lut, 14:12, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Ci którzy dzis bankrutuja, tez zabezpieczali sie przez wzmacniajaca sie
    > zlotówka opcjami walutowymi ;-)
    > Nie zebym krytykowal Twoje zamiary, ale pamietaj, ze kazdy kij ma dwa konce.

    To co zrobili Ci, którzy bankrutują ciężko nazwać zabezpieczeniem.