  • 11. Data: 2002-10-03 07:31:00
    Temat: Re: mBank odwala lamerkę
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 03, 2002 at 09:12:14AM +0200, PB wrote:

    > strona www mojej firmy notuje ok 30 tyś odwiedziń miesięcznie, i ze
    > statystyk wynika niezbicie, że o ile jeszcze powiedzmy 1,5 roku temu jakieś
    > 75% korzystało z Explorera i Windows, to na dzień dzisiejszy to już w
    > okolicy 90% ludzi odwiedzających stronę korzysta z takiego kompletu

    I dlatego zrobisz tak, aby pozostale 10% nie moglo zapoznac sie z
    Twoja oferta?

    SONY polska tak ma, sony juz nie kupie, nie ma monopolu na dobre produkty.

    > założę się że ludzie z mBanku też oglądają takie swoje statystyki i dochodzą
    > do wniosku że nie ma sensu inwestować czasu i pieniędzy w dostosowywanie
    > strony dla potrzeb paru pasjonatów którzy będą chcieli korzystać z jakiejś
    > egzotycznej przeglądarki, tu nawet nie chodzi o dokładne procenty ale o
    > widoczne gołym okiem tendencje, z których wynika że stopniowo inne
    > przeglądarki tracą rynek na rzecz IE.

    Wciaz mi sie wydaje ze taki mbank jest bankiem i ma zarabiac pieniadze
    a nie promowac jakikolwiek system.

    > (nie wypowiadam sie tu jako zwolennik MS, tylko realista, poprostu robiąc
    > serwis www trzeba się zastanowić nad obowiązującymi regułami i do nich
    > dostosować)

    Nie, nie jestes realista. To jest po prostu pojscie po najmniejszej
    linii oporu.

    A tak btw - jesli ich serwisy zaczynaja szwankowac na innych niz ie
    przegladarkach to co maja robic klienci? Albo sobie pojda albo
    korzystaja z przegladarki IE np. w pracy. Czy z tego moze od razu
    wynikac wzrost popularnosci ostatniej?

    --

    --w

  • 12. Data: 2002-10-03 07:46:33
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał w wiadomości

    > Wciaz mi sie wydaje ze taki mbank jest bankiem i ma zarabiac pieniadze
    > a nie promowac jakikolwiek system.

    Zarabianie pieniędzy to nie tylko nowi klienci ale również /czasami przede
    wszystkim/ ograniczanie kosztów/. Jeżeli ponoszenie jakiś nakładów nie da
    efektu w postaci dającego się przewidzieć zysku to rezygnuje się tychże.
    Taki jest biznes.

    LeszekR.

  • 13. Data: 2002-10-03 07:55:09
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 03, 2002 at 09:46:33AM +0200, Amehat wrote:

> [...]
    > efektu w postaci dającego się przewidzieć zysku to rezygnuje się tychże.

    Czyli sygerujesz ze napisanie czegos ms-only jest tansze niz napisanie
    tego zgodnie z obowiazujacymi normami, ale bez wielu idiotyzmow?

    Bzdura, mosci panie. Czego dowodza m.in. pozostale serwisy, w tym
    innych bankow.

    --

    --w

  • 14. Data: 2002-10-03 08:12:01
    Od: s...@i...pl

    Z tego powodu zmieniac bank? Jak najbardziej. Oferta bankow tak niewiele sie
    rozni, ze o wyborze banku decyduje satysfakcja klienta. A _utrudnianie_
    klientowi komunikacji z bankiem nic dobrego dla banku nie wrozy.

  • 15. Data: 2002-10-03 08:22:02
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

    Użytkownik "MichalW" <N...@b...com.invalid> napisał
    w wiadomości news:3lnnpuolod04g5m48f0aghptsd35o7uktq@4ax.com...
    > Co maja zrobic miliony uzytkownikow MaxOS, Linuxa, *BSD i innych
    > systemow?

    W Polsce????
    Ja bym się tym zbytnio nie martwił.
    Te miliony w/w użytkowników innych systemów niż Windows przeważnie maja też
    dostęp do jakiegoś komputera z Windows.
    I dla potrzeb kontaktów z bankiem internetowym mogą się z tym pogodzić, że
    Windows ma być i już!
    Jest demokracja? Zatem większość ma rację. A większość to lamerzy, a nie
    spece od komputerów.
    Równie dobrze mógłbym mieć pretensje do mbank, że mój 8 bitowy Commodore64
    czy Sinclair Spectrum albo AtariXE nie pozwala na dostęp do Internetu! A
    kogo by to obchodziło?. Dawno temu doszliśmy do wniosku, że ceną za darmowy
    bank Internetowy jest wysoki koszt komputera z Windows i IE. Niektóre banki
    wymagają jeszcze javy!.
    To jak z programem "Pogrom Płatnika" dla ZUS. Można sobie wybrać dowolny
    komputer pod warunkiem, że ma Windows.

    Petycje można słać, albo zmienić bank skoro należy się do elity gardzącej
    systemem Windows.
    Ja doskonale wiem, że on ma mnóstwo wad, ale dla moich potrzeb często nie ma
    niczego konkurencyjnego do Windows.

    Podobnie jest z dostępem przez WAP. Mam, ale to niewygodne i nie używam.Do
    kogo mam zatem pisać pretensje ?

  • 16. Data: 2002-10-03 09:21:31
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 03, 2002 at 10:22:02AM +0200, Janek wrote:

    > W Polsce????
    > Ja bym się tym zbytnio nie martwił.
    > Te miliony w/w użytkowników innych systemów niż Windows przeważnie maja też
    > dostęp do jakiegoś komputera z Windows.

    Nieprawda.

    > I dla potrzeb kontaktów z bankiem internetowym mogą się z tym pogodzić, że
    > Windows ma być i już!

    Coz, wszyscy uzytkownicy windows tak pisza.

    > Jest demokracja? Zatem większość ma rację. A większość to lamerzy, a nie
    > spece od komputerów.

    O 'milionach much' tez juz bylo. Dziekuje, postoje.

    > Równie dobrze mógłbym mieć pretensje do mbank, że mój 8 bitowy Commodore64
    > czy Sinclair Spectrum albo AtariXE nie pozwala na dostęp do Internetu! A

    Przepraszam, wymagania sa takie ze komputer musi miec dostep do
    internetu. Naprawde tak prostych pojec nie rozumiesz?

    > kogo by to obchodziło?. Dawno temu doszliśmy do wniosku, że ceną za darmowy
    > bank Internetowy jest wysoki koszt komputera z Windows i IE. Niektóre banki
    > wymagają jeszcze javy!.

    Nie, to nie koszt komputera z windows mnie odrzuca - odrzuca mnie jest
    dziurawosc i absotulnie nieprzydatnosc w mojej pracy i oraz w
    prywatnych zastosowaniach.

    > To jak z programem "Pogrom Płatnika" dla ZUS. Można sobie wybrać dowolny
    > komputer pod warunkiem, że ma Windows.

    I czego ma to dowodzic?

    > Petycje można słać, albo zmienić bank skoro należy się do elity gardzącej
    > systemem Windows.

    Oczywiscie ze mozna.

    > Ja doskonale wiem, że on ma mnóstwo wad, ale dla moich potrzeb często nie ma
    > niczego konkurencyjnego do Windows.

    No, powiedz ze po prostu uzywasz tylko windows i czujesz przerazenie
    ze ktos moze oczekiwac ze system bankowy bedzie chodzil nie tylko z
    Twoim ulubionym systemem.

    > Podobnie jest z dostępem przez WAP. Mam, ale to niewygodne i nie używam.Do
    > kogo mam zatem pisać pretensje ?

    Aleksiej Wapow, wynalazca Wapu. Berdyczow 7.

    --

    --w

  • 17. Data: 2002-10-03 09:23:19
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Thu, Oct 03, 2002 at 09:35:48AM +0000, Malgorzata Lewicka wrote:

    > I tak mBank jest chyba najmniej robiony pod IE. Próbowałam
    > oglądać LGnet, Inteligo i izzy, wszystkie mniej lub bardziej
    > gryzły mi się z linuksową Mozillą, a z obsługą mBanku nie mam
    > problemów.

    Mnie niepokoi oficjalne stanowisko mbanku wyrazone zdaniem 'IE, w
    ostatecznosci netscape. Inne _nie_."

    Na cale szczescie szykuje sie kolejne badanie zgodnosci przegladarek z
    systemem, o ile pamietam zakwalifikowano opere i mozile z tych 'innych'.

    --

    --w

  • 18. Data: 2002-10-03 09:35:48
    Od: Malgorzata Lewicka <s...@h...pl>

    Tako rzecze Jacek Grodzki:
    > Od pewnego czasu obserwuję, że w mBanku, który uważałem za niezły
    > zaczynają się coraz bardziej lamerskie numery. Ich serwis jest robiony
    > coraz bardziej pod jedną przeglądarkę, konsultanci wmawaiają klientowi,
    > że usterka jest całkowicie niemożliwa do usunięcia, po czym jakoś
    > usterka znika.

    I tak mBank jest chyba najmniej robiony pod IE. Próbowałam
    oglądać LGnet, Inteligo i izzy, wszystkie mniej lub bardziej
    gryzły mi się z linuksową Mozillą, a z obsługą mBanku nie mam
    problemów.

    Saddie
    --
    /\ /\ Małgorzata Lewicka --- s...@h...pl ---
    =^;^= http://aravis.itpp.pl/

  • 19. Data: 2002-10-03 09:43:10
    Od: "Amehat" <a...@k...pl>

> [...]
    > tego zgodnie z obowiazujacymi normami, ale bez wielu idiotyzmow?
    >
    > Bzdura, mosci panie. Czego dowodza m.in. pozostale serwisy, w tym

    Jeżeli istnieje serwis 'ms-only' i dopisywanie nowego dla przeglądarki którą
    posługuje się 1% użytkowników jest chyba ekonomicznie nieuzasadnione.

    LeszekR.

  • 20. Data: 2002-10-03 09:50:56
    Od: m...@i...pl (Adam_mb)

> [...]
    >
    >Na cale szczescie szykuje sie kolejne badanie zgodnosci przegladarek z
    >systemem, o ile pamietam zakwalifikowano opere i mozile z tych 'innych'.

    przeciez netscape 7 to rendering mozilli... omijanie Mozili byloby w tym
    kontekscie troche smieszne i piaskownicowe ;)

    --
    <xml-sig>
    Adam