  • 1. Data: 2002-10-01 16:29:10
    Temat: mBiznes - czy to ma sens ?
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Witam.

    Rozpoczynam dzialanosc gosp. i wybralem sobie konto firmowe
    w mBanku. Mam w zwiazku z tym kilka pytan do tych, ktorzy
    sa posiadaczami konta mBiznes:

    1. Jak ksiegujecie wplywy z kapitalizacji odsetek?
    2. Jak udokumentowujecie koszty skladek ZUS?
    3. W jaki sposob (ogolnie) jestescie w stanie przedstawic
    dokument na to, ze dokonany zostal przelew?

    Generalnie wszystkie pytania sprowadzaja sie do tego samego:
    skad wziac pisemne dowody przelewow? Potwierdzone przez bank!
    Nie wydrukowane na domowej plujce potwierdzenie zlozenia
    dyspozycji przelewu, tylko POTWIERDZENIE PRZELEWU. Operacji
    naliczenia odsetek nie da sie wydrukowac w ogole !!!

    Czytalem, ze bank wysyla potwierdzenie operacji za 5zl, ktore
    nie rozni sie niczym od tego drukowanego w domu. Gdy przelewow
    obowiazkowych w miesiacu jest kilka, wychodzi na to, ze kosztuje
    mnie to pare ladnych zlotych, a i tak urzedas kaze mi tym d...
    podetrzec.

    Powolywanie sie na art.7 Prawa Bankowego jest absurdem, gdyz tam
    mowa jest o "nosnikach elektronicznych" i sposobach obchodzenia sie
    z nimi, a nie o zadrukowanej kartce papieru bez pieczatki i podpisu.
    W rzeczywistosci jest ona nic nie wartym duplikatem dokumentu
    elektronicznego, ktory "odpowiednio tworzy i przechowuje" mBank !!!

    Wychodzi na to, ze mBiznes, to jakis zart...

    Prosze o wypowiedzi jak to jest w praktyce
    Chetnie przyjme rowniez sugestie o innych bankach :) Byle maksymalnie
    tanich.

    GreG

  • 2. Data: 2002-10-01 18:44:29
    Temat: Re: mBiznes - czy to ma sens ?
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Zaniewicz" <p...@m...szn.pl> napisał w wiadomości

    > Mam konto firmowe w Inteligo i od kilku dni w mBanku. Z doświadczenia wiem,
    > że te dokumenty "oryginalne" określane przez ustawę nie są w gruncie rzeczy
    > nikomu potrzebne.

    Chcialbym, zeby tak bylo. Ja rowniez ich nie potrzebuje.

    > Papiery z plujki w praktyce znaczą to samo! Rozliczam się co miesiąc za
    > pośrednictwem biura rachunkowego i oni to bez problemów łykają. Oprócz tego
    > przedstawiam co trzy miesiące sprawozdania za opłacony ZUS Urzędowi
    > Marszałkowskiemu i też to łukają obdarzając mnie jakimiś środkami...
    > _Ani razu_ nie prosiłem o wyciąg na papierze z banku, a tym bardziej o
    > podbity!!
    >
    > Zapomnij o marmurkach:))
    > Poza tym, jeśli ktoś ma wątpliwości, czy faktycznie pieniądze przesłałem, ma
    > na drukowanym wyciągu informacje o banku, o numerze do niego i nich sobie
> [...]

    Chyba nie zmusisz urzednika, by dzwonil do banku, gdy zakwestionuje twoje
    pseudo-potwierdzenie podczas kontroli.
    Na dzien dobry dostaniesz kare grzywny plus odsetki za kilka latek, a potem
    bedziesz sie mogl odwolywac od tej decyzji.
    A bedziesz chcial szybki kredyt? Czekaj, urzedas ci wystawi oswiadczenie o
    niezaleganiu z podatkiem, gdy pokazesz mu pseudo-potwierdzenie ostatniej
    wplaty...

    Czekam wciaz na glos, ktory powie, ze to co oferuje konto mBiznes wystarczy
    do bezstresowego i wygodnego egzystowania jako osoba prowadzaca DG.

    GreG

  • 3. Data: 2002-10-01 19:34:03
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik GreG <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ancq94$ld4$...@a...dialog.net.pl...
> [...]
    wystarczy
    > do bezstresowego i wygodnego egzystowania jako osoba prowadzaca DG.

    Ehmm, ten glos co powyzej to nie mowil tego na co czekasz?
    Tak naprawde to ty czekasz na calkiem inne wypowiedzi, te ktore ci nie
    pasuja ignorujesz.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-10-01 19:50:18
    Od: "Piotr Zaniewicz" <p...@m...szn.pl>

    Użytkownik "GreG" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2. Jak udokumentowujecie koszty skladek ZUS?
    > 3. W jaki sposob (ogolnie) jestescie w stanie przedstawic
    > dokument na to, ze dokonany zostal przelew?
    <ciach>

[...]

    Pozdrawiam,

    Piotr Zaniewicz

  • 5. Data: 2002-10-01 20:06:16
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Slawek Kos" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Ehmm, ten glos co powyzej to nie mowil tego na co czekasz?

    To byl jak na razie jedyny glos. Bedzie wiecej takich, to z radoscia
    pozostane przy mBiznes :)

    > Tak naprawde to ty czekasz na calkiem inne wypowiedzi, te ktore ci nie
    > pasuja ignorujesz.

    Nie ignoruje, zbieram kazda informacje i uwzglednie kazda opinie.

    Pozdrawiam
    GreG

  • 6. Data: 2002-10-01 20:11:12
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    > Napisałem, że spokojnie wystarczą, ale jeśli masz mieć koszmary, to się nie
    > męcz i płać 3129.34 zł rocznie więcej za obsługę konta(przelewy,
    > prowadzenie, karta....) w marmurku. Polecam, bo warto, mozesz spac spokojnie
    > martwiac sie tylko o to, czy dopchasz sie jutro do okienka....

    Zrozum, ze nie o to chodzi. W naszym kraju mozna spotkac rozne interpretacje
    tego samego prawa przez roznych urzedasow. Dlatego dokladnie przytaczam
    przypadki, jakie moga miec miejsce.

    Dzieki za info.
    GreG

  • 7. Data: 2002-10-01 20:41:22
    Od: "Janek" <j...@w...pl>

> [...]
    interpretacje
    > tego samego prawa przez roznych urzedasow. Dlatego dokladnie przytaczam

    Urzędasów w wielu miejscach możesz olać. Naprawdę w bardzo niewielu
    miejscach potwierdzenie z pieczątką jest niezbędne. Ja znam tylko jedno:
    Urząd Celny (gdy chcesz szybko wydostać towar - bez stempla poczekasz, aż
    oni "na dole" dowiedzą się, że forsa wpłynęła do "centrali")

    Lekarz ma to w d***. Kwitek bez stempla mu wystarcza.
    Urzędnik skarbowy ?? Może ruszy dupę i zadzwoni do swojej księgowości?
    "Księgowość" US - nie widzi Twojej forsy ? Niech natychmiast pisze pismo ze
    stemplem i podpisem, ze nie wpłaciłeś!!!
    I jak nie ma racji, od razu podanie do naczelnika o wylanie z roboty.:-(
    Normalnemu urzędnikowi skarbowemu kwitek bez stempla wystarczy. Jego
    interesują numery kont, daty, kwoty, treść przelewu.

    Kontrahent nie wyda ci towaru na kwit bez stempla ???
    Powiem tak: Ja już się naciąłem na druk ścisłego zarachowania WBK ze
    stemplami potwierdzający przelew - był sfałszowany.

    Zaufanie jest więcej warte. Dziś o transferze pieniędzy do mnie dowiem się
    najpóźniej następnego dnia roboczego.
    Jest forsa, będzie towar - stemple są mi zbędne. Są potrzebne zleceniodawcy
    przelewu do reklamacji we własnym banku i potwierdzeniu, że numery były
    dobre:-(
    Dla mnie to co najwyżej nadzieja , że będzie niebawem forsa :-)
    A wielu "biznesmenom" źle z oczu patrzy.

  • 8. Data: 2002-10-01 21:55:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "GreG" <g...@w...pl> writes:

    > Na dzien dobry dostaniesz kare grzywny plus odsetki za kilka latek, a potem
    > bedziesz sie mogl odwolywac od tej decyzji.

    ... no niestety odsetki podatkowe teraz mocno spadly, ale to wciaz
    lepsze niz jakas lokata :-)

    > A bedziesz chcial szybki kredyt? Czekaj, urzedas ci wystawi oswiadczenie o
    > niezaleganiu z podatkiem, gdy pokazesz mu pseudo-potwierdzenie ostatniej
    > wplaty...

    Nigdy czegos takiego ode mnie nie chcieli. Byloby to zreszta bez
    sensu, jak juz falszowac, to mozna i pieczatki.

    > Czekam wciaz na glos, ktory powie, ze to co oferuje konto mBiznes wystarczy
    > do bezstresowego i wygodnego egzystowania jako osoba prowadzaca DG.

    Nie uzywam mBiznes, ale akurat same potwierdzenia nie wygladaja
    na przeszkode.
    Na bezstresowe prowadzenie dzialalnosci to raczej w Polsce nie licz,
    ale to juz nie ma zwiazku z bankami i przelewami.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 9. Data: 2002-10-01 21:57:27
    Od: "Piotr Zaniewicz" <p...@m...szn.pl>

> [...]
    wystarczy
    > do bezstresowego i wygodnego egzystowania jako osoba prowadzaca DG.

    Wiem, co piszę - mam dwa kredyty(nie biorąc debetu na koncie prywatnym) i
    nikt się mnie nie czepia!

    pzdr
    PZ

  • 10. Data: 2002-10-01 22:16:02
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a j...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > jedno: Urząd Celny (gdy chcesz szybko wydostać towar - bez stempla
    > poczekasz, aż oni "na dole" dowiedzą się, że forsa wpłynęła do

    A ja znam jeszcze jedno, dziekanaty na uczelniach :( - w końcu czesne też
    można płacić z przychodów z DG.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    udało im się znaleźć sposób, żeby z tym żyć." William Wharton