  • 11. Data: 2003-01-19 10:01:49
    Temat: Re: mBank fundusze
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 19 Jan 2003 10:48:38 +0100, "Robert" <s...@o...pl> wrote:

    >Jednak z trzeciej strony, to żadne z oferowanych w SFI funduszy nie
    >pobierają opłat za zakup i umorzenie!

    Wlasnie niektore z nich standardowo (przy zakupie bez posrednikow)
    pobieraja (np. GTFI Obligacji, Skarbiec Akcja) ale z danych na WWW
    wynika, ze przy zakupie przez mBank tej prowizji nie ma.
    Jesli dobrze to zrozumilem to bedzie na prawde bardzo ciekawa oferta.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl GG 212730

  • 12. Data: 2003-01-19 10:02:40
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Oferta jest godna uwagi lecz posiada wiele
    > poważnych luk informacyjnych .
    > 1. Zwolnienie z opłaty manipulacyjnej , ile by wynosiło w przypadku
    > poboru prowizji?
    > 2. opłata za zarządzanie ?
    > 3. opłata za umorzenie jednostek?
    > 4.opłata za zmiane strategii ?
    > co otrzymują VIP-y .
    > bez podstawowych informacji dostępnych wraz z ofertą
    > nie podejmuję żadnych deccyzji.

    Informacje masz w statutach funduszy. mBank tylko posredniczy w sprzedazy.
    BIP i nie tylko, otrzymuje przede wszystkim wygode w zarzadzaniu. Na ile
    bedzie to efektywne przekonamy sie po uruchomieniu pierwszych rachunkow
    inwestycyjnych. Ciekaw jestem np. ile bedzie trwalo umozenie jednostek w
    jednym funduszu i zakup w innym.

    Maciej

  • 13. Data: 2003-01-19 10:03:20
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Oferta jest godna uwagi lecz posiada wiele
    > poważnych luk informacyjnych .
    > 1. Zwolnienie z opłaty manipulacyjnej , ile by wynosiło w
    przypadku
    > poboru prowizji?

    Czy kupując jednostki za pośrednictwem "Supermarketu" płacę opłaty
    manipulacyjne tak jak w POK-u?
    Nie. Dokonując operacji nabycia/odkupienia za pośrednictwem naszej
    platformy klient nie uiszcza żadnej opłaty manipulacyjnej.

    > 2. opłata za zarządzanie ?

    Masz dla kazdego funduszu osobno - poklikaj
    tak od 1,1 do 4% wydaje mi sie

    > 3. opłata za umorzenie jednostek?

    nic?

    > 4.opłata za zmiane strategii ?

    takze nic?

    > co otrzymują VIP-y .

    hi hi - a co by VIPy chcialy? :)

  • 14. Data: 2003-01-19 10:04:30
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0dsnk$kob$1@news.tpi.pl, Bogdan <w...@p...onet.pl>:
    > Oferta jest godna uwagi lecz posiada wiele
    > poważnych luk informacyjnych .

    Ja uwazam, ze informacja jest doskonala - najlepsza w historii nowych ofert
    mBanku.

    > 1. Zwolnienie z opłaty manipulacyjnej , ile by wynosiło w
    > przypadku poboru prowizji?

    Nie bardzo rozumiem pytanie?

    > 2. opłata za zarządzanie ?
    Jest podana na stronach funduszu a także na stronach mBanku pod każdym
    funduszem - kliknij na dany fundusz na tabeli
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/tabful.html
    Przyklad:
    http://www.fundusze.mbank.com.pl/SKARBIEC_SKAA.html

    Nazwa Funduszu SKARBIEC-Akcja
    TFI TFI SKARBIEC
    Data rozp. działalności 09.10.1997
    Kategoria funduszu Fundusze Akcyjne
    Aktywa netto (tys.) 24395
    Min. pierwsza wpłata 100,00
    Koszty zarządzania 4,00%
    Zarządza Piotr Kuba
    Prospekt do pobrania SKARBIEC-akcja.pdf
    Profil ok. 90% portfela funduszu stanowią akcje, ok. 10% papiery dłużne
    emitowane przez podmioty polskie
    Opłata za zakup/zbycie jednostek BRAK!

    Żeby zaoszczedzic klikania od razu powiem, ze dla wszystkich oferowanych
    obecnie funduszy jest to zero :))

    > 3. opłata za umorzenie jednostek?

    Jest podana - patrz wyzej. Żeby zaoszczedzic klikania od razu powiem, ze dla
    wszystkich oferowanych obecnie funduszy jest to zero :))

    > 4.opłata za zmiane strategii ?
    ? sprecyzuj
    jesli konwersja w ramach funduszu, to oplata za konwersje, jak wynika z
    regulaminu (i ta nie jest podana w mBanku, ale mozna znalezc w funduszu);
    ale mozesz bez oplat umorzyc i nastepnego dnia rowniez bez oplat kupic inne
    jednostki - jesli to rozumiesz pod pojeciem "zmiana strategii"

    > co otrzymują VIP-y .
    nie ma VIPów - to nie jest oferta dla VIPów, dla nich jest np. Dom
    Inwestycyjny BRE

    > bez podstawowych informacji dostępnych wraz z ofertą
    > nie podejmuję żadnych deccyzji.

    Jakich informacji Ci brakuje?

    --
    Robert

  • 15. Data: 2003-01-19 10:04:30
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    > Jednak z trzeciej strony, to żadne z oferowanych w SFI funduszy nie
    > pobierają opłat za zakup i umorzenie!

    Tak, ale osobno musisz zakladac - a tutaj mozesz sobie zdywersyfikowac
    ;)

    P.S. A gdzie moj DWS - i ciekawe czy daloby rade podlaczyc juz
    posiadane tam konto do mBanku?

  • 16. Data: 2003-01-19 10:04:36
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    napisał w wiadomości news:b0dqpr$l6e$1@news.onet.pl...

    > A widzisz ja poprosilem - i dostalem mailem i faxnalem. Ale tez nie
    > mam aktywnego rachunku - moze jutro? :)

    Mi nie wpadlo to do glowy. Postapilem zgodnie w instrukcja. Inna sprawa, ze
    bylo mozna w instrukcji napisac o takiej mozliwosci ;).
    Kiedy odeslales oswiadczenie?

    Maciej

  • 17. Data: 2003-01-19 10:06:43
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0dt7p$k07$1@topaz.icpnet.pl, Robert <s...@o...pl>:

    > Żeby zaoszczedzic klikania od razu powiem, ze dla wszystkich
    > oferowanych obecnie funduszy jest to zero :))

    zapedzilem sie, oczywiscie mialem tu na mysli zakup.
    zarzadzanie to jest od ok. 1% do 4% procent - w zaleznosci od funduszy
    im wiekszy udzial akcji, tym wiekszy %

    --
    Robert

  • 18. Data: 2003-01-19 10:07:41
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:pntk2vkacrqg54k7neni2hc1es3of2ocqr@4ax.com, Wojtek Frabinski
    <w...@a...net.pl>:

    > Wlasnie niektore z nich standardowo (przy zakupie bez posrednikow)
    > pobieraja (np. GTFI Obligacji, Skarbiec Akcja) ale z danych na WWW
    > wynika, ze przy zakupie przez mBank tej prowizji nie ma.

    GTFI Obligacji na pewno nie pobiera!
    Skarbiec to nie wiem.

    > Jesli dobrze to zrozumilem to bedzie na prawde bardzo ciekawa oferta.
    Ja tez tak mysle.

    --
    Robert

  • 19. Data: 2003-01-19 10:08:56
    Od: "Bogdan" <w...@p...onet.pl>

    Zastanawiam sie nad stopą zwrotu
    pieniężnego lub obligacyjnego w zestawieniu
    z wynikami konnta mBank czy też LGnet ?
    Bogdan

  • 20. Data: 2003-01-19 10:09:08
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:b0dt83$op4$1@news.onet.pl, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl>:

    > Tak, ale osobno musisz zakladac - a tutaj mozesz sobie zdywersyfikowac
    > ;)

    Zle odczytales intencje moja: to byla radosc z odkrycia, ze choc musze w SFI
    placic te oplaty, to faktycznie ich nie ma.

    > P.S. A gdzie moj DWS - i ciekawe czy daloby rade podlaczyc juz
    > posiadane tam konto do mBanku?

    Moze bedzie przybywac z czasem TFI. Co do "podlaczania", to zob. moja
    odpowiedz na Forum.

    --
    Robert