  • 1. Data: 2005-09-28 18:17:13
    Temat: mBank - dzwonia z zastrzezonego numeru?
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    Witam,

    Dostalem dzis telefon z mbanku, chcieli mi cos tam sprzedac - karte
    kredytowa bodajze, oczywiscie poproszono mnie o autoryzacje.

    najciekawsze ze zadzwoniono z numeru zastrzezonego.

    czy mbank jest na tyle glupi, zeby dzwonic do klientow z numeru
    zastrzezonego?

    przeciez to tworzy duza luke w systemie bezpieczenstwa
    (social engeneering):
    kazdy kto ma "gladka gadke" moze zadzwonic i przedstawic sie jako
    pracownik mbanku i poprosic o zautoryzowanie sie klienta - dzieki temu
    pozniej moze sam uzyc tych danych i np. wyczyscic konto klienta.

    jesli to dzwoni mbank, to zaczynam sie mocno zastanowic czy sa
    zatrudnieni ludzie zajmujacy sie bezpieczenstwem? a moze sa to akurat
    szwagrowie/zieciowie/inne pociotki prezesa znajacy sie np na handlu
    zbozem?

    polecam pracownikom mbanku lekture:
    "sztuka podstepu" kevina mitnicka,
    moze to powinna byc obowiazkowa lektura w bankach, zeby przekonali sie
    co mozna zrobic za pomoca telefonu?

    czy do kogos tez zadzwonil mbank z numeru zastrzezonego i to
    FAKTYCZNIE BYL mbank?
    a moze jakis pracownik mbanku zweryfikuje to?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 2. Data: 2005-09-28 18:55:26
    Temat: Re: mBank - dzwonia z zastrzezonego numeru?
    Od: "D" <a...@s...opazsqsyhd.gdgdry.pl>

> [...]
    > najciekawsze ze zadzwoniono z numeru zastrzezonego.
    > czy mbank jest na tyle glupi, zeby dzwonic do klientow z numeru

    CITI rowniez dzwoni z zastrzezonego :)

    > polecam pracownikom mbanku lekture:
    > "sztuka podstepu" kevina mitnicka,
    > moze to powinna byc obowiazkowa lektura w bankach, zeby przekonali sie
    > co mozna zrobic za pomoca telefonu?

    ja moge nawet ja pozyczyc :)

  • 3. Data: 2005-09-28 20:33:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 20:55:26 +0200, D napisał(a):

    > CITI rowniez dzwoni z zastrzezonego :)

    A jeśli nawet wyświetli się numer - to co z tego? Miałbym od razu z
    drugiego aparatu oddzwaniać w celu weryfikacji rozmówcy? Skądinąd
    najczęściej będzie tam jakaś centralka PBX - nieskora do rozmowy ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 4. Data: 2005-09-28 20:36:22
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    MadziaMa napisał(a):

    > najciekawsze ze zadzwoniono z numeru zastrzezonego.

    Brak związku z bezpieczeństwem. Wyświetlać może się COKOLWIEK, przy
    odrobinie chęci i możliwości.

  • 5. Data: 2005-09-28 21:15:22
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005 22:33:54 +0200, Olgierd
    <n...@n...problem> wrote:

    >A jeśli nawet wyświetli się numer - to co z tego? Miałbym od razu z
    >drugiego aparatu oddzwaniać w celu weryfikacji rozmówcy? Skądinąd
    >najczęściej będzie tam jakaś centralka PBX - nieskora do rozmowy ;-)

    jak jest ci obojetne, czy czy numer zastrzeziony czy nie, to po prostu
    nie robisz nic.
    jesli nie jest ci obojetne to prosisz o oddzwoneinie za 10 minut i w
    tym czasie mozesz zadzwonic chocby na mlinke.

    poza tym zawsze mozesz sobie wpisac numery dzwoniacych z mbanku do
    ksiazki telefonicznej - jest ich skonczona ilosc - 20 numerow?
    na przyszlosc bedziesz pewien ze telefon jest z banku

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 6. Data: 2005-09-28 21:16:21
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005 22:36:22 +0200, Wojciech Nawara
    <u...@n...WYTNIJ.info> wrote:

    >Brak związku z bezpieczeństwem. Wyświetlać może się COKOLWIEK, przy
    >odrobinie chęci i możliwości.

    ale ta odrobina checi i mozliwosci to "troche" wiecej niz byle
    komorka, byle byla zastrzezona, nieprawdaz?

    pozdarwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 7. Data: 2005-09-28 21:16:28
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <1...@o...gov.pl> Olgierd napisal(a):

    > A jeśli nawet wyświetli się numer - to co z tego? Miałbym od razu z
    > drugiego aparatu oddzwaniać w celu weryfikacji rozmówcy? Skądinąd
    > najczęściej będzie tam jakaś centralka PBX - nieskora do rozmowy ;-)

    Nieprawda, nic nie stoi na przeszkodzie aby wszytskie rozmowy
    wychodzące od CallCenter identyfikowały się głownym numerem
    CallCenter (tym publicznie znanym). Wpisujesz do telefonu i
    widzisz kto do ciebie dzwoni. Nawet nie trzeba oddzwaniać.
    Oczywiście nie jest to 100% autoryzacja bo i numer można
    podrobić - ale nie jest to sprawa trywialna.

    Numery ukrywa się windykatorom :)

  • 8. Data: 2005-09-28 21:21:17
    Od: MadziaMa <madziama@niespamuj_buziaczek.pl>

    On Wed, 28 Sep 2005 21:16:28 +0000 (UTC), Jurek Zielinski
    <c...@t...debica.pl> wrote:

> [...]
    >Oczywiście nie jest to 100% autoryzacja bo i numer można
    >podrobić - ale nie jest to sprawa trywialna.

    nie jest to zabezpieczenie, ale eliminuje najlatwiejsze metody
    oszustw, do ktorych potrzebna byle komorka i "dobra gadka".

    Jak mi sie wyswietli numer callcenter to mam 2 mozliwosci:
    1. to bank
    2. to ktos ze spora wiedza techniczna i/lub mozliwosciami
    technicznymi - ale dla takich ja wogole nie jestem celem ;-)

    >Numery ukrywa się windykatorom :)
    i dlatego niektorzy wogole nie odbieraja takich rozmow ;-)

    pozdrzwiam,
    Cyb z cudzego konta

  • 9. Data: 2005-09-28 21:25:31
    Od: Jurek Zielinski <c...@t...debica.pl>

    W artykule <dheus3$nh7$3@news.elsat.net.pl> Wojciech Nawara napisal(a):

    > Brak związku z bezpieczeństwem. Wyświetlać może się COKOLWIEK, przy
    > odrobinie chęci i możliwości.

    Jasne, Słuchamy jak byś się do tego zabierał.

  • 10. Data: 2005-09-28 21:33:26
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Jurek Zielinski napisał(a):

    > Jasne, Słuchamy jak byś się do tego zabierał.

    Dość prosty sposób ;)

    Możesz dzwonić nawet jako 997 ;) Stwierdzone naocznie ;)
    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum