  • 1. Data: 2005-09-28 13:59:31
    Temat: Cimoszewicz i Tusk o euro
    Od: "August" <n...@p...pl>

    Jeszcze gdy oboje kandydaci ubiegali się o urząd prezydenta zadałem im
    pytanie poprzez ich strony WWW:

    > Dzień dobry,

    > Proszę powiedzieć, czy jest Pan zwolennikiem jak najszybszego wejścia
    > Polski do strefy waluty Euro ?

    > pozdrawiam,

    > [imie nazwisko]

    > Odpowiadam: nie jestem ekonomistą, lecz przwnikiem. Dostrzegam tak dobre
    > jak i
    złe strony procesu wchodzenia do strefy euro. Decyzja zależy od zbyt wielu
    czynników, abym mógł zdecydowaie odpowiedzieć: tak lub nie.
    Pozdrawiam - Włodzimierz Cimoszewicz

    Pytanie:
    Witam!

    Czy jest Pan za jak najszybszym wprowadzeniem Polski do strefy waluty Euro ?

    pozdrawiam
    [imie nazwisko]

    Odpowiedź:
    Szanowny Panie
    W ostatnich tygodniach przyszło tak dużo listów do Donalda Tuska, że nie
    jest on w stanie osobiście na każdy odpowiedzieć, choć z każdym się
    zapoznaje.
    Dlatego prosił mnie, abym odpowiedział w jego imieniu.

    Donald Tusk liczy na to, że kandydat na premiera określi program nowego
    rządu w interesującym Pana zakresie w swoim expose. Jeśli Donald Tusk
    zostanie wybrany prezydentem , będzie w ramach swoich kompetencji i
    korzystając z autorytetu swojego urzędu wspierał działania rządu w kierunku
    takich zmain, aby:
    -nastąpił wzrost gospodarczy, przy czym tu kluczową sprawą jest
    wprowadzenie niskich i prostych podatków (3x15)
    -spadło bezrobocie
    -nastąpił rozwój małych i średnich firm, a także napływ dużych inwestycji
    zagranicznych
    - polepszyła sie sytuacja w ochronie zdrowia, szkolnictwie na wszystkich
    poziomach i w nauce
    - zniesione zostały wszelkie przywileje władzy.

    Zdaniem Donalda Tuska wprowadzenie Polski do strefy Euro nie powinno być
    celem samoistnym. Dużo ważniejsza jest poprawa kondycji gospodarki i
    spełnienie kryteriów konwergencji. Samo wprowadzenie euro powinno być
    poprzedzone referendum.

    Z poważaniem,
    Jacek Kozłowski
    Zastępca Szefa Sztabu Wyborczego
    Kandydata na Prezydenta RP
    Donalda Tuska

    Pytanie, ad. Tuska, po co to referendum ? Miało być mniej biurokracji.

    --
    S pozdravem,
    August

  • 2. Data: 2005-09-28 14:25:13
    Temat: Re: Cimoszewicz i Tusk o euro
    Od: Jacek Ostrowski <j...@...pl>

    August napisał(a):
    > Pytanie, ad. Tuska, po co to referendum ? Miało być mniej biurokracji.

    Sądzisz, że referendum to biurokracja?

    J.

  • 3. Data: 2005-09-28 14:34:58
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:433aa7c9$1@news.home.net.pl grupowicz Jacek Ostrowski
    napisał:

    > Sądzisz, że referendum to biurokracja?

    Sądzę, że ludzie głosując na TAK w referendum dot. UE mieli świadomość
    konsekwencji ;-)
    --
    S pozdravem,
    August

  • 4. Data: 2005-09-28 15:17:25
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    2005-09-28 16:34- tak przynajmniej miał(a) ustawiony zegar systemowy
    August, gdy pisał(a):

    > Sądzę, że ludzie głosując na TAK w referendum dot. UE mieli świadomość
    > konsekwencji ;-)

    Podobnie jak w Wielkiej Brytanii ;-)
    --
    **** yayco (yayco2@_tnij_gmail.com) ****
    **** ****

  • 5. Data: 2005-09-28 16:38:52
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "August"
    > Sądzę, że ludzie głosując na TAK w referendum dot. UE mieli
    > świadomość
    > konsekwencji ;-)

    nie wszyscy ludzie - wyłącz z tego LPR
    Ligusy glosowaly, zeby brac diety i za nie rozwalac UE od środka :-)
    *** blad ***

  • 6. Data: 2005-09-28 17:06:09
    Od: trainer <t...@p...org>

    blad wrote:

    > nie wszyscy ludzie - wyłącz z tego LPR
    > Ligusy glosowaly, zeby brac diety i za nie rozwalac UE od środka :-)

    nie wiem czy odróżniasz te rzeczy ale w 2003 było referendum nt.
    przystąpienia na którym m.in. LPR była na "nie", a w 2004 były wybory do
    PE gdzie nie było pytan "tak" czy "nie" tylko o nazwiska. Nie żebym
    agitował, ale tak dla odświeżenia pamięci warto wiedzieć.

    trainer

  • 7. Data: 2005-09-28 18:08:49
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "trainer"

    > (...) w 2003 było referendum nt. przystąpienia (...) LPR była na
    > "nie",
    > (...) w 2004 były wybory do PE gdzie nie było pytan "tak" czy "nie"

    i gdzie LPR łapała co sie dało :-)
    myslisz, ze teraz beda glosowac przeciw EU i zrezygnuja z diet?
    *** blad ***

  • 8. Data: 2005-09-28 18:33:37
    Od: trainer <t...@p...org>

    blad wrote:

    > i gdzie LPR łapała co sie dało :-)
    > myslisz, ze teraz beda glosowac przeciw EU i zrezygnuja z diet?

    nie wiem jak będą głosować, ale doskonale rozumiem taką postawę, gdy
    przeciwnicy UE chcą mieć wpływ na jej decyzje. A to dlatego, że nie jest
    to niedzielny klub który obraca dobrowolnymi składkami swoich członków -
    euroentuzjastów, ani fabryka pieniędzy która tylko drukuje i rozdaje
    każdemu wg potrzeb, ale aparat który pod przymusem te pieniądze ściąga
    od wszystkich podatników.

    trainer

  • 9. Data: 2005-09-28 18:41:25
    Od: trainer <t...@p...org>

    August wrote:

    > Sądzę, że ludzie głosując na TAK w referendum dot. UE mieli świadomość
    > konsekwencji ;-)

    referendum dotyczyło układu "nicejskiego" a nie waluty.
    dużo drobniejsze sprawy są poddawane pod referendum w Szwajcarii.
    skutek? - jest to jeden z najbardziej przyjaznych obywatelom krajów - w
    porównaniu z UE to niemal raj - referenda tam przyczyniają się do
    kształtowania postawy obywatelskiej, której u nas prawie nie ma (są za
    to "oni" którzy mają pieniądze tylko nie chcą dać)
    więc może i u nas przydałoby się więcej referendów a mniej partyjniactwa

    trainer

  • 10. Data: 2005-09-28 19:49:13
    Od: "August" <n...@p...pl>

    W artykule news:433ade73$0$5414$f69f905@mamut2.aster.pl grupowicz trainer
    napisał:

> [...]
    > kształtowania postawy obywatelskiej, której u nas prawie nie ma (są za
    > to "oni" którzy mają pieniądze tylko nie chcą dać)

    Ukształtować postawę to mogłoby JOW i biegunowość sceny politycznej.
    Dostałeś taką
    wielką płachtę w niedzielę ? Znałeś tam kogoś oprócz 1-2 osób ? :-)
    W referendum walutowym, sądzę że nikły procent kompetentnie oddałby swój
    głos pochylając się nad urną. Ja bym nie potrafił wytłumaczyć fachowo,
    dlaczego tak głosowałem i jaki byłby długofalowy skutek tej decyzji dla mnie
    jako obywatela. W takich wypadkach jednak jestem zwolennikiem decyzji
    kogoś mądrzejszego w momencie spełnienia wymagań UE i przy przyzwoleniu RPP.
    A nie jakich "pluszakowych
    kampanii" i referendami dla zdezorientowanego narodu. ;-).

    --
    S pozdravem,
    August