  • 11. Data: 2014-04-16 12:53:13
    Temat: Re: mBank - dziadostwo z wpłatomatami
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Z tymi wpłatomatami to takie kuriozum polskiego prawodawstwa. Bank
    > otrzymał wzory banknotów i zabezpieczeń. Ale do dnia ich emisji publicznej
    > nie miał prawa przekazać ich podmiotowi obsługującemu wpłatomaty, bo nie
    > pozwala na to
    > prawo. Więc łatka jest w drodze, a tempo jej rozpowszechnienia będzie
    > zależne od ustawień konkretnej maszyny, bo tam się aktualizacje puszcza w
    > ściśle określonym czasie. Z tego co wiem, większość nowszych maszyn już
    > łyka nowe. Nie
    > wiem jak jest z Euronetem, bo oni to robią na własną rękę.

    To są potwierdzone informacje (dotyczące propagacji tej "łatki") czy
    przypuszczenia? Coś nowego w sprawie? Bo dziś znowu zamierzam skorzystać z
    wpłatomatu mBanku, a na gadkę z infolinią nie mam ochoty.

  • 12. Data: 2014-04-16 18:33:29
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Infolinia i tak nic Ci nie powie, więc szkoda czasu. Nie wiem czy wpłatomat z którego
    skorzystasz akurat już zadziała, a nawet jak napiszesz który to, to sprawdzenie tego
    zajmie dłużej, niż Twój test. Ale podziel się wrażeniami, bo sam jestem ciekaw czy
    idzie to sprawnie.

  • 13. Data: 2014-04-16 18:51:49
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > który to, to sprawdzenie tego zajmie dłużej, niż Twój test.
    > Ale podziel się wrażeniami, bo sam jestem ciekaw czy idzie to sprawnie.

    Coś czuję, że zostanę dziś doprowadzony do szału przez te wpłatomaty. :)

    Mam trzy sztuki w rozsądnym zasięgu, wszystkie to NCR-y.

  • 14. Data: 2014-04-20 17:14:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator" 1...@g...co

    : Te nowe banknoty mają strasznie dużo bąbelków.
    : Musiała być gruba impreza, jak je projektowali.

    I ogromna potrzeba ich wprowadzenia -- niemal
    w przededniu wejścia Polski do strefy euro.

    Podobnie chyba było z wprowadzeniem nowych
    wzorów na rok przed wprowadzeniem denominacji. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 15. Data: 2014-04-20 17:20:35
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Konfabulator" 8...@g...co

    : niż Twój test. Ale podziel się wrażeniami,

    A nie należy tym zadaniem (testowaniem) obarczyć mBank?
    Czy mBank jest tylko od płatnego psucia interfejsu?
    Reszta pracy na zasadzie Słodowego? ;)

    Ile razy dałem komuś za darmo pieniądze (choćby w postaci
    bezpłatnej pracy) zawsze żałowałem, bo w zamian musiałem
    temu komuś służyć, gdyż w fakcie on miał pieniądze, nie ja. :)

    IMO i MarekZ, i inni mogą testować -- ale dlaczego za darmo,
    a nawet gorzej bo w zamian za podejrzliwe spojrzenia otoczenia? :)

    Może nich mBank ogłosi konkurs, dzięki któremu za zgłoszenie
    mu udanego wpłacenia nowej makulatury -- są orzeszki.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2014-04-21 12:15:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 20 Apr 2014 17:14:14 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]
    >: Musiała być gruba impreza, jak je projektowali.
    >
    > I ogromna potrzeba ich wprowadzenia -- niemal
    > w przededniu wejścia Polski do strefy euro.

    O spoko - banknoty maja krotki zywot, a do Euro jeszcze daaaaleeeeko.

    > Podobnie chyba było z wprowadzeniem nowych
    > wzorów na rok przed wprowadzeniem denominacji. :)

    Nie wiem jak to teraz - dawniej zmiana wzoru mogla byc tania.
    Teraz jakies dziwne czasy ze banknoty drukuje sie za granica ... to
    pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania produkcji, i jak widac
    przeprogramowanie maszynek.

    J.

  • 17. Data: 2014-04-22 09:27:20
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Na dziś wszystkie wpłatowamy łykają nowe banknoty, oprócz niektórych starych maszyn
    firmy NCR, które będą aktualizowane ręcznie przez serwisantów, co chwilę jeszcze
    potrwa. Cała reszta, łącznie z Euronetem łyka.

  • 18. Data: 2014-04-22 16:56:16
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Konfabulator" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > starych maszyn firmy NCR, które będą aktualizowane ręcznie przez
    > serwisantów, co chwilę jeszcze potrwa. Cała reszta, łącznie z Euronetem

    Interesujące, ponieważ ja dziś około 13:00 otrzymałem w oddziale Multi, że
    żaden wpłatomat w Krakowie (Wincory i NCR-y) nie łyka jeszcze nowych wzorów.
    Fakt, że ludzie na potęgę wpłacali bezprowizyjnie w kasie gotówkę wydawał
    się to potwierdzać, a dwa NCR-y (nie wyglądające wcale na stare)
    przetestowałem dziś osobiście.

    Obadamy ponownie pod koniec tygodnia. To już 15 dni od emisji. Faktycznie to
    musi być najlepszy bank. :)

  • 19. Data: 2014-04-22 18:19:20
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Jestem przekonany, że Wincor by przyjął. NCRów nawet nie idzie zdalnie sprawdzić.

  • 20. Data: 2014-04-25 01:07:33
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1xk6qu6zy1hs9.1xgdu2h2wqikr$....@4...net

    > O spoko - banknoty maja krotki zywot, a do Euro jeszcze daaaaleeeeko.

    Wprowadzono nie nowe papiery, ale nowe wzorce. [?osobowościowe?]

    > Nie wiem jak to teraz - dawniej zmiana wzoru mogla byc tania.
    > Teraz jakies dziwne czasy ze banknoty drukuje sie za granica

    Wtedy też drukowano za granicą RP. Poniekąd słusznie.

    > ... to pewnie i przetarg na wzor, koszt przygotowania
    > produkcji, i jak widac przeprogramowanie maszynek.

    Minutowy spot TV kosztował 7 milionów pln. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'