  • 1. Data: 2003-01-27 18:22:12
    Temat: [mBank] aktywacja supermarketu
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    Jeśli ktoś wysłał wydrukowane oświadczenie bez wcześniejszego
    dzwonienia to się niestety nie doczeka na aktywację :( Chciałem to
    zrobić na skróty tak jak ktoś tu podpowiedział (mam prawie zawsze
    nieaktywny kanał telefoniczny) ale tak się nie da - właśnie
    rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...

    --
    Marcin P.

  • 2. Data: 2003-01-27 18:24:44
    Temat: Re: [mBank] aktywacja supermarketu
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Marcin P. wrote:
> [...]
    > nieaktywny kanał telefoniczny) ale tak się nie da - właśnie
    > rozmawiałem z mlinkiem i teraz czekam na aktywację kanału...

    No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
    juz jestem do przodu ;)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankow

  • 3. Data: 2003-01-27 18:33:15
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > No a u mnie w koncu sie pojawily pierwsze zakupione jednostki! :) (i
    > juz jestem do przodu ;)

    Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
    od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
    dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)
    Chyba sobie jednak daruję.

    --
    Marcin P.

  • 4. Data: 2003-01-27 19:09:42
    Od: w...@p...onet.pl

    > Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
    > od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
> [...]
    I tak oto przez paranoidalne postulaty bezpieczeństwa wymuszone m.in. przez
    grupe pl.biznes.banki (chcemy nietypowych pytań, blokujmy kanał telefoniczny
    itp. itd.) mBank traci klientów, a klienci szansę wyboru funduszy bez prowizji
    z łatwym zakupem on-line
    ech
    życie, dogmaty i praktyka
    ;-)
    W.B

  • 5. Data: 2003-01-27 19:11:59
    Od: w...@p...onet.pl

    > Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam inny
    > od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
> [...]

    No cóż
    oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez ekspertow
    m.in. z pbb:
    żądanie nietypowych pytań na mLinii
    rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
    etc.
    i w ten sposób mkożna stracić Klientów
    a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
    inwestowania w FI
    Pozdr
    W.B

  • 6. Data: 2003-01-27 21:03:20
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No cóż
    > oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez
    ekspertow
    > m.in. z pbb:

    Oooo... Siegam pamiecia wstecz..... przypominam sobie dyskusje na innej
    liscie i tak sie zastanawiam... kto kilka m-cy temu planowal wprowadzic
    hasla jednorazowe do kanalu telefonicznego, tak zeby bez nich nic nie dalo
    sie zrobic?

    > żądanie nietypowych pytań na mLinii

    na to eksperci pbb maja niewielki wplyw, jak rowniez na inne dzialania
    banku. Przeciez dobrze wiesz. Czemu bank nie pomyslal o procedurze
    zastepczej gdy klient nie pamieta odpowiedzi na jedno pytanie? Czy nie mozna
    zadac 3 dodatkowych?

    > rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
    > etc.

    Rady radami, a kazdy sam podejmuje decyzje.

    > i w ten sposób mkożna stracić Klientów
    > a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
    > inwestowania w FI

    Mozna :(. Dlatego trzeba szukac zabezpieczen uniemozliwiajacych dostep
    osobom nieuprawnionym a jednoczesnie nie utrudniajacych zycia klientowi. Do
    czego, mam nadzieje, m*Banki beda dazyly :).

    Pozdrawiam
    Maciej

  • 7. Data: 2003-01-27 21:18:56
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    > Oddzwonili i zapytali mnie o numer tel. służbowy - tylko, że mam
    inny
    > od paru tygodni i tamtego nie pamiętam a bez tego ani rusz - mam się
    > dowiedzieć i zadzwonić jeszcze raz :)

    Uzbrojony w kilka numerów moich poprzednich pracodawców zamówiłem
    jeszcze raz rozmowę w celu aktywacji kanału. No i dzwonili 6 razy -
    telefon dzwonił ze 2 sekundy i przestawał :)

    --
    Marcin P.

  • 8. Data: 2003-01-28 02:35:51
    Od: BAH <b...@p...onet.pl>

    Dnia 27 Jan 2003 20:11:59 +0100, w...@p...onet.pl napisał(a):

    >No cóż
    >oto efekt paranoidalnej koncepcji bezpieczeństwa lansowanej przez ekspertow
    >m.in. z pbb:

    Tak dla porządku wypadałoby przypomnieć,
    conieco o tajemnicy lekarskiej
    i nie wchodzeniu w kompetencje Ministra Zdrowia.

    Ponadto owe koncepcje powstawałły w dobie
    braku haseł "jednorazowych" (" nie jest przypadkowy).

    >żądanie nietypowych pytań na mLinii
    Pewnie ! Po co w ogóle o coś pytać?
    (No może "jak masz na imię ?")

    >rady, aby blokować kanał telefoniczny w mBanku
    >etc.

    Były też rady by ten kanał był "pasywny"
    ale tu na przeszkodzie stały "względy rtechniczne".

    Trzymanie pieniędzy na "3 cyferkach"
    (o tyle cyfr z 6-cio cyfrowego PIN-u pyta automat)
    to sport na który nie każdy ma ochotę.

    Jakoś nie przypominam sobie wtedy podobnych zarzutów

    >i w ten sposób można stracić Klientów

    Twierdzenie, ze poprzez dbanie o poziom bezpieczeństwa
    traci sie klientów trąci paranoją.

    Może od razu wprowadzić PIN jako klucz do szelkich kanałów.
    (jak w pewnym "bezpiecznym" banku)

    Albo pozwolić każdemu, kto powie, że ma na imie Wojtek
    wykonanie dowolnego przelewu.

    Bezpieczeństo, to nie szopka.
    Skoro się zadaje pytanie, to winno to coś dawać

    Przez kanał telefoniczny można zlecić przelew na dowolne konto
    (bez TAN-u !!!) a to już jest wystarczający powód by domagać się
    odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa.

    >a Klient traci bezprowizyjny, z szerokim wyborem system transakcyjny do
    >inwestowania w FI

    Udostepnianie do kontaktów z bankiem telefonu służbowego
    można uznac za niefrasobliwość..
    (jest tu też wina banku - nieprecyzyjne sformułowania formularza).

    Klient nic nie traci. No może w tym przypadku pamięć.

    Rozumiem, ze taki klient dla Banku to skarb
    (a nuż zapomni, że ma w nim pieniądze ;-))) )

    >Pozdr
    >W.B
    BAH

  • 9. Data: 2003-01-28 21:08:09
    Od: "Marcin P." <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin P." <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Uzbrojony w kilka numerów moich poprzednich pracodawców zamówiłem
    > jeszcze raz rozmowę w celu aktywacji kanału. No i dzwonili 6 razy -
    > telefon dzwonił ze 2 sekundy i przestawał :)

    Chyba czytają tą listę - od dzisiaj mam dostępne fundusze bez
    telefonicznej aktywacji :)

    --
    Marcin P.

  • 10. Data: 2003-01-28 21:50:03
    Od: Maciej <m...@N...poczta.fm>

    In article <b16rfo$2f58$1@news.atman.pl>, Marcin P. wrote:

    > Chyba czytają tą listę - od dzisiaj mam dostępne fundusze bez
    > telefonicznej aktywacji :)

    Bez odsylania umowy ????? Ja juz od 19 czekam i nie widze zeby byla tak
    na telefon aktywowana usluga!