  • 1. Data: 2003-01-27 16:25:29
    Temat: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
    Od: l...@p...onet.pl

    Wplacalem pieniadze na Inteligo w PKO BP.
    Bylem zdziwiony bo na potwierdzeniu dokonania wplaty widoczny jest tylko numer
    odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i nazwiska).

    Gdy wplacalem na swoje konto w BPH to w tym banku wymagane jest podanie danych
    odbiorcy. Tak wiec w razie pomylki "pani z okienka" i wpisania blednego numeru,
    mozna ustalic ze blad rzeczywiscie mial miejsce bo nr rachunku nie zgadza sie z
    nazwikiem odbiorcy.
    W PKO nie ma takiej mozliwosci. W razie gdyby przekrecono numer konta to
    pieniadze poplyna do kogo innego i jak ja wtedy udowodnie ze to pracownik banku
    sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka sytuacja jest przeciez mozliwa.

    Pewnie mi odpowiecie ze zanim odejde od kasy to mam sobie sprawdzic numer, no
    ale wiadomo ze kazdemu sie spieszy bierze kwitek i odchodzi. Kto by tam
    sprawdzal 26 cyfr. Na pewno malo kto to robi.

    Ciekaw jestem dlaczego PKO nie moze wpisywac na potwierdzeniu wplaty danych
    odbiorcy? :(

  • 2. Data: 2003-01-27 16:40:47
    Temat: Re: PKO BP- wplata na Inteligo (dane odbiorcy)
    Od: "MariuszJ" <m...@d...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    banku
    > sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka sytuacja jest przeciez

    Witam
    Z uwagi na to, że pierwsze dwie cyfry numeru rachunku (tych 26 cyfrowych) to
    cyfry kontrolne, to gdy się pomylisz to te pieniądze nie dojdą do nikogo.
    Poprostu pani wpisując nr konta powie Ci, że jest niepoprawny.
    Pozdr
    MariuszJ

  • 3. Data: 2003-01-27 16:44:52
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:1cdc.00000725.3e355d78@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <l...@p...onet.pl>:

    > Gdy wplacalem na swoje konto w BPH to w tym banku wymagane jest
    > podanie danych odbiorcy.

    A był to numer nowy 26-cyfrowy, czy stary?

> [...]
    > to pieniadze poplyna do kogo innego i jak ja wtedy udowodnie ze to
    > pracownik banku sie pomylil a nie ja podalem inny numer? taka

    Pocieszę Cię: Inteligo ma nowe numery 26-cyfrowe z 2 cyframi kontrolnymi,
    dzięki którym z dużym prawdopodobieństwem prosta pomyłka przy wpisywaniu
    skutkuje całkowicie nieprawidłowym numerem, zatem już przy zlecaniu przelewu
    taka przypadkowa pomyłka zostanie wykryta.

    --
    Robert

  • 4. Data: 2003-01-27 16:46:55
    Od: l...@p...onet.pl

    Co jesli pani pomyli ostatnia cyfre i zamiast 5 wpisze np. 6?
    Pieniadze nie poplyna na inne konto?

  • 5. Data: 2003-01-27 16:51:56
    Od: l...@p...onet.pl

    thx, kapuje:)

  • 6. Data: 2003-01-27 16:52:49
    Od: "Robert" <s...@o...pl>

    news:1cdc.00000734.3e35627f@newsgate.onet.pl, Użytkownik
    <l...@p...onet.pl>:
    > Co jesli pani pomyli ostatnia cyfre i zamiast 5 wpisze np. 6?
    > Pieniadze nie poplyna na inne konto?

    Nie. System nie przyjmie takiego numeru jako blędny - właśnie po to
    wprowadzono te 2 cyfry kontrolne na początku - one są obliczone na podstawie
    wszystkich pozostałych cyfr.

    --
    Robert

  • 7. Data: 2003-01-27 17:26:15
    Od: "Toomaas" <T...@p...internetdsl.pl>

> [...]
    nazwiska).

    > Ja jak wpłacam w PKO BP zawsze dostaje potwierdzenie wpłaty z numerem
    konta i moimi danymi.

  • 8. Data: 2003-01-27 18:19:40
    Od: KG <a...@U...poczta.onet.pl>

    Toomaas napisał(a):

    > Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > numer
    > nazwiska).

    > konta i moimi danymi.

    Ja podobnie. Ale ich trzeba za każdym razem sprawdzać. Raz po dokonaniu wpłaty
    panienka z okienka zadzwoniła do mnie na komórkę, że jej pieniędzy nie dałam.
    Dodam, że wcześniej przy wypisywaniu potwierdzenia narobiła więcej błędów niż
    mi się wydawało, że można zrobić. Błędy tylko w moich danych, nr konta był ok.
    , ale zawsze mogli coś próbować kombinować i nie wydać.
    PKO to PKO....
    Kaa

  • 9. Data: 2003-01-27 19:41:54
    Od: "Gissbourne" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Robert" <s...@o...pl> napisał w wiadomości news:
> [...]
    przelewu
    > taka przypadkowa pomyłka zostanie wykryta.

    Na 3 znane mi numery kont wszystkie maja liczbe kontrolna 50

    Gissbourne

  • 10. Data: 2003-01-27 19:53:02
    Od: "Wojciech Nawara" <n...@o...pl>

> [...]

    numer
    > odbiorcy. Przy wpłacie nie podaje sie danych odbiorcy (imienia i

    No to coś ktoś popierniczył.

    Przy wpłacie gotówkowej w placówce PKO BP na inteligo musisz podać numer
    rachunku odbiorcy, a także jego dane i swoje dane [nadawcy].

    W przypadku wypisanych ręcznie kwitków [formularzy standardowych] - jest to
    oczywiste - gdyż są odpowiednie pola do wypełnienia, które potem obsługa
    wprowadza do systemu.

    W przypadku wpłaty na dyspozycję ustną - także należy podać dane nadawcy i
    odbiorcy. Dane nadawcy widać potem w historii rachunku.

    Zależy też jak to potem wpiszą do systemu - u mnie raz wpisali tylko
    nazwisko i tytuł zmienili na "wpłata własna"... Jak się komu chce...

    Można też edytować pole "tytułem"... Ale to długa historia i lepiej nie
    próbować... Generalnie powinno się dać...

    Sam w jednym oddziale dostaję dwa różne rodzaje potwierdzeń, w zależności od
    tego, która kasjerka mnie obsługuje...
    Albo czasami obciążają mnie prowizją, a dopiero na mój protest anulują
    opłatę i wprowadzają na nowo... Jakby system nie rozpoznawał numeru i
    automatycznie naliczał opłatę - inaczej - kobicie z reguły trzeba wyraźnie
    zaznaczyć, że to inteligo BEZ prowizji - bo ona musi to jakoś inaczej
    wpisać... :-/

    Zauważyem też, że w danej placówce po jednej operacji wpłaty już pozostają
    dane klienta w systemie...

    Tak, że jest duży bałagan z tymi wpłatami, zależy od osoby, jej kompetencji
    i humoru...
    Chyba trzeba będzie poczekać na ten nowy system informatyczny PKO BP, żeby w
    końcu nabrało to jednolitego kształtu...

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara
    w...@p...onet.pl; 0501950782