  • 1. Data: 2003-01-27 17:12:27
    Temat: Czy żona też odpowiada za kredyt??
    Od: "Arti" <w...@o...pl>

    czy żona też odpowiada za kredyty które zciągnołem przed ślubem a co należy
    teraz zrobić żeby jej nie scigali za te pienjądze.Pozdrawiam
    arti

  • 2. Data: 2003-01-27 17:30:13
    Temat: Re: Czy żona też odpowiada za kredyt??
    Od: "berdycz" <p...@b...pl>

    Użytkownik "Arti" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
    > teraz zrobić żeby jej nie scigali za te pienjądze.Pozdrawiam

    UREGULOWAĆ STARY DŁUG

  • 3. Data: 2003-01-27 18:59:19
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Trzeba było przed ślubem zrobić sobie rozdzielność majątkową ... Teraz to
    już po ptakach.

    Pozdroofka
    Kasia Skalska

  • 4. Data: 2003-01-27 20:46:23
    Od: l...@p...onet.pl

    Jezeli wierzytelnosc powstala przed powstaniem wspolnosci ustawowej wtedy
    wspolmalzonek nie odpowiada.
    Pieniadze moga sciagnac tylko z Twojego majatku odrebnego lub Twojego
    wynagrodzenia za prace.
    art 41$2 k.r.o.

  • 5. Data: 2003-01-28 17:39:52
    Od: "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org>

    Użytkownik "Kasia" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Trzeba było przed ślubem zrobić sobie rozdzielność majątkową ... Teraz to
    > już po ptakach.

    Bzdura. I po co pisać jak się nie wie? Ktoś niedoczyta wątku i pomyśli, że
    to prawda...

    --
    Tomasz Waszczyński

  • 6. Data: 2003-01-29 07:54:53
    Od: "Arti" <w...@o...pl>

    To jak to jest panie Tomku

  • 7. Data: 2003-01-29 09:04:37
    Od: "Tomasz Waszczyński" <w...@w...org>

    Tak jak napisał l...@p...onet.pl w poście z 27. bm.

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 8. Data: 2003-01-29 11:29:30
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jezeli wierzytelnosc powstala przed powstaniem wspolnosci ustawowej wtedy
    > wspolmalzonek nie odpowiada.

    On podpisal umowe przed slubem, a gdzie jest napisane ze wykorzystal max
    pozyczki też przed slubem? To po pierwsze, po drugie jak w tej sytuacji
    (brak zniesienia wspolnoty majątkowej) wyobrazasz sobie "majątek odrębny
    męza"?

    > Pieniadze moga sciagnac tylko z Twojego majatku odrebnego lub Twojego
    > wynagrodzenia za prace.
    > art 41$2 k.r.o.

    Art. 41. § 1. Zaspokojenia z majątku wspólnego może żądać także wierzyciel,
    którego dłużnikiem jest tylko jeden z małżonków.
    § 2. Jeżeli jednak wierzytelność powstała przed powstaniem wspólności
    ustawowej (...)

    A powstala? Pozyczka na Eurokoncie jest odnawialna co rok wiec kwestia
    powstania wierzytelnosci jest mocno dyskusyjna.

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-01-31 21:42:15
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > pozyczki też przed slubem? To po pierwsze, po drugie jak w tej sytuacji
    > (brak zniesienia wspolnoty majątkowej) wyobrazasz sobie "majątek odrębny

    Momentem powstania wierzytelnosci jest moment zawarcie umowy. Bez znaczenia
    jest to czy pieniadze zostaly juz wykorzystane. (niewazne kiedy je wydał)
    Wzial pozyczke przed slubem, wiec tylko on za nia odpowiada.

    Jak sobie wyobrazam majatek odrebny w czasie trwania malzenstwa? Poczytaj
    troszke k.r.o to zrozumiesz. art.33 kro:
    "Odrebny majatek kazdego z malzonkow stanowia:
    1)przedmioty majatkowe nabyte przed powstaniem wspolnosci ustawowej
    2) .....
    i nastepne"
    wiec np. jesli masz swoj samochod i wyjdziesz za mąż to ten samochod jest wciaz
    tylko Twoj.
    wspolne sa tylko te rzeczy, ktore zostana nabyte w czasie trwania
    malzenstwa.art32 kro.

  • 10. Data: 2003-02-03 17:25:48
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Momentem powstania wierzytelnosci jest moment zawarcie umowy.

    No to wracamy do drugiego pytania - umowe o pozyczkę na eurokoncie odnawia
    się co roku bo jest to "roczna" pożyczka więc czy odnowienie umowy w czasie
    trwania małzenstwa nie rozciąga odpowiedzialnosci materialnej na
    wspólmałzonka?:-))

    HaNkA