  • 1. Data: 2007-12-27 20:20:47
    Temat: mBank - IKE
    Od: DarekM <d...@t...pl>

    Witam.
    Chciałem żonie pomóc założyć IKE w mBanku. Myślałem, że dam sobie radę,
    bo w końcu mam tam konto od wielu lat i mam tam też od 3 lat IKE, ale
    przez taki syf przechodzę:
    - najpierw dowiedziałem się, że na moim koncie nie da rady, żona musi
    założyć konto - trudno takie widocznie przepisy,
    - potem korzystajęc porady mało rozgarniętego doradcy na czacie
    (zapytałem czy mając u nich IKE mogę być wspówłaścicielem z żoną konta)
    złożyłem z żoną wniosek - ODMOWA, bo już mam rachunak w mBanku
    - zareklamowałem to wybine nieuctwo - dostałem odpowiedź bez logiki, że
    to moja wina, bo pytałem się o to czy mogę być współwłaścicielem konta,
    a mam już IKE w mBanku a nie powiedziałem że mam konto - SIC! -nie można
    mieć IKE w mBanku, a nie mieć konta!!!! A poza tym to tam tylko ogólne
    pytania powinienem zadawać a nie takie szczegółowe!!!
    Szczegółowe na infolinii - NA KTÓRĄ PRZEZ PONAD PÓŁ GODZINY CZEKAŁEM NA
    POŁĄCZENIE I MNIE ROZŁĄCZYŁO!!!
    - przelałem tam kasę na e-konto czekając na założenie IKE, i znowu
    odmowa!!!!!!! Na infolinii nie wiedzą dlaczego, a wogóle to zablokowali
    mi konto - i nie potrafią odpowiedzieć dlaczego!!!

    Może ktoś doradzi, gdzie w ciągu jednego dnia założę konto IKE
    inwestujące w akcje z dostępem/obsługą internetową?

    BRE BANKOWI DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ - Żona jutro da dyspozycję likwidacji
    konta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Darek

  • 2. Data: 2007-12-27 22:46:24
    Temat: Re: mBank - IKE
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > BRE BANKOWI DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ - Żona jutro da dyspozycję likwidacji
    > konta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Nieudolnym klientom dziekujemy :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2007-12-27 22:52:54
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Gru, 23:46, KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> wrote:

    > Nieudolnym klientom dziekujemy :)

    mBank ma rozne dziwne takie przy laczonych kontach.
    Syn ma Izzy, ja znacznie pozniej zalozylem zwykle konto, do ktorego
    podpieto jego Izzy (jestem pelnomocnikiem).
    Przy przejsciu w moim koncie na kody sms, okazalo sie, ze ida na jego
    komorke a nie na moja.
    Dlaczego? Przeciez to dwa rozne konta?
    mlinka powieddzial mi, na jaki numer ida sms (komorka syna), kazalem
    usunac numer komorki syna i juz ok. Nie wiem, co by bylo, jakby on tez
    chcial aktywnie korzystac z konta i przejsc na sms z kodow
    jednorazowych?

  • 4. Data: 2007-12-27 23:19:55
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    Użytkownik "DarekM" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Chciałem żonie pomóc założyć IKE w mBanku. Myślałem, że dam sobie radę,
    > bo w końcu mam tam konto od wielu lat i mam tam też od 3 lat IKE,
    To za mało. Oprócz posiadania konta wymagana jest choćby minimalna wiedza
    o tym koncie, co w przypadku banku wirtualnego wiąże się z umiejętnością
    czytania ze zrozumieniem.
    > ale przez taki syf przechodzę:
    > - najpierw dowiedziałem się, że na moim koncie nie da rady, żona musi
    > założyć konto - trudno takie widocznie przepisy,
    Dlaczego ich nie znasz? Za wgląd do regulaminu trzeba tam słono płacić i
    nie stać cię?
    > - potem korzystajęc porady mało rozgarniętego doradcy na czacie
    > (zapytałem czy mając u nich IKE mogę być wspówłaścicielem z żoną konta)
    Może był mało rozgarnięty, ale to co przekazał tego nie dowodziło.
    > złożyłem z żoną wniosek - ODMOWA, bo już mam rachunak w mBanku
    Na upartego złożyć się da, ale do głowy by mi nie przyszło składać wniosek
    nie czytając go, a tam
    https://form.mbank.com.pl/wnioski/ek/index.html?opti
    on=mbank&option=mbank
    już na pierwszej stronie "Jeżeli posiadasz już rachunek osobisty w mBanku
    (indywidualny/wspólny) pamiętaj, że kolejny rachunek w ramach tej samej
    umowy otworzysz telefonicznie."
    Gdybyś tak jeszcze poświęcił minutkę na zapoznanie się z regulaminem.
    Nawet nie z całym, bo wystarczyłoby tylko z rozdziałem poświęconym
    rachunkom wspólnym. Jest też FAQ, w którym przystępniejszym językiem
    opisano to i owo w wystarczającym stopniu.
    > - zareklamowałem to wybine nieuctwo
    Czyje?
> [...]
    > powiedziałem że mam konto - SIC! -nie
    > można mieć IKE w mBanku, a nie mieć konta!!!!
    Można mieć konta bez możliwości otworzenia IKE.
    Można mieć konta wspólne bez możliwości otworzenia IKE i jednocześnie
    konto indywidualne, do którego da się podczepić IKE.
    Podobnych opcji jest jeszcze trochę, bo konto koncie nie jest równe. Są
    tam dostępne różne rachunki i wszystko rozbija się o szczegóły, których ty
    najwyraźniej nie jesteś świadom.
    > A poza tym to tam tylko
    > ogólne pytania powinienem zadawać a nie takie szczegółowe!!!
    Pytania szczegółowe zapewne wymagałyby identyfikacji klienta, czyli
    sprawdzenia twojej tożsamości, a czatując trudno byłoby ci przedstawić DO
    czy hasło przypisane temu kanałowi dostępu, bo po pierwsze takiego nie ma,
    a po drugie, nawet gdyby było, to jak tym kanałem dostarczyć go do mBanku
    nie okazując go nikomu. Ja nie potrafię.
    > Szczegółowe na infolinii - NA KTÓRĄ PRZEZ PONAD PÓŁ GODZINY CZEKAŁEM NA
    > POŁĄCZENIE I MNIE ROZŁĄCZYŁO!!!
    Odnotowano już takie przypadki gdy klient dzwonił z telefonu impulsowego,
    lub uparcie nie chciał by go poddano uprzedniej identyfikacji telekodem,
    co można osiągnąć przez wklepywanie zera zamiast cyfry "1" zaraz po
    zgłoszeniu się lektora. Zawsze uprzednio przedstawiałem się przy pomocy
    telekodu i nigdy nie czekałem więcej jak kilka minut. Nie czekałem też
    przy zakładaniu IKE, bo wtedy nawet nie dzwoniłem. Wszystkie informacje
    mam podane na stronach internetowych, więc po co miałbym dzwonić? To bank
    wirtualny z ofertą prezentowaną na stronach internetowych. Gdybym wymagał
    oferty w inny sposób, to zgłosiłbym się do marmurka.
    > - przelałem tam kasę na e-konto czekając na założenie IKE, i znowu
    > odmowa!!!!!!!
    Czego odmowa?
    > Na infolinii nie wiedzą dlaczego, a wogóle to zablokowali mi konto - i
    > nie potrafią odpowiedzieć dlaczego!!!
    Lub nie chcą, ewentualnie nie mogą gdyż im nie wolno. Między tobą a twoją
    żoną są niewielkie różnice, choćby w uprawnieniach. Ty masz dostęp do
    informacji tylko o twoim rachunku i analogicznie żona tylko o swoim. Nawet
    rachunek wspólny niewiele zmienia. Wszelkie dyspozycje wolno składać
    jedynie w swoim imieniu i jeśli chcesz wiedzieć co w trawie piszczy
    odnośnie żony, to musisz się do nie zwrócić, a gdyby ona nie wiedziała, to
    sama musi szukać pomocy na mLinii bez takiego pośrednika jak ty, bo mBank
    więdząc o wykorzystywaniu haseł i identyfikatora przez inne osoby powinien
    w trosce o klienta (tu twojej żony) zablokować dostęp do rachunku.
    Podobnie z kartami płatniczymi i o takich przypadkach na tej grupie można
    przezytać.
    > Może ktoś doradzi, gdzie w ciągu jednego dnia założę konto IKE
    > inwestujące w akcje z dostępem/obsługą internetową?
    Na pewno nie w mBanku, bo ten bank w swojej ofercie nie ma IKE na rachunku
    maklerskim. Nie jestem pewny czy to dobra odpowiedż, gdyż powątpiewam w to
    czy wiesz co to jest inwestowanie w akcje.
    > BRE BANKOWI DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ - Żona jutro da dyspozycję
    > likwidacji konta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Chyba nawet w krajach muzułmańskich żona ma większe prawa i czasami może
    zadecydować sama nie bacząc na opinię męża.
    Twojej żonie współczuję. Takie wyręczanie oddala ją od rzeczywistości i
    gdyby coś ci się stało, to będzie bezradna i zagubiona. Udostępnij jej
    internet i choćby na chwilę telefon. Może tego od razu nie doceni, ale
    wyjdzie jej na dobre.
    > Darek

    Pozdr.
    K.K.

  • 5. Data: 2007-12-28 08:13:43
    Od: "Robert Wicik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DarekM" <d...@t...pl> napisał w wiadomości
    > BRE BANKOWI DZIĘKUJĘ ZA WSPÓŁPRACĘ - Żona jutro da dyspozycję likwidacji

    Podobnie kilka lat temu zmieniałem swój rachunek na wspólny z żoną i
    zakładałem IKE dla nas i wszystko poszło sprawnie.
    Miałeś pecha. Albo Ty czegoś nie doczytałeś, albo dostałeś złe informacje z
    mLinii.