  • 1. Data: 2007-12-27 12:46:23
    Temat: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: <a...@p...onet.pl>

    przed świętami dokonałem zakupu i zapłaciłem karą MasterCard
    /wypuła/.Operacja opiewała na 1780 zł. Moje zdiwienie wywoło to ,że nie
    żądano PIN tlko podpisu. Dodam ,że zakupu dokonywałem w poważnej placówce
    handlowej .Zapytalem ekspedjentkę dalczego podpis a nie pin .Odpowiedziała
    ,że terminal tak pokazuje.Czy to jest normalne,?Moje zaufanie do karty
    zmalało do zera.tak naprawdę ktoś ,kto wszedł by w posiadanie kary opróznił
    by konto w ciągu 10 minut

    akohoro

  • 2. Data: 2007-12-27 13:11:20
    Temat: Re: Karta MasterCard autoryzacja pin czy podpis
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 27 Dec 2007 13:46:23 +0100, <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zmalało do zera.tak naprawdę ktoś ,kto wszedł by w posiadanie kary opróznił

    O, kolejny który łyknął marketingowe bajędy o bezpieczeństwie PIN-u.

    Masz PIN - złodziej podpatruje PIN i kradnie Ci kartę. Efekt - nie
    masz kasy.

    Masz podpis - złodziej kradnie Ci kartę. Efekt - masz swoją kase z
    powrotem z wyjątkiem małej kwoty (zależnej od banku).
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 3. Data: 2007-12-27 14:17:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    No to "zawsze" podpis.....
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2007-12-27 18:35:01
    Od: <a...@p...onet.pl>

    wiadomości news:mv87n3l7r8maa37r1u5uio82kj7ll68qp7@4ax.com...

> [...]
    >
    > Masz podpis - złodziej kradnie Ci kartę. Efekt - masz swoją kase z
    > powrotem z wyjątkiem małej kwoty (zależnej od banku).

    no to tylko tak Ci się wydaje .czy Ty kiedyś udowodniałeś ,że to nie twój
    podpis ? Moje rozumowanie jest takie: złodziej nie zna pinu pieniędzy nie
    ruszy ,Złodziej ma kartę z podpisem ,podrabia i bierze a ja muszę udadniać
    ,że nie brałem .
    Dodam,że pani nawet nie spojrzała na drugą srtonę katy ,dała kwitki do
    podpisu i wydała towar, po prostu bardzo mnie zdziwiło ,że pani w poważnym
    sklepie / nie żaden spuermaket/ w żaden sposób nie starała się zweryfikować
    tego czy to ja jestem właścicielem tej karty, tym bardziej ,że nie był to
    kosz zakupów tylko jeden drogi przedmiot. Ponaddto na karcie jest "
    paseczek" na umieszczenie podpisu i porównywanie go z podpisem na kwitku nie
    wydaje się zbyt pewnym sposobem identyfikacji.Poprostu mam wątpliwości.
    akohoro

  • 5. Data: 2007-12-27 18:53:52
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 27 Dec 2007 19:35:01 +0100, <a...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >ruszy ,Złodziej ma kartę z podpisem ,podrabia i bierze a ja muszę udadniać

    Nie musisz, chyba, że bank dupa. A jeśli bank dupa, to trzeba zminić.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 6. Data: 2007-12-27 19:02:40
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 27 Dec 2007 13:46:23 +0100, w <fl06r1$bcl$1@news.onet.pl>,
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Moje zaufanie do karty
    > zmalało do zera.tak naprawdę ktoś ,kto wszedł by w posiadanie kary opróznił
    > by konto w ciągu 10 minut

    Moje zaufanie w twoją wiedzę spadło do 0 w ciągu 10 sekund :).

  • 7. Data: 2007-12-27 20:23:51
    Od: "ianus" <U...@o...pl>

    "moje zaufanie w twoją wiedzę"

    piękna polszczyna...

    JS

  • 8. Data: 2007-12-27 20:31:38
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 27 Gru, 21:23, "ianus" <U...@o...pl> wrote:
    > Użytkownik <r...@k...pl> napisał w
    wiadomościnews:0mt7n31mfn18os9597epgkfct37oqiuuqr@4a
    x.com...

    > "moje zaufanie w twoją wiedzę"
    >
    > piękna polszczyna...

    Nie widze jaki masz problem w tym temacie ;)

  • 9. Data: 2007-12-27 21:49:32
    Od: <a...@p...onet.pl>

    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Moje zaufanie do karty
    > zmalało do zera.tak naprawdę ktoś ,kto wszedł by w posiadanie katry
    > opróznił
    > by konto w ciągu 10 minut

    Moje zaufanie w twoją wiedzę spadło do 0 w ciągu 10 sekund :).

    a tak konkretnie to masz coś do powiedzenia na ten temat ?
    Ja mam wątpilwości do sposobu autoryzacji operacji na kwotę 1780 zł i wcale
    nie twierdziłem ,że mam wielką wiedzę na ten temat

    akohoro

  • 10. Data: 2007-12-27 22:09:18
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-12-27 22:49, a...@p...onet.pl stwierdził, że:
    > a tak konkretnie to masz coś do powiedzenia na ten temat ?

    Owszem. Ciesz się z podpisu i martw, gdy proszą o PIN.

    > Ja mam wątpilwości do sposobu autoryzacji operacji na kwotę 1780 zł i
    > wcale nie twierdziłem ,że mam wielką wiedzę na ten temat

    Obyś nigdy nie musiał składać reklamacji na transakcję autoryzowaną PINem.

    --
    Marcin Nowakowski
    MCR@IRC, ICQ UIN: 53375070, GG: 1824096, GSM: +48 722 099970,