Finanse

Finanse - porady

1. Data: 2007-12-27 17:21:39
Temat:Bankomat wciągnął kartę - jak się załatwia zwrot?
Od:"McClusky" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bankomat Banku Polskiej Spóldzielczości S.A. na ul. Kurzy Targ 5 we
Wrocławiu wziął i zatrzymał sobie kartę płatniczą WBK-u. Bankomat wyświetlił
na sekundę jakiś komunikat, ale nie zdążyłem przeczytać... Oddział banku,
przy którym stoi bankomat akurat był już zamknięty. Karta była ważna i nie
było powodu, by karta została zatrzymana "z urzędu", więc winę ponosi jakaś
awaria (a może ja źle włożyłem kartę - bankomat ją "zabrał" zaraz po
włożeniu, jeszcze zanim się wyświetliło pytanie o język i żądanie PIN).
Jak teraz zabrać się za odzyskanie karty? Czy to trwa? Pierwszy raz mnie to
spotkało i chciałbym się przygotować na ewentualne korowody
biurokratyczne... A może wytarczy podejść do tego oddziału, przy którym jest
bankomat i zażadać zwrotu?

tia

McClusky

2. Data: 2007-12-27 18:16:47
Od:KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> biurokratyczne... A może wytarczy podej?ć do tego oddziału, przy którym jest
> bankomat i zażadać zwrotu?

Ale od razu na nastepny dzien. Potem juz tylko mozesz zaglądac po nią do
swojego oddziału, który ci tą kartę wydał.

--
Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

3. Data: 2007-12-27 19:35:24
Temat:Re: Bankomat wci?????????????????????????????????????
Od:Krystek <s...@k...eu.org> szukaj wiadomości tego autora

McClusky pisze:

[...]

> [...]
> to spotkało i chciałbym się przygotować na ewentualne korowody
> biurokratyczne... A może wytarczy podejść do tego oddziału, przy którym

Mnie raz taka sytuacja spotkała w bankomacie Kredyt Banku (od tej pory
unikam ATM-ów tego banku ;-)) dla karty VISA Electron mBank. Chciałem
doładować konto pre-paid telefonu komórkowego, ale kiedy wlazłem w menu
maszyny okazało się, że nie obsługują mojej sieci GSM. Nie pamiętam już
czy nacisnąłem Anuluj czy Zakończ na klawiaturze bankomatu w każdym
razie usłyszałem ze środka zgrzyt i drukarka wewnątrz coś druknęła a
potem słychać było jak karta spada do do jakiejś kasetki wewnątrz.

Szczęście w nieszczęściu bankomat znajdował się obok placówki bankowej
niedaleko mojego miejsca zamieszkania, więc w ciągu dnia udałem się tam
po odbiór karty. Musiałem wypełnić druczek zwrotu karty: podać jej
numer, typ (VISA czy Maestro / MasterCard), rodzaj (debetowa czy
kredytowa) oraz zdaje się wpisać numer dowodu osobistego i podpisać się
tak jak na karcie. Nie bolało ;) Po wypełnieniu karteczki pani z obsługi
banku przyniosła mi moja kartę i to było na tyle z tej przygody.

K.

4. Data: 2007-12-28 00:51:01
Od:"MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"McClusky" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
> spotkało i chciałbym się przygotować na ewentualne korowody
> biurokratyczne... A może wytarczy podejść do tego oddziału, przy którym

Dokonac zastrzezenia karty i zamowic nowa. Kiespka praktyka jest odbieranie
karty, ktora nie wiadomo przez ile rak przeszla.
W Polsce nie ma jeszcze takich problemow, ale moglby to byc fake atm, a
wtedy kazda minuta zwloki w zastrzezeniu karty moze duzo kosztowac...

MK

5. Data: 2007-12-28 01:43:28
Od:witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

MK wrote:
> [...]
> W Polsce nie ma jeszcze takich problemow, ale moglby to byc fake atm, a
> wtedy kazda minuta zwloki w zastrzezeniu karty moze duzo kosztowac...

eee, nie przesadzaj. cierpisz na urojenia.

6. Data: 2007-12-28 19:45:32
Temat:Re: Bankomat wciągnął kartę - jak się załatwia zwrot? [karta odzyskana]
Od:"McClusky" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Otóż, po odstaniu w:
- kolejce w oddziale banku (oddział powiedział, że to nie ich sprawa, mam
problem ze SWOJĄ kartą),
- kolejce do banku gdzie przepadła karta (pani powiedziała, że trzeba
zaświadczenie z bankui macierzystego, że karta jest "czysta" by
zweryfikować, że można oddać - właśnie pani wysyłała tę kartę do swojej
centrali celem "skasowania"),
- trzech kolejkach w WBK (coby wydali zaświadczenie - doradca klienta
wypisał ręcznie papierek i podstemplował),
- ponownie w kolejce do banku, w którym karta przepadła (dość ostra rozmowa,
bo pani nnie kwapiła się by uznać ręcznie napisane zaświadczenie).
i... po 4 godzinach korowodów, karta odzyskana. W przeciwnym wypadku
trzebaby było wyrabiać nową.

Opis dla tych, których jeszcze spotka taka przygoda - nie życzę.

McClusky