  • 21. Data: 2004-10-30 10:34:12
    Temat: Re: lukas e-bank
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Adam S. napisał(a):

    > Znaczy się zajmują bo zadzwoniłeś , czy też nic o tym nie wiedzieli ?

    Jakby wiedzieli to by to już dawno zmienili.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 22. Data: 2004-10-30 10:49:31
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    >Jakby wiedzieli to by to już dawno zmienili.

    To ten podejrzewany przez niektórych monitoring grupy jakoś kulawo wychodzi
    Lucasowi

    pozdrawiam
    Adam

  • 23. Data: 2004-10-30 11:34:56
    Od: "RobertSA" <u...@o...pl>

    clvpd4$5n9$...@k...task.gda.pl,
    Adam S. <d...@p...onet.pl>:

    > Znaczy się zajmują bo zadzwoniłeś , czy też nic o tym nie wiedzieli ?

    Chyba to pierwsze, w kazdym razie nie przyznali sie, ze wiedzieli.

    --
    Robert

  • 24. Data: 2004-10-30 11:38:55
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    > Chyba to pierwsze, w kazdym razie nie przyznali sie, ze wiedzieli.

    dzwonilem po Tobie kilkanascie minut, tez nie wiedzieli :)
    z drugiej strony, co maja powiedziec...o qrde jednak to wyszlo na jaw?
    mi jednak nie udalo sie podejrzec innego zlecenia..:( nie trafialem w
    "zajety numer"

  • 25. Data: 2004-10-30 11:39:52
    Od: Michał Rolka <usenet@moje_nazwisko.info>

    W wiadomości z 04-10-30 12:00, tako rzecze RobertSA:

    > Wlasnie zadzwonilem. Juz sie tym zajmuja.
    > Pewnie zaraz wylacza system.

    Chyba jest już wyłączony.

    Michał

  • 26. Data: 2004-10-30 12:40:03
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    Jeszcze tytułem komentarza .
    Artur i tak był dla Lucasa dość łaskawy ogłaszając tego newsa w nocy z
    piątku na sobotę gdy praktycznie ruch zamiera. Wyobrażam sobie co by było
    gdyby wrzucił go w czwartek albo w piątek rano gdy jeszcze trwał szał
    związany z zakupami PKO i część ludzi regulowała inne płatności
    Ciekawe jaka informacja pojawi się na stronie. Prace konserwacyjne w
    związku ze zmianą czasu ?

    pozd
    as

  • 27. Data: 2004-10-30 12:56:40
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdyby wrzucił go w czwartek albo w piątek rano gdy jeszcze trwał szał
    > związany z zakupami PKO i część ludzi regulowała inne płatności
    na wspomniane zakupy przeznacza sie duze sumy, wielokrotnie wieksze niz taka
    potrzeba (redukcja >95%)
    a w lukasie mozna ustawic limity na dzienne przelewy , wiec raczej w pko bp
    brak dostepu do netu nie przeszkodzilby, chyba, ze ktos beztrosko nie
    ustawia limitow, badz limity sa rowne saldu

  • 28. Data: 2004-10-30 15:59:03
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    >To ten podejrzewany przez niektórych monitoring grupy jakoś kulawo wychodzi
    >Lucasowi

    oj no, przeciez dluzszy weekend jest. i ci co monitoruja maja wolne a
    pewnie nawet wyjechali. a lukasowi informatycy beda niezle wkur.... na
    was, jak im kaza wracac natychmiast do pracy i w niedziele naprawiac
    :-)

    G.

  • 29. Data: 2004-10-31 06:04:35
    Od: "..." <...@k...tam.pl>

    Użytkownik "Piotr Gralak" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > pewnie nawet wyjechali. a lukasowi informatycy beda niezle wkur.... na
    > was, jak im kaza wracac natychmiast do pracy i w niedziele naprawiac

    juz dziala a mamy niedziele, oni tzn informatycy i tak spokojnie do tego
    podchodza, w koncu to LUKA-s

  • 30. Data: 2004-10-31 18:55:01
    Od: Artur <a...@s...pf.pl>

    Jak widać dziura została załatana - poszło to dość sprawnie, za co pewne
    słowa uznania się należą. Niesmak jednak pozostaje, zwłaszcza jeśli
    żaden komentarz ze strony banku w tej sprawie się nie pojawi (a raczej
    nie pojawi się).
    Ja natomiast pokuszę się o parę słów komentarza.
    Luka należała do naprawdę poważnych. Przypuszczalnie pojawiła się w
    momencie ostatniej większej modernizacji systemu (wnoszę to po tym, że
    do tego momentu systemy Lukasa i VW były w zasadzie identyczne, a ów
    błąd w VW nie występuje). ZTCP miało to miejsce już jakiś ładny czas temu.
    Zagadką pozostaje dla mnie, jak to możliwe, żeby w tak długim okresie
    usterka nie została wykryta przez pracowników banku. Przecież to nie
    rolą klienta jest testowanie systemu banku elektronicznego ;-)

    Pozostaje tylko zaapelować do osób odpowiedzialnych, aby przywiązywali
    dużo większą wagę do bezpieczeństwa systemów informatycznych (bankowych
    w szczególności), inaczej użytkownicy będą cały czas podchodzić z dużą
    rezerwą do jakiejkolwiek e-działalności.

    Jeszcze jedno na koniec: możliwe, że luka była dużo poważniejsza. W
    podobny sposób jak podgląd cudzego zlecenia można było wyświetlić
    formatkę jego edycji (pola tytuł i data przelewu oraz kwota). Po
    zatwierdzeniu system pyta o klucz - można założyć, że wystarczyło podać
    swój klucz, żeby zmienić cudze dane (w końcu w miejscu nadawcy pojawiało
    się nasze imię i nazwisko). Tego ostatniego kroku już nie przechodziłem,
    więc zaznaczam, że powyższe są tylko moimi spekulacjami (być może zbyt
    daleko idącymi).

    --
    Artur