  • 1. Data: 2004-10-29 21:35:11
    Temat: Test kart platniczych - wyniki.
    Od: tester <a...@n...pl>

    Test w bankomacie HSBC (z wyjatkiem pierwszej pozycji w ATMie Barclaysa)
    przeprowadzony w UK tylko dwoma kartami: VE do ekonta mbanku i maestro
    citibanku, ale za to kilka dni pod rzad. Prowizje mbanku 10 zl i prowizje
    citi 4 zl za pobieranie z bankomatu nie byly uwzglednione w ponizszych
    wyliczeniach. Kwoty sa wyliczone przy zalozeniu pobierania 590 GBP.

    VE ekonto mbank

    Data |kurs |Kwota PLN|Kwota EUR |
    transakcji |wyliczony| |(waluta rozliczeniowa)|
    ksiegowania | | | |
    ---|
    29-06-04 | | |
    02-07-04 |6,9185 |4 081,92 |893,11 |
    ---|
    05-07-04 | | | |
    07-07-04 |6,9275 |4 087,25 |892,86 |
    ---|
    06-07-04 | | | |
    08-07-04 |6,9817 |4 119,19 |896,45 |
    ---|
    07-07-04 | | | |
    09-07-04 |6,9756 |4 115,62 |898,00 |
    ---|
    09-07-04 | | | |
    12-07-04 |6,9761 |4 115,93 |896,21 |
    ---|

    maestro citi

    Data |kurs |Kwota PLN|
    transakcji | | |
    ksiegowania |wyliczony| |
    --------------------------------|
    29-06-04 | | |
    01-07-04 |6,9253 |4.085,93 |
    --------------------------------|
    05-07-04 | | |
    06-07-04 |6,9062 |4.074,66 |
    --------------------------------|
    06-07-04 | | |
    07-07-04 |6,9365 |4.092,52 |
    --------------------------------|
    07-07-04 | | |
    08-07-04 |6,9743 |4.114,85 |
    --------------------------------|
    09-07-04 | | |
    12-07-04 |6,9140 |4.079,26 |
    --------------------------------|

    Porownanie kursow utrudnia fakt, ze citi z wyj. jednego, ostatniego
    przypadku (akurat sie zaczynal weekend) ksiegowal transakcje o jeden dzien
    wczesniej niz mbank, ale mimo tego porownajmy:

    Data |kurs mbanku|kurs citi|roznica
    transakcji |wyliczony |wyliczony|
    29-06-04 |6,9185 |6,9253 |-0,0068
    05-07-04 |6,9275 |6,9062 |0,0213
    06-07-04 |6,9817 |6,9365 |0,0452
    07-07-04 |6,9756 |6,9743 |0,0013
    09-07-04 |6,9761 |6,9140 |0,0621

    A teraz porownujac tylko transakcje ksiegowane tego samego dnia:

    Data |kurs mbanku|kurs citi|roznica
    ksiegowania |wyliczony |wyliczony|
    07-07-04 |6,9275 |6,9365 |-0,009
    08-07-04 |6,9817 |6,9743 |0,0074
    12-07-04 |6,9761 |6,9140 |0,0621

    Pomimo, ze citi gotowkowe transakcje kartowe rozlicza wg kursu nocnego to
    jednak kurs citi wypadal zazwyczaj lepiej niz mbanku. Dziwne jednak, ze
    roznice potrafia byc na tyle zmienne jak widac powyzej.
    Ponadto prowizja w citi za wyplaty gotowkowe 4 zl, w mbanku 10 zl, ale z
    kolei w citi prowadzenie konta kosztuje (w sumie) 10 zl miesiecznie, a w
    mbanku za darmo, jednakze w ramach oplaty za prowadzenie konta citi
    umozliwia darmowe przelewy, a w mbanku 0,5 zl za przelew.

    Kurs BRE Banku|Kupno|Sprzedaz|Sredni|Kupno|Sprzedaz|Sredni|
    Kurs sr. NBP | GBP | EUR |
    ------|
    |6,6403 6,8017 6,7210 |4,4501 4,5581 4,5041 |
    01-07-04 | 6.7211 | 4.4998 |
    ------|
    |6,6789 6,8411 6,7600 |4,4778 4,5866 4,5322 |
    02-07-04 | 6.7623 | 4.5152 |
    ------|
    |6,6820 6,8444 6,7632 |4,4682 4,5768 4,5225 |
    06-07-04 | 6.7531 | 4.5283 |
    ------|
    |6,6788 6,8410 6,7599 |4,4691 4,5777 4,5234 |
    07-07-04 | 6.7648 | 4.5209 |
    ------|
    |6,7216 6,8848 6,8032 |4,4860 4,5950 4,5405 |
    08-07-04 | 6.7868 | 4.5305 |
    ------|
    |6,6848 6,8472 6,7660 |4,4745 4,5831 4,5288 |
    09-07-04 | 6.7836 | 4.5379 |
    ------|
    |6,6911 6,8537 6,7724 |4,4589 4,5673 4,5131 |
    12-07-04 | 6.7637 | 4.5070 |
    ------|

    BRE bank zmienial czasem kursy o godz. ok. 14:40 danego dnia, wowczas do
    tabeli byly brane kursy popoludniowe.
    Kursy historyczne citi nie sa dostepne na www, citi nie udostepnia tez
    wartosci kwoty rozliczeniowej (EUR) w historii rachunku.

    Jesli ktos chce powyzsze dane jeszcze glebiej przeanalizowac to prosze
    bardzo.

    tester

  • 2. Data: 2004-10-30 08:21:45
    Temat: Re: Test kart platniczych - wyniki.
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ciekawe, ciekawe, nie jest tak zle, duzych roznic nie ma no moze te 10zl za
    wyplate w mBank ale w citi jest drogie prowadzenie rachunku no i bank jakis
    taki dziwny (afery)

  • 3. Data: 2004-10-30 13:43:57
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Sat, 30 Oct 2004 10:21:45 +0200, "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    >ciekawe, ciekawe, nie jest tak zle, duzych roznic nie ma no moze te 10zl za
    >wyplate w mBank ale w citi jest drogie prowadzenie rachunku no i bank jakis
    >taki dziwny (afery)

    Ja widze, ze roznice siegaly czasem 36 zl, no ale przy tak duzej kwocie to nie
    jest duza roznica, ale pomijalnie mala tez nie jest. Na plus citi mozna
    jeszcze dodac, ze mozna pobierac bez prowizji w bankomatach citi i euronetu
    oraz telefonowac do banku w Polsce bezplatnie z wielu krajow na specjalne
    numery (czy jest jakis inny bank w Polsce cos takiego oferujacy?). Na minus,
    ze jak tu na grupie raportowano, jakies dziwne ograniczenia czasem citi
    wprowadza przy zakupach zagranicznych, tak ze ludziom przestaja karty dzialac,
    albo przynajmniej zadanie kontaktu telefonicznego terminal wyrzuca (chociaz
    niektorzy moga uznac, ze to plus - bezpieczenstwo).

  • 4. Data: 2004-10-30 19:52:33
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    > ale w citi jest drogie prowadzenie rachunku no i bank jakis
    > taki dziwny (afery)

    przy posiadaniu okreśłonego salda prowadzenie konta jest za darmo

  • 5. Data: 2004-10-30 19:54:55
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

> [...]
    (chociaz
    > niektorzy moga uznac, ze to plus - bezpieczenstwo).

    nie tylko przy zagranicznych, ale i przy krajowych platnosciach karty sa
    referrowane w pewnych przypadkach, a przy wyjezdzie zagranicznym warto
    zadzwonic do Citiphone i uprzedzic, ze beda platnosci z zagranicy i po
    sprawie

  • 6. Data: 2004-10-30 20:23:44
    Od: "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Użytkownik "Seba" <b...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > przy posiadaniu okreśłonego salda prowadzenie konta jest za darmo

    cos dokladniej mozna

  • 7. Data: 2004-10-30 20:48:09
    Od: "Seba" <b...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "Seba_Fan" <S...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Seba" <b...@b...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości

    > cos dokladniej mozna

    w zaleznosci od typu konta :
    Citikonto - oplata 4,99pln + 2pln za kazda karte
    Citione - 17,99 pln, ale powyżej 25000pln sredniego salda miesiecznego
    bezplatne i wiekszosc operacji tez bezplatnych (poza przelewami
    zagranicznymi, operacjami na czekach i wyplatami w bankomatach obcych (czyli
    nie citi i nie euronet)
    Citigold - 95 pln, powyzej 200000pln bez oplat i w zasadzie wsztstko gratis

  • 8. Data: 2004-10-30 22:53:35
    Od: andy_k <a...@a...org>

    On Sat, 30 Oct 2004 22:48:09 +0200, "Seba"
    <b...@b...gazeta.pl> wrote:

    >w zaleznosci od typu konta :
    >Citikonto - oplata 4,99pln + 2pln za kazda karte

    I jeszcze 3 zl oplaty za citiphone (nie mozna z niej zrezygnowac). W sumie ~10
    zl, a dodac jeszcze nalezy, ze oprocentowanie konta wynosi 0% (do 50000 zl).
    I nie ma tu AFAIK zadnej opcji za darmo. Mozna miec tylko te satysfakcje, ze
    jak sie pojedzie dajmy na to do Australii czy Trinidad i Tobago
    to sobie bedzie mozna do banku zadzwonic za darmo, niewielkie to pocieszenie
    dla wiekszosci klientow.

> [...]
    >nie citi i nie euronet)
    >Citigold - 95 pln, powyzej 200000pln bez oplat i w zasadzie wsztstko gratis

    Ale jakie denne oprocentowania. :(

    Zestawienie oprocentowania produktów bankowych Citibank Handlowy

    Konta Osobiste

    CitiGold
    CitiOne
    CitiKonto

    Konta osobiste

    CitiGold

    PLN USD GBP EURO CHF*
    0.1 - 10 TYS. 0.00 0.00 0.20 0.10 0.00
    10 - 50 TYS. 0.10 0.00 1.00 0.15 0.00
    > 50 TYS. 0.25 0.00 1.75 0.20 0.00
    * Oferta dostępna w wybranych oddziałach

    CitiOne

    PLN USD GBP EURO CHF*
    0.1 - 10 TYS. 0.00 0.00 0.20 0.00 0.00
    10 - 50 TYS. 0.00 0.00 0.75 0.10 0.00
    > 50 TYS. 0.15 0.00 1.50 0.15 0.00
    * Oferta dostępna w wybranych oddziałach

    CitiKonto

    PLN USD GBP EURO CHF*
    0.1 - 10 TYS. 0.00 0.00 0.25 0.00 0.00
    10 - 50 TYS. 0.00 0.00 0.50 0.00 0.00
    > 50 TYS. 0.10 0.00 1.25 0.10 0.00
    * Oferta dostępna w wybranych oddziałach

    Co ciekawe, jak mozna sprawdzic w internecie, niektore oddzialy zagraniczne
    citi potrafia jesli chodzi o oprocentowania byc w czolowce bankow w danym
    kraju, dlaczego wiec u nas jest tak zle?

  • 9. Data: 2004-10-31 07:00:12
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > CitiOne
    >
    > PLN USD GBP EURO CHF*
    > 0.1 - 10 TYS. 0.00 0.00 0.20 0.00 0.00
    > 10 - 50 TYS. 0.00 0.00 0.75 0.10 0.00
    > * Oferta dost=EApna w wybranych oddzia=B3ach
    >
    > CitiKonto
    >
    > PLN USD GBP EURO CHF*
    > 0.1 - 10 TYS. 0.00 0.00 0.25 0.00 0.00
    > 10 - 50 TYS. 0.00 0.00 0.50 0.00 0.00
    > * Oferta dost=EApna w wybranych oddzia=B3ach
    >
    > Co ciekawe, jak mozna sprawdzic w internecie, niektore oddzialy zagraniczne
    > citi potrafia jesli chodzi o oprocentowania byc w czolowce bankow w danym
    > kraju, dlaczego wiec u nas jest tak zle?

    to sa dane standardowych lokat, a takich chyba nikt w Citi nie zaklada.
    Klient Citigold ma indywidualne negocjowane oprocentowanie, natomiast
    pozostali mogą sobie np zalozyc lokate przez internet (tzw T-lokata) gdzie
    oprocentowanie wynosi 4,5% - 6,5% dla PLN (bez zadnych negocjajcji).

  • 10. Data: 2004-10-31 07:10:59
    Od: "Seba" <b...@W...gazeta.pl>

> [...]
    > mbanku za darmo, jednakze w ramach oplaty za prowadzenie konta citi
    > umozliwia darmowe przelewy, a w mbanku 0,5 zl za przelew.

    małe sprostowanie dotyczące rozliczeń transakcji zagranicznych przez
    Citibank :

    1. Transakcje gotówkowe (bankomaty) - gotówka pobrana z bankomatu Citi i
    innych tzw. Citishare (rozliczanych przez Citi)
    a. przy podłączeniu do konta waluty wypłaty, rozliczenie zawsze 1:1 i wypłata
    darmowa
    b. przy wypłacie z konta w innej walucie niż waluta wypłaty kwota przeliczana
    jest z waluty wypłaty na usd po kursie Citishare a z USD na walute rachunku
    po KURSIE BIEŻĄCYM (nie nocnym)
    2. Wypłata z bankomatu obcego - w tym wypadku ( w przypadku wypłaty w innej
    walucie niż waluta rachunku ) kwota przeliczana jest faktycznie po KURSIE
    NOCNYM i dodatkowo pobierana jest prowizja 4 pln za wypłate.

    Transakcje bezgotówkowe zawsze rozliczane są na koncie PLN - również po
    kursie nocnym.
    Należy jeszcze pamiętać o jednym plusie - w czasie podrózy wystarczy krótki
    telefon do banku (oczywiście darmowy dzieki usłudze phonehome, chos nie jest
    on dostepny z niektorych panstw), by przełączyć sobie kartę z konta USD na
    EUR czy jakiekolwiek inne dostepne, by uniknąć wogóle przewalutowań przy
    wypąłcie gotówkowej