  • 11. Data: 2017-05-19 13:00:09
    Temat: Re: logowanie do VW
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 19 May 2017 11:45:51 +0200, Olin napisał(a):

    > Ponieważ jestem w pracy, mam możliwość podjęcia próby logowania z innych
    > komputerów. Skorzystałem z dwóch i nic się nie zmieniło.

    Pomaszerowałem do innego budynku w mojej pracy i bez problemu się
    zalogowałem tudzież zrobiłem przelew.
    Administratorzy twardo się zarzekają, że w tym tygodniu przy niczym nie
    grzebali.

    Do końca miesiąca jestem uratowany a potem może jakoś "samo się naprawi".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

  • 12. Data: 2017-05-19 22:52:21
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Olin wrote:

    > To nic nie zmienia.

    Hej!

    A zdajesz sobie sprawę, że przy odpowiedniej konstrukcji papierów jakie
    miałeś do podpisania w pracy, możliwe jest że Twój pracodawca odpakowuje
    SSLa i podstawia Tobie stronę zaszyfrowaną swoim własnym certyfikatem
    wystawionym na domenę banku (który jest zaufany w systemie bo jest podpisany
    zaufanym CA, dodanym na Twoim komputerze służbowym)? To prawdopodobnie nie
    zadziała w części przeglądarek, które mają pinning certyfikatu po stronie
    przeglądarki, ale możliwe że w części zadziała. Brak dostępu do domeny za
    SSLem jest wskazówką, że pracodawca ma takie SSL-proxy - bo normalnie ruchu
    SSL nie da się proksować (można co najwyżej blokować).

    Od razu dodam, że to że Tobie dzisiaj nie odpowiadała strona banku może być
    równie dobrze związane z tym, że pracownik jakiejś firemki dostępowej do
    sieci Internet coś zwyczajnie źle skonfigurował. Ale po prostu zwracam
    uwagę, że SSL w przeglądarce internetowej w pracy niekoniecznie musi
    oznaczać, że tylko Ty i twój bank macie dostęp do tej komunikacji.

    --
    Wysłane z pola.