  • 1. Data: 2009-07-08 21:29:23
    Temat: limit kredytowy w rachunku mBIZNES
    Od: "AgaZ" <a...@i...pl>

    Witam,
    Orientujecie się czy można zrezygnować z tzw Dopuszczalnego Salda Debetowego
    ?
    Czy to normalne, że bank pobiera prowizję za niewykorzystany limit ?!

    Sam debet w mbanku jest oprocentowany na 17%, a jak się z tego nie korzysta
    to pobierają 3% w skali roku od niewykorzystanej kwoty kredytu - naliczane
    przy wykorzystaniu mniejszym niż 50% przyznanego limitu.

    Jak dla mnie to chore... - ale niestety dałem się przekonać miłej pani przy
    zakładaniu konta.

  • 2. Data: 2009-07-08 22:20:58
    Temat: Re: limit kredytowy w rachunku mBIZNES
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-08, AgaZ <a...@i...pl> wrote:

    [...]

    > Orientujecie się czy można zrezygnować z tzw Dopuszczalnego Salda Debetowego?

    Można.

    > Czy to normalne, że bank pobiera prowizję za niewykorzystany limit ?!

    Od niedawna tak. Zmienili TOiP i teraz jest taka opłata.

    > Sam debet w mbanku jest oprocentowany na 17%, a jak się z tego nie korzysta
    > to pobierają 3% w skali roku od niewykorzystanej kwoty kredytu - naliczane
    > przy wykorzystaniu mniejszym niż 50% przyznanego limitu.

    Już się tu zdążyli o to napienić. Sporo banków ma tego typu opłaty przy
    kredytach firmowych. A jak nie ma tych opłat, to skubią na oprocentowaniu.
    Taki lajf.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2009-07-08 22:46:37
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-07-08, Wemif <w...@a...pl> wrote:

    [...]

    > mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także
    > przy eKoncie.

    TOiP nic na ten temat nie wspomina.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2009-07-09 07:44:10
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > TOiP nic na ten temat nie wspomina.

    Faktycznie, sorry za wprowadzanie w błąd. Nie wiem dlaczego byłem
    przekonany, że dotyczy to także limitu w eKoncie.

    a.

  • 5. Data: 2009-07-09 14:49:12
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wemif" <w...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Faktycznie, sorry za wprowadzanie w błąd. Nie wiem dlaczego byłem
    > przekonany, że dotyczy to także limitu w eKoncie.

    W ekoncie jest za to oplata naliczana niezaleznie od tego, czy limit jest
    wykorzystywany czy nie. Jakos chyba 1% w skali roku czy jakos tak.
    Nazywa sie to jakos "oplata za odnowienie limitu" czy cos w tym stylu.
    Zasady nieco inne, ale idea ta sama. Skubnac klienta nawet, jesli sie nie
    zadluza.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-07-09 18:49:12
    Od: Tomasz <t...@g...com>

    > Nazywa sie to jakos "oplata za odnowienie limitu" czy cos w tym stylu.
    > Zasady nieco inne, ale idea ta sama. Skubnac klienta nawet, jesli sie nie
> [...]

    Ja bym napisał "skubnąć klienta _ponieważ_ się nie zadłuża".
    Udostępnione środki w koncie są kosztem banku.

  • 7. Data: 2009-07-09 22:32:48
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tomasz <t...@g...com> writes:

    > Udostępnione środki w koncie są kosztem banku.

    Nie sa, niezaleznie od tego o jakim koszcie mowimy.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 8. Data: 2009-07-10 13:25:31
    Od: MałgosiaK <m...@g...com>

    On 9 Lip, 00:58, w...@a...pl (Wemif) wrote:

    > mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także
    > przy eKoncie.
    >
    > a.

    Wemir przy kredycie odnawialnym w eKONCIE nie ma takiej opłaty

  • 9. Data: 2009-07-10 13:26:32
    Od: MałgosiaK <m...@g...com>

    > mBank wprowadził chyba taką opłatę nie tylko przy firmowym ale także
    > przy eKoncie.
    >
    > a.

    przepraszam widze ze w dalszej dyskusji padło juz wyjasnienie